Özel Sayı

Cilt: 6 Sayı: Özel Sayı - Prof. Dr. Hikmet Yıldırım CELKAN Özel Sayısı, 25.04.2022

Yıl: 2022

Prof. Dr. Hikmet Yıldırım CELKAN Özel Sayısı

Doç. Dr. Mehmet BAŞARAN GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, GAZİANTEP EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0003-1871-520X
Eğitim, Eğitim Programları ve Öğretim, Matematik Eğitimi, İstatistik
Dr. Öğr. Üyesi Eyüp CÜCÜK İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA, HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0003-2660-8009
Osmanlı Eğitim Tarihi, Osmanlı Tarihi

GAUN-JES'nin amacı, Türkiye'de eğitim bilimleri alanında yapılan çalışmalarda kaliteyi arttırmayı hedefleyen ve en son gelişmeleri takip eden bir dergi olmanın yanı sıra, farklı üniversitelerde görev yapan akademisyenlerin de akademik yayınlar yapmalarına imkân veren bir fırsat eşitliği ortam sağlamaktır.

Derginin amacları arasında teorik ve araştırma odaklı çalışmaları desteklemek, araştırmalarda kaliteyi arttırmak ve ulusal ve uluslararası akademik araştırmaların karşılıklı paylaşımını teşvik etmektir. GAUN-JES, bilginin serbest dolaşımı ve yaygınlaştırılması için çalışan açık erişimli bir dergidir. GAUN-JES, büyük oranda akademisyenlerin katkı sağladığı çok disiplinli bir yayın olmasına rağmen, alanında uzman olan veya lisansüstü düzeyde çalışmalar yapan öğrencilerden gelen yayınları da teşvik etmektedir.

Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi eğitim araştırmaları kapsamında yapılmış kuramsal veya uygulamalı çalışmaları yayımlamaktadır. Derginin kapsamına giren temalar aşağıda sıralanmıştır.
Beden eğitimi
Eğitim felsefesi
Eğitim sosyolojisi
Eğitim tarihi
Eğitim teknolojileri
Eğitim yönetimi
Eğitimde ölçme değerlendirme
Eğitimde program geliştirme
Fen ve matematik eğitimi
Güzel sanatlar eğitimi
Okul öncesi eğitimi
Özel eğitim
Rehberlik ve psikolojik danışma
Temel eğitim
Türkçe ve sosyal bilgiler eğitimi
Yabancı dil eğitimi
Yetişkin eğitimi

1. Yazarlarımız burada ekli dosyaya tıklayarak dergimiz formatına uygun Word dosyası indirebilirler ve yazılarını bu dosyadaki stil galerisine göre biçimlendirebilirler: GAUN JES Örnek Word Dosyası

2. Yazarlar makaleyi dergiye yüklediklerinde Yayın Politikasında belirtilen hususları kabul etmiş sayılırlar ve ayrıca Telif Hakkı Devir Formu yüklemelerine gerek bulunmamaktadır.

3. Yazım standartlarına uymayan makaleler doğrudan reddedilirler. 

4. Değerli yazarlarımız, makalenizi Dergipark'a gönderdiğiniz esnada girdiğiniz yazar sıralaması, yayının kabulünden sonra yer alacak ve atıfta bulunacak yazar sıralamasıdır. Lütfen tercihlerinizi buna göre yapınız. GAUN-JES sistem verilerini kabul eder, bu hususta yapılacak değişiklik talepleri kabul edilmeyecektir.

Makale yayımlanması ve Etik ilkeler
Aday makaleler yazım kuralarının yer aldığı şablona uygun bir biçimde yazar adları ve bilgileri olmaksızın sisteme yüklenmelidir.

Aday makale yazarları makalelerini dergiye yükleyerek,
• Dergiye yüklenen her bir makalenin içeriği, sunduğu sonuç, bilgi, bulgu ve yorumları konusunda Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi Sahibi ve Yayın Kurulu’nun hiçbir sorumluluk taşımadığını kabul etmiş sayılmaktadırlar.
• Makalenin özgün olduğunu, tüm yazarların çalışmaya bireysel olarak katıldığını, herhangi bir başka dergiye yayımlanmak üzere gönderilmediğini, daha önce yayımlanmadığını, çalışmada bulunan metin, şekil ve dokümanların diğer şahıslara ait olan telif haklarını ihlal etmediğini kabul etmiş sayılmaktadırlar.

Geniş özet,
Dergimiz uluslararası indekslerde taranmak üzere başvuru sürecinde olduğu için 750-1000 kelimelik geniş özet talep etmektedir. Yazarlar isterlerse genişletilmiş özetleri makale kabul edildikten sonra ekleyebilirler.

Etik Kurul Onayı
Dergi sistemine yüklenecek makalelere ilişkin gerekli olması halinde Etik Kurul Onay belgesi sunulmalıdır.

TR Dizin, 2020 yılı ölçütlerine etik kurallarla ilgili bazı maddeler eklemiştir. Aday makalelerin bu maddelere göre düzenlenerek gönderilmesi gerekmektedir.

1. Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar için “Etik Kurul İzni” gerekmektedir.
2. Makalelerde etik kurul izini ve/veya yasal/özel izin alınmasının gerekip gerekmediği belirtilmiş olmalıdır. Eğer bu izinlerin alınması gerekli ise, iznin hangi kurumdan, hangi tarihte ve hangi karar veya sayı numarası ile alındığı açıkça sunulmalıdır.
3. İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dâhil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanıldığı araştırmalar için “Etik Kurul İzni” gerekmektedir.

İntihal hakkında,
Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi’nde yayımlanmak üzere kabul edilen her bir makale yayımlanmadan önce intihal incelemesine tabi tutulacaktır. Yapılan sorgulamada benzerlik oranı % 15in üzerinde olan makaleler iade edilecektir.

Dergimize gönderilen makaleler için yazarlardan herhangi bir ücret alınmamaktadır.

Ayrıca dergimizde yayımlanan makalelerin tamamı açık erişime tabidir.