Özel markalı ürünler, tüketicilerin satın almaları ve perakendecilerin
uyguladıkları stratejilerin önemli bir bileşenidir. Bu çalışmanın amacı,
perakende sektöründe içsel ve dışsal faktörlerin özel markalı ürünlere
yönelik tutumlar üzerindeki etkilerini ve ayrıca özel markalı ürünlere
yönelik tutumların satın alma niyetine etkisini incelemektir. Bu amaç
doğrultusunda, içsel faktörler, dışsal faktörler, tutumlar ve satın alma niyeti
gibi değişkenleri içeren kavramsal bir model önerilmiş ve ampirik olarak
test edilmiştir. Veriler, 327 kişilik bir örneklemden toplanmış ve araştırma
hipotezleri istatistiksel analizlerle test edilmiştir. Elde edilen bulgulara
göre içsel faktörlerden algılanan fiyat, dışsal faktörlerden algılanan kalite,
algılanan risk ve algılanan değerin tutumlar üzerinde etkisi olduğu
görülmüştür. Ve ayrıca özel markalı ürünlere yönelik tutumların satın alma
niyetini etkilediği belirlenmiştir. Sonuç olarak perakende yöneticileri, özel
markaları için bir pazarlama stratejisi formulasyonu bağlamında
tutumların, içsel ve dış faktörlerin geliştirilmesini dikkate almalıdır. Bu
çalışma, özel markalı ürünlere yönelik tutumlar ve satın alma niyeti
açısından içsel ve dış faktörlerin etkilerini boyutsal olarak analiz ederek
kapsamlı bir bakış açısı sunmaktadır.
Özel markalı ürünler Tüketici Tutumu İçsel ve dışsal faktörler Satın Alma Niyeti Özel markalı ürünler, Tüketici Tutumu, İçsel ve dışsal faktörler, Satın Alma Niyeti
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1 |