Davranışal karşılıklar, müşteri tutumu, bağlılığı, ağızdan ağza iletişim ve tatmin gibi müşterilerin firmaya ait deneyimleri sonucu oluşan tepkiler olarak ifade edilebilmektedir. Bu tepkilerin yönetilmesi firmalar açısından oldukça önemlidir. Bu çalışmanın amacı, hizmet sektöründe yer alan firmalara yönelik davranışsal karşılıkları etkileyen faktörleri incelemektir. Çalışma ilişkisel nedensel araştırma modeli şeklinde yapılandırılmış ve veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Araştırma birimi olarak banka müşterisi olan katılımcılar seçilmiştir. Veriler, 407 kişilik örneklemden toplanmış ve hipotezler istatistiksel analizlerle test edilmiştir. Elde edilen araştırma sonuçlarına göre güvenilirlik, fiziksel koşullar, ürün yeniliği, çalışan yetkinliği değişkenlerinin müşteri memnuniyetini etkilediği ve müşteri memnuniyetinin müşteri sadakatini pozitif etkilediği ve değiştirme niyetini negatif etkilediği belirlenmiştir.
Davranışsal Karşılıklar Müşteri Sadakati Değiştirme Niyeti Müşteri Memnuniyeti Güvenilirlik Fiziksel Koşullar Ürün Yenilik Çalışan Yetkinliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1 |