Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Turkish Education Sociology Through the Eyes of Prof.Dr. Hikmet Yıldırım Celkan

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: Özel Sayı - Prof. Dr. Hikmet Yıldırım CELKAN Özel Sayısı, 8 - 16, 25.04.2022

Öz

Educational sociology combined the concepts of "education" and "sociology" with the 20th century and found its place in the field. The belief that education cannot be considered separately from society and that the relationship between these two concepts, which have two-sided interaction, will be benefited from, enabled the Sociology of Education course to be included in the curriculum of Education Faculties in Turkey. The need for resource books in teaching this new field to prospective teachers has been filled by valuable academicians in the field. Prof. Dr. Hikmet Yıldırım Celkan has made important contributions to the field with his books and articles in the field of Educational Sociology. The purpose of this article, in the light of Celkan's books; "Educational Sociology" and “Educational Sociology of Ziya Gökalp”, which includes detailed examinations and evaluations of the development of Turkish Educational Sociology, as well as the past and current points of Educational Sociology in the World, to examine Turkish educational sociology with Celkan's eyes.

Kaynakça

  • Celkan, H. Y. (1989a). Eğitim sosyolojisi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi. Celkan, H. Y. (1989b). Ziya Gökalp’ın eğitim sosyolojisi. İstanbul: MEB. Celkan, H. Y. (2018). Eğitim sosyolojisi [educational sociology]. Ankara: Asos Yayınları. Ergün, M. (1994). Eğitim sosyolojisi. Ankara: Ocak Yayınları, 5. Tezcan, M. (1985). Eğitim sosyolojisi (4. baskı). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.

Prof.Dr. Hikmet Yıldırım Celkan’ın Gözünden Türk Eğitim Sosyolojisi

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: Özel Sayı - Prof. Dr. Hikmet Yıldırım CELKAN Özel Sayısı, 8 - 16, 25.04.2022

Öz

Eğitim sosyolojisi 20’nci yüzyıl ile birlikte “eğitim” ve “sosyoloji” kavramlarını birleştirmiş ve alanda yerini bulmuştur. Eğitimin toplumdan ayrı düşünülemeyeceği ve iki taraflı etkileşime sahip bu iki kavramın ilişkisinden faydalanılacağına olan inanç, Eğitim Sosyoloji dersinin Türkiye’de Eğitim Fakültelerinin müfredatına katılmasını sağlamıştır. Bu taze alanın öncelikle öğretmen adaylarına öğretilmesinde kaynak kitaplara duyulan ihtiyaç alanda kıymetli akademisyenlerce doldurulmuştur. Prof.Dr. Hikmet Yıldırım Celkan, Eğitim Sosyolojisi alanında kaleme aldığı kitap ve makaleler ile alana önemli katkılarda bulunmuştur. Bu makalenin amacı, Prof.Dr. Celkan’ın Dünya’da Eğitim Sosyolojisinin geçmişi ve geldiği noktaların yanında Türk Eğitim Sosyolojisinin gelişimi hakkında ayrıntılı inceleme ve değerlendirmelerine yer verdiği “Eğitim Sosyolojisi” ve “Ziya Gökalp’in Eğitim Sosyolojisi” kitaplarının ışığında Türk eğitim sosyolojisini Prof.Dr. Celkan’ın gözü ile incelemektir.

Kaynakça

  • Celkan, H. Y. (1989a). Eğitim sosyolojisi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi. Celkan, H. Y. (1989b). Ziya Gökalp’ın eğitim sosyolojisi. İstanbul: MEB. Celkan, H. Y. (2018). Eğitim sosyolojisi [educational sociology]. Ankara: Asos Yayınları. Ergün, M. (1994). Eğitim sosyolojisi. Ankara: Ocak Yayınları, 5. Tezcan, M. (1985). Eğitim sosyolojisi (4. baskı). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri, Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Prof. Dr. Hikmet Yıldırım CELKAN Özel Sayısı
Yazarlar

Hatice Turan 0000-0002-7335-5019

Erken Görünüm Tarihi 2 Temmuz 2022
Yayımlanma Tarihi 25 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: Özel Sayı - Prof. Dr. Hikmet Yıldırım CELKAN Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Turan, H. (2022). Prof.Dr. Hikmet Yıldırım Celkan’ın Gözünden Türk Eğitim Sosyolojisi. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(Özel Sayı), 8-16.