Bu araştırmanın amacı Gaziantep’te bulunan bir ilkokula devam eden öğrencilerin ve bu öğrencilerin öğretmenlerinin canlı derslerde yaşadıkları deneyimleri betimlemektir. Araştırmanın deseni fenomenolojidir. Çalışmanın katılımcıları yedi ilkokul öğrencisi ve üç sınıf öğretmenidir.Katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veriler Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu ve Kişisel Bilgiler Formu ile toplanmıştır. Araştırmada canlı derslerin olumlu özelliklerinin mahremiyet, öğrenme ve teknolojinin etkili kullanımı olduğu bulunmuştur. Bunun yanında olumsuz özeliklerinin ise motivasyon eksikliği, fiziksel rahatsızlıklar, öğrenme zorlukları, teknolojik yetersizlikler ve fırsat eşitsizliği olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Ayrıca katılımcılar canlı derslerin daha etkili olması için teknolojik altyapının iyileştirilmesini ve öğrencilere ücretsiz erişim sağlanmasını önermişlerdir.
fenomenoloji uzaktan eğitim canlı ders ilkokul primary school
The purpose of this research is to describe the experiences of students attending a primary school in Gaziantep and their teachers in live lessons. The pattern of the research is phenomenology. The participants of the study are seven primary school students and three classroom teachers. Purposive sampling method was used to determine the participants. Data were collected with Semi-Structured Interview Form and Personal Information Form. In the research, it was found that the positive features of live lessons are privacy, learning and effective use of technology. In addition, it has been found that the negative features are lack of motivation, physical disorders, learning difficulties, technological inadequacies and inequality of opportunity. In addition, the participants suggested improving the technological infrastructure and providing free access to students in order to make live lessons more effective.
Phenomenology distance education live lesson primary education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.