The methods used to elicit the goals of producers are discussed. After explaining the basic pairwise comparison, magnitude estimation and analytic hierarchy processes, fuzzy pair-wise comparison method is explained in detail. The result shows that the fuzzy pair-wise comparison method can better asses the value of goals that producers have.
Multidimensional goals decision making fuzzy pair-wise comparison
Üreticilerin amaçlarım belirlemede kullanılan metodlar tartışılmaktadır. Basit Birebir Karşılaştırma, Önem Tahmini ve Çözümsel Hiyerarşi Yöntemleri kısaca anlatıldıktan soma, Belirsiz Birebir Karşılaştırma Metodu detaylı bir şekilde açıklanmaktadır. Sonuç, Belirsiz Birebir Karşılaştırma Metod’unun üretici amaçlarının değerini daha iyi ölçebildiğim göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 2003 Sayı: 2 |