Görüş Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Role of Society in the Strategy to Combat Disasters and the Importance of Disaster Training

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 1, 189 - 200, 05.07.2024
https://doi.org/10.62001/gsijses.1456270

Öz

Disasters are situations that occur as a result of unexpected major events that have caused harm to human beings since their existence, destroyed their lives, and created a shock effect in their social lives.There has been a radical change in our country's understanding of disaster management, especially after the 1999 Marmara Earthquake. Despite all the improvements made and the progress made during the process, many lives have been lost and high costs have been faced in the floods, avalanches, landslides, fires and earthquakes we have experienced in recent years. In this study, the educational strategies that should be implemented in order to avoid disasters for the society, which is a stakeholder of integrated disaster management, and for the individuals who make up this society, and to create a resilient society against disasters, are examined.

Kaynakça

  • Led Fener: https://www.ledfener.com/urun/deprem-cantasi-afet-ve-acil-durum-cantasi/ adresinden alındı (2021). trthaber.com: https://www.trthaber.com/foto-galeri/turkiye-genelindeki-okullarda-es-zamanli-deprem-tatbikati-yapildi/44184/sayfa-42.html adresinden alındı
  • Altun, F. (2018, Haziran 28). Afetlerin Ekonomik ve Sosyal Etkileri: Türkiye Örneği Üzerinden Bir Değerlendirme. Sosyal Çalışma Dergisi, s. 1-15.
  • Arı, A. (2018). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Buldu, B., & Tengilimoğlu, E. s. (2023, Mart). Türkiye’nin Kriz Yönetimi Odaklı Afet Yönetimi Stratejisinde Yaşanan Sorunlar Ve Kriz Yönetiminden Risk. Social Sciences Studies Journal, s. 5852-5858.
  • Demeter, K. (2004). On-line Training in Disaster Risk Management: Advantages and Limitations’, , (ngilizce). The World Bank Institute Comprehensive Disaster Risk Management Learning Program.
  • Dölek, İ. (2021). Afetler ve Afet Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Erdem, A. R. (2000). Eğitim Sistemini Geliştirme Planı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, s. 153-161.
  • Girgin, S. (2023). Afetlerde Eğitim ve Yönetimi. İstanbul: Efe Akademi Yayınları.
  • Istock By Getty Images. (tarih yok). https://www.istockphoto.com/tr/foto%C4%9Fraf/kobe-harabe-iskele- gm1250004993-364438366 adresinden alındı
  • Kadıoğlu, M., & Özdamar, E. (2008). Afet Zararlarını Azaltmanın Temel İlkeleri. Ankara: T.C. İçişleri Bakanlığı Japonya Uluslararası İşbirliği Ajansı (JICA).
  • Seyfe, N. (2007). AFEM Tanıtım Kitapçığı. Ankara: Bayındırlık ve İskan Bakanlğı, Afet işleri Genel Müdürlüğü.
  • Şengün, H., & Küçükşen, M. (2019, Haziran). Afet Yönetimi Eğitimi Niçin Gerekli? Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, s. 193-211.
  • T.C., İ. B. (2014). Açıklamalı Afet Yönetimi Terimleri Sözlüğü. Ankara: Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı.
  • Tural Dikmen, A. (2019). Türkiye'de Doğal Afetlerin Makroekonomik Etkileri. Doktara Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi.
  • Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı, Türk Kızılay Derneği. (2019). Afetler ve Afetlerden Korunma Bilinci Eğitici Eğitimi El Kitabı. Ankara.
  • Varol, N., & Buluş Kırıkkaya, E. (2017). Afetler Karşısında Toplum Dirençliliği. Journal of Resilience, s. 1-9.
  • Yılmaz, O., Şimşek, H., & Çark, Ö. (2021). Sürdürülebilirlik Çalışmaları. İstanbul: Holistence Publications.

Afetlerle Mücadele Stratejisinde Toplumun Rolü ve Afet Eğitimlerinin Önemi

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 1, 189 - 200, 05.07.2024
https://doi.org/10.62001/gsijses.1456270

Öz

Afetler, insanlığın zarara uğramasına neden olan, yaşamlarını yok eden ve sosyal hayatlarında şok etkisi yaratan beklenmedik büyük olayların sonucunda oluşan durumlardır.
Ülkemiz afet yönetimi anlayışı 1999 Marmara Depremi sonrası risk yönetimini önemseyen, afeti çok paydaşlı ve bütünleşik ele alan bir anlayışa dönüştürülmüş olsa da son yıllarda yaşadığımız afetlerde maruz kaldığımız yıkımdan da anlaşılacağı üzere bir problem olmaya devam etmektedir. Özellikle bölgesel ve küresel yıkıcı afetler insan yaşamında büyük ölçekli hasarlara yol açtığından, sürdürülebilir ve kapsamlı bir afet yönetim stratejisine sahip olmak dünyanın birçok bölgesinde olduğu gibi ülkemizde de ciddi ihtiyaç olduğu aşikardır.
Bu çalışmada bütünleşik afet yönetiminin bir paydaşı olan toplumun ve toplumu oluşturan bireylerin afetten sakınımı ve afet karşısında dirençli toplum oluşturmada uygulanması gereken eğitim stratejileri irdelenmektedir.

Kaynakça

  • Led Fener: https://www.ledfener.com/urun/deprem-cantasi-afet-ve-acil-durum-cantasi/ adresinden alındı (2021). trthaber.com: https://www.trthaber.com/foto-galeri/turkiye-genelindeki-okullarda-es-zamanli-deprem-tatbikati-yapildi/44184/sayfa-42.html adresinden alındı
  • Altun, F. (2018, Haziran 28). Afetlerin Ekonomik ve Sosyal Etkileri: Türkiye Örneği Üzerinden Bir Değerlendirme. Sosyal Çalışma Dergisi, s. 1-15.
  • Arı, A. (2018). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Buldu, B., & Tengilimoğlu, E. s. (2023, Mart). Türkiye’nin Kriz Yönetimi Odaklı Afet Yönetimi Stratejisinde Yaşanan Sorunlar Ve Kriz Yönetiminden Risk. Social Sciences Studies Journal, s. 5852-5858.
  • Demeter, K. (2004). On-line Training in Disaster Risk Management: Advantages and Limitations’, , (ngilizce). The World Bank Institute Comprehensive Disaster Risk Management Learning Program.
  • Dölek, İ. (2021). Afetler ve Afet Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Erdem, A. R. (2000). Eğitim Sistemini Geliştirme Planı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, s. 153-161.
  • Girgin, S. (2023). Afetlerde Eğitim ve Yönetimi. İstanbul: Efe Akademi Yayınları.
  • Istock By Getty Images. (tarih yok). https://www.istockphoto.com/tr/foto%C4%9Fraf/kobe-harabe-iskele- gm1250004993-364438366 adresinden alındı
  • Kadıoğlu, M., & Özdamar, E. (2008). Afet Zararlarını Azaltmanın Temel İlkeleri. Ankara: T.C. İçişleri Bakanlığı Japonya Uluslararası İşbirliği Ajansı (JICA).
  • Seyfe, N. (2007). AFEM Tanıtım Kitapçığı. Ankara: Bayındırlık ve İskan Bakanlğı, Afet işleri Genel Müdürlüğü.
  • Şengün, H., & Küçükşen, M. (2019, Haziran). Afet Yönetimi Eğitimi Niçin Gerekli? Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, s. 193-211.
  • T.C., İ. B. (2014). Açıklamalı Afet Yönetimi Terimleri Sözlüğü. Ankara: Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı.
  • Tural Dikmen, A. (2019). Türkiye'de Doğal Afetlerin Makroekonomik Etkileri. Doktara Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi.
  • Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı, Türk Kızılay Derneği. (2019). Afetler ve Afetlerden Korunma Bilinci Eğitici Eğitimi El Kitabı. Ankara.
  • Varol, N., & Buluş Kırıkkaya, E. (2017). Afetler Karşısında Toplum Dirençliliği. Journal of Resilience, s. 1-9.
  • Yılmaz, O., Şimşek, H., & Çark, Ö. (2021). Sürdürülebilirlik Çalışmaları. İstanbul: Holistence Publications.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kamu Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Bülent Buldu 0000-0002-8705-3118

Yayımlanma Tarihi 5 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 20 Mart 2024
Kabul Tarihi 4 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Buldu, B. (2024). Afetlerle Mücadele Stratejisinde Toplumun Rolü ve Afet Eğitimlerinin Önemi. Uluslararası Sosyal Ve Ekonomik Çalışmalar Dergisi, 5(1), 189-200. https://doi.org/10.62001/gsijses.1456270