Uzun süre, bir kimliği oluşturmakta da kullanılan tiyatro, postmodernizmle çeşitliliği artan kimliklerin temsilciliğini üstlenmektedir. Çağdaş oyun yazarlarının önemli araçlarından biri olarak karşımıza çıkan kimlik, özellikle toplumsal cinsiyet kodlarına eleştirel yaklaşımlar içinde görünür olur. Özellikle 2010 sonrası yerli oyun yazarlarına bakıldığında kadın olmak, erkek olmak, LGBTİ+ birey olmak ile ilgili kafa yorulduğu görünmektedir.
Çoğunlukla kendi tiyatro ekipleri için yazan oyun yazarları, sürekli bir gelişim içindedirler. Feminist bir oyun yazarı olan Zeynep Kaçar, ataerkil düzenin kadını ve erkeği hapsettiği hapishaneler yaratarak mesajını üretir. Zeynep Kaçar’ın oyun kişileri, toplumsal düzenin bireyi hırpaladığı noktayı göz önüne serer. Kaçar, oyun kişilerini, kadın ya da erkek olarak ayırmaz, kimliği toplumsal bağlamda ele alırken, kişinin bu ortamdaki pozisyonunu sorgulamaya açar. Kaçar’ın soyut oyunları, oyunlarda görülen kimlik çeşitliliği açısından tercih edilmiştir. Çalışma, yazarın ortak tema, üslup özellikleriyle birlikte kimliğe yaklaşımını saptamayı hedeflemektedi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Güzel Sanatlar, Performans Sanatı |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 14 |
İndex Bilgisi
Asos İndex