Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Opinions of Preschool Education Institutions Administrators on Professional Learning Communities

Yıl 2023, Cilt: 7 Sayı: 2, 134 - 159, 31.12.2023

Öz

Professional learning communities (PLC) are teachers coming together and diversifying their practices in order to carry their educational activities to a more qualified level. The aim of the research is to examine the opinions of preschool education institutions administrators regarding PLC. A phenomenological design was used in the research. The study group was determined by purposeful criterion sampling method. The study group of the research consists of 10 official kindergarten administrators in the Central District of Osmaniye Province. A semi-structured interview form was used in the research. The data were analyzed using the content analysis method. When the answers given by pre-school education administrators were analyzed, it was concluded that there were some deficiencies in the practices because the theoretical foundations of PLC practices were not fully understood by school administrators and teachers. The most obvious of these is that feedback and evaluation processes have not been implemented in the schools where most administrators work. Limitations regarding leadership and time are also topics that managers frequently mention.

Kaynakça

  • Acar, E. (2022). Mesleki öğrenme topluluklarındaki okul geliştirme uygulamalarına yönelik öğretmen ve yönetici görüşleri. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Karabük Üniversitesi.
  • Akdemir, B. & Çukacı, Y. (2005). Örgüt kültürü değerleriyle örgütsel öğrenme düzeyi arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve bir araştırma. Journal of Social Policy Conferences, 50, 1173-1192.
  • Altun, B. (2020). Sürdürülebilir öğretmen gelişimi: mesleki öğrenme toplulukları. [Yayınlanmamış doktora tezi]. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Axelrod, R. H. (2002). Terms of engagement: Changing the way we change organizations. Berrett Koehler.
  • Balcı, G. (2013). On birinci bölüm: Örgütsel öğrenme. M. A. Özer (Editör), 21. yüzyılın modern yönetimi için: geleceğe yön veren yönetim teorileri (ss. 316-322) içinde. Gazi Kitapevi.
  • Becenti, D. J. (2009). Is there a relationship between the level of professional learning community attainment, teacher effectiveness and student achievemet? [Doctoral dissertation]. Arizona State University.
  • Bryk, A., Camburn, E., & Louis, K. S. (1999). Professional community in Chicago elementary schools: Facilitating factors and organizational consequences. Educational Administration Quarterly, 35(5), 751-781.
  • Büyüköztürk, S., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E, Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. (3. Baskı). Pegem Akademi.
  • Cansoy, R. (2019). Öğretmen görüşlerine göre okulların mesleki öğrenme topluluğu olma durumlarının incelenmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi, 10(19), 2-27
  • Carpenter, D. (2012) Professional learning communities’ impact on science teacher clasroom practice in a Midwestern urban school district. [Doctoral dissertation]. Nebraska University.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma deseni- Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. (Çev.: S. B. Demir). Eğiten Kitap.
  • Cücemen, F. (2018). Mesleki öğrenme topluluğu olarak ilköğretim okullarının incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi.
  • Çopur, M. (2020). Tasarlanan mesleki öğrenme topluluğunun sosyal bilgiler öğretmenlerinin mesleki gelişimine ve öğrencilerin akademik başarısına etkisinin incelenmesi. [Yayınlanmamış doktora tezi]. Bursa Uludağ Üniversitesi.
  • Dervişoğulları, M. (2014). Profesyonel öğrenme topluluklarının boyutlarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Drage, K. (2010). Professional Development: Implications for illinois career and technical education teachers. Journal of Career and Technical Education, 25(2), 24–37
  • DuFour, R. (2003). Building a professional learning community. The School Administrator, 60(5), 13-18.
  • DuFour, R. Eaker, R., & DuFour. R. (2005). On common ground: The power of professional learning communities. National Education Service.
  • DuFour, R., DuFour, R. B., Eaker, R. E., & Many, T. (2006). Learning by doing: A hanndbook for professional learning communities at work. National Educational Service.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metodlarına giriş- Nitel, nicel ve eleştirel kuram metodolojileri. Anı Yayıncılık.
  • Harris, A. (2002). Building the capacity for school improvement. School Leadership & Management, 21(3), 261-270.
  • Hallam, P. R., Smith, H. R., Hite, J. M., Hite, S. J., & Wilcox, B. R. (2015). Trust and collaboration in PLC teams: Teacher relationships, principal support, and collaborative benefits. NASSP Bulletin, 99(3), 193-216.
  • Hord, S. M. (2003). Professional learning communities: Communities of continus inquiry and improvement. Southwest Educational Development Laboratory.
  • Huffman, J.B. (2001). The role of shared values and vision in creating professional learning communities. Paper presented to the Annual Meeting of the American Educational Research Association.
  • Ireland, M. W. (2010). An examination of the relationship between teachers’ perceptions of the presence of professional learning community attributes and student achievement. [Doctoral dissertation]. California Polytechnic University.
  • İlgan, A., Erdem, M., Çakmak, A., Erdoğmuş, E., & Sevinç, S. Ö. (2011). İlköğretim okullarının mesleki öğrenme topluluğu olma durumlarının değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1), 151-166.
  • Kalkan, F. (2015). İlköğretim okullarında mesleki öğrenme topluluğu ile bürokratik yapı ve örgütsel güven arasındaki ilişki [Yayınlanmış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Karadağ, N., & Bellibaş, M. Ş. (2017). İlkokulların mesleki öğrenme toplulukları olma durumlarının değerlendirilmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 8(16), 24-42.
  • Kayan, M. S. (2022). Mesleki öğrenme topluluğunun ilkokul öğretmenlerinin mesleki gelişimine ve öğrencilerin başarısına etkisini incelemeye yönelik bir uygulama. [Yayınlanmamış doktora tezi]. Gaziantep Üniversitesi.
  • Louis, K. S., & Leithwood, K. (1998). From organisational learning to Professional learning communities. In Leithwood, K., & Louis K. S. (Editors). Organizational learning in schools (pp. 275-286). Taylor & Francis.
  • MEB. (2010). Okul yöneticileri ve öğretmenler için okul temelli mesleki gelişim kılavuzu. Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_11/06153206_otmg_kYlavuz.pdf
  • MEB. (2022). Hizmet içi faaliyetleri kılavuzu. Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü. https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_08/24144420_HYZMET_YCY_EYYTYM_FAALYYETLERY_KILAVUZU_Guncellendi.pdf Erişim Tarihi: 04.04.2023
  • Olivier, D. F., Hipp, K. K., & Huffman, J. B. (2003). Professional learning community assessment. In J. B. Huffman & K. K. Hipp (Eds.). Reculturing schools as professional learning communities (pp. 70-74). The Scarecrow Press.
  • Olivier, D. F., Hipp, K. K., & Huffman, J. B. (2010). Assessing and analyzing schools. Hipp K.K. & Huffman, J.B. (Eds.). Demystifying professional learning communities: School leadership at its best. Rowman & Littlefield.
  • Özgenel, M. (2019). Öğretmenlerin mesleki gelişimlerine yönelik fenomenolojik bir araştırma. Academic Platform Journal of Education and Change, 2(2), 128-143
  • Parlar, H. (2014). Tüm yönleri ile okul geliştirme: kuram, yaklaşım ve uygulama. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (Çev.: M. Bütün ve S.B. Demir). Pegem Akademi.
  • Robertson, D. S. (2011). The relationship of teachers’ perceptions of collective efficacy and perceptions of professional learning communities. [Doctoral dissertation] Gardner-Webb University.
  • Schlechty, P. C. (2011). Okulu yeniden kurmak. (Özden, Y. Çev.). Nobel Yayıncılık.
  • Senge, P. M. (2011). Beşinci disiplin. (15. Baskı). (İldeniz, A. & Doğukan, A. Çev.). Yapı Kredi Yayınları.
  • Stake, R. E. (2005). Qualitative case studies. In N. K. Denzin & Y. S. Lincoln (Eds.). The Sage handbook of qualitative Research (pp. 443-466). Sage.
  • Stoll, L., Bolam, R., McMahon, A., Thomas, S., Wallace, M., Greenwood, A., & Hawkey, K. (2006). Creating and sustaining effective professional learning communities. University of Bristol.
  • Stoll, L., Bolam, R., McMahon, A., & Wallace M., (2006). Professional learning communities: a review of the literature. Journal of Educational Change, 7(4), 221-258.
  • Stoll, L. (2009). Capacity building for school improvement or creating capacity for learning? A changing landscape. Journal of Educational Change, 10(2), 115-127.
  • Şahin, S. (2020). Professional learning communities for teachers: Oppurtunities and challenges. International Journal of Eurasian Education and Culture, 5(8), 109-143.
  • Uysal Çalışkan, A. (2005). Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin öğrenen organizasyona ilişkin algıları. [Yayınlanmamış Doktora tezi]. Selçuk Üniversitesi.
  • Uzun, A. (2022). Öğretmenlerin görüşlerine göre okulların mesleki öğrenme topluluğu olma durumları. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Ünver, T. (2021). Öğretmen mesleki öğrenme topluluğu ile kolektif öğretmen yeterliği arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Karabük Üniversitesi.
  • Wang T. (2016). School leadership and professional learning community: case study of two senior high schools in Northeast China. Asia Pacific Journal of Education, 36(2), 202-216.
  • Wiley, S. (2001). Contextual effects of student achievement: School leadership and professional community. Journal of EducationalChange, 2(1), 1-33.
  • Vescio, V., Ross, D., & Adams, A. (2008). A review of research on the impact of professional learning communities on teaching practice and student learning. Teaching and Teacher Education, 24(1) 80-91.
  • Von Gnechten, M. P. (2011). Collaborative practitioner inquiry: Providing leadership and action research for teacher professional development. [Unpublished doctoral dissertation]. Arizona State University.
  • Yıldırım, İ., & Şen, S. (2021). Eğitimde bilimsel araştırmanın temelleri. Şen, S. & Yıldırım, İ. (Editörler), Eğitimde araştırma yöntemleri (2. Basım, ss. 3-21) içinde. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (12. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. K. (2013). Case study research: Design and methods. Sage.

Okul Öncesi Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Mesleki Öğrenme Topluluklarına İlişkin Görüşleri

Yıl 2023, Cilt: 7 Sayı: 2, 134 - 159, 31.12.2023

Öz

Mesleki öğrenme toplulukları (MÖT), eğitim faaliyetlerini daha nitelikli bir noktaya taşımak amacıyla, öğretmenlerin bir araya gelerek uygulamalarını çeşitlendirmeleridir. Araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumları yöneticilerinin MÖT’ na ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırmada olgubilim desen kullanılmıştır. Çalışma grubu amaçlı ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Osmaniye İli Merkez İlçesindeki resmi 10 anaokulu yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler içerik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Okul öncesi eğitim yöneticilerinin verdikleri yanıtlar analiz edildiğinde, MÖT uygulamalarının kuramsal temelleri okul yöneticileri ve öğretmenler tarafından tam olarak kavranamadığından uygulamalarda aksayan bazı yönler olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bunlardan en belirgin olanları ise geri bildirim ve değerlendirme süreçlerinin çoğu yöneticinin görev yaptığı okulda uygulanmamış olmasıdır. Lider ve zaman ile ilgili sınırlılıklar da yöneticilerin sıklıkla değindikleri konulardır.

Kaynakça

  • Acar, E. (2022). Mesleki öğrenme topluluklarındaki okul geliştirme uygulamalarına yönelik öğretmen ve yönetici görüşleri. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Karabük Üniversitesi.
  • Akdemir, B. & Çukacı, Y. (2005). Örgüt kültürü değerleriyle örgütsel öğrenme düzeyi arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve bir araştırma. Journal of Social Policy Conferences, 50, 1173-1192.
  • Altun, B. (2020). Sürdürülebilir öğretmen gelişimi: mesleki öğrenme toplulukları. [Yayınlanmamış doktora tezi]. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Axelrod, R. H. (2002). Terms of engagement: Changing the way we change organizations. Berrett Koehler.
  • Balcı, G. (2013). On birinci bölüm: Örgütsel öğrenme. M. A. Özer (Editör), 21. yüzyılın modern yönetimi için: geleceğe yön veren yönetim teorileri (ss. 316-322) içinde. Gazi Kitapevi.
  • Becenti, D. J. (2009). Is there a relationship between the level of professional learning community attainment, teacher effectiveness and student achievemet? [Doctoral dissertation]. Arizona State University.
  • Bryk, A., Camburn, E., & Louis, K. S. (1999). Professional community in Chicago elementary schools: Facilitating factors and organizational consequences. Educational Administration Quarterly, 35(5), 751-781.
  • Büyüköztürk, S., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E, Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. (3. Baskı). Pegem Akademi.
  • Cansoy, R. (2019). Öğretmen görüşlerine göre okulların mesleki öğrenme topluluğu olma durumlarının incelenmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi, 10(19), 2-27
  • Carpenter, D. (2012) Professional learning communities’ impact on science teacher clasroom practice in a Midwestern urban school district. [Doctoral dissertation]. Nebraska University.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma deseni- Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. (Çev.: S. B. Demir). Eğiten Kitap.
  • Cücemen, F. (2018). Mesleki öğrenme topluluğu olarak ilköğretim okullarının incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi.
  • Çopur, M. (2020). Tasarlanan mesleki öğrenme topluluğunun sosyal bilgiler öğretmenlerinin mesleki gelişimine ve öğrencilerin akademik başarısına etkisinin incelenmesi. [Yayınlanmamış doktora tezi]. Bursa Uludağ Üniversitesi.
  • Dervişoğulları, M. (2014). Profesyonel öğrenme topluluklarının boyutlarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Drage, K. (2010). Professional Development: Implications for illinois career and technical education teachers. Journal of Career and Technical Education, 25(2), 24–37
  • DuFour, R. (2003). Building a professional learning community. The School Administrator, 60(5), 13-18.
  • DuFour, R. Eaker, R., & DuFour. R. (2005). On common ground: The power of professional learning communities. National Education Service.
  • DuFour, R., DuFour, R. B., Eaker, R. E., & Many, T. (2006). Learning by doing: A hanndbook for professional learning communities at work. National Educational Service.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metodlarına giriş- Nitel, nicel ve eleştirel kuram metodolojileri. Anı Yayıncılık.
  • Harris, A. (2002). Building the capacity for school improvement. School Leadership & Management, 21(3), 261-270.
  • Hallam, P. R., Smith, H. R., Hite, J. M., Hite, S. J., & Wilcox, B. R. (2015). Trust and collaboration in PLC teams: Teacher relationships, principal support, and collaborative benefits. NASSP Bulletin, 99(3), 193-216.
  • Hord, S. M. (2003). Professional learning communities: Communities of continus inquiry and improvement. Southwest Educational Development Laboratory.
  • Huffman, J.B. (2001). The role of shared values and vision in creating professional learning communities. Paper presented to the Annual Meeting of the American Educational Research Association.
  • Ireland, M. W. (2010). An examination of the relationship between teachers’ perceptions of the presence of professional learning community attributes and student achievement. [Doctoral dissertation]. California Polytechnic University.
  • İlgan, A., Erdem, M., Çakmak, A., Erdoğmuş, E., & Sevinç, S. Ö. (2011). İlköğretim okullarının mesleki öğrenme topluluğu olma durumlarının değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1), 151-166.
  • Kalkan, F. (2015). İlköğretim okullarında mesleki öğrenme topluluğu ile bürokratik yapı ve örgütsel güven arasındaki ilişki [Yayınlanmış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Karadağ, N., & Bellibaş, M. Ş. (2017). İlkokulların mesleki öğrenme toplulukları olma durumlarının değerlendirilmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 8(16), 24-42.
  • Kayan, M. S. (2022). Mesleki öğrenme topluluğunun ilkokul öğretmenlerinin mesleki gelişimine ve öğrencilerin başarısına etkisini incelemeye yönelik bir uygulama. [Yayınlanmamış doktora tezi]. Gaziantep Üniversitesi.
  • Louis, K. S., & Leithwood, K. (1998). From organisational learning to Professional learning communities. In Leithwood, K., & Louis K. S. (Editors). Organizational learning in schools (pp. 275-286). Taylor & Francis.
  • MEB. (2010). Okul yöneticileri ve öğretmenler için okul temelli mesleki gelişim kılavuzu. Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_11/06153206_otmg_kYlavuz.pdf
  • MEB. (2022). Hizmet içi faaliyetleri kılavuzu. Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü. https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_08/24144420_HYZMET_YCY_EYYTYM_FAALYYETLERY_KILAVUZU_Guncellendi.pdf Erişim Tarihi: 04.04.2023
  • Olivier, D. F., Hipp, K. K., & Huffman, J. B. (2003). Professional learning community assessment. In J. B. Huffman & K. K. Hipp (Eds.). Reculturing schools as professional learning communities (pp. 70-74). The Scarecrow Press.
  • Olivier, D. F., Hipp, K. K., & Huffman, J. B. (2010). Assessing and analyzing schools. Hipp K.K. & Huffman, J.B. (Eds.). Demystifying professional learning communities: School leadership at its best. Rowman & Littlefield.
  • Özgenel, M. (2019). Öğretmenlerin mesleki gelişimlerine yönelik fenomenolojik bir araştırma. Academic Platform Journal of Education and Change, 2(2), 128-143
  • Parlar, H. (2014). Tüm yönleri ile okul geliştirme: kuram, yaklaşım ve uygulama. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (Çev.: M. Bütün ve S.B. Demir). Pegem Akademi.
  • Robertson, D. S. (2011). The relationship of teachers’ perceptions of collective efficacy and perceptions of professional learning communities. [Doctoral dissertation] Gardner-Webb University.
  • Schlechty, P. C. (2011). Okulu yeniden kurmak. (Özden, Y. Çev.). Nobel Yayıncılık.
  • Senge, P. M. (2011). Beşinci disiplin. (15. Baskı). (İldeniz, A. & Doğukan, A. Çev.). Yapı Kredi Yayınları.
  • Stake, R. E. (2005). Qualitative case studies. In N. K. Denzin & Y. S. Lincoln (Eds.). The Sage handbook of qualitative Research (pp. 443-466). Sage.
  • Stoll, L., Bolam, R., McMahon, A., Thomas, S., Wallace, M., Greenwood, A., & Hawkey, K. (2006). Creating and sustaining effective professional learning communities. University of Bristol.
  • Stoll, L., Bolam, R., McMahon, A., & Wallace M., (2006). Professional learning communities: a review of the literature. Journal of Educational Change, 7(4), 221-258.
  • Stoll, L. (2009). Capacity building for school improvement or creating capacity for learning? A changing landscape. Journal of Educational Change, 10(2), 115-127.
  • Şahin, S. (2020). Professional learning communities for teachers: Oppurtunities and challenges. International Journal of Eurasian Education and Culture, 5(8), 109-143.
  • Uysal Çalışkan, A. (2005). Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin öğrenen organizasyona ilişkin algıları. [Yayınlanmamış Doktora tezi]. Selçuk Üniversitesi.
  • Uzun, A. (2022). Öğretmenlerin görüşlerine göre okulların mesleki öğrenme topluluğu olma durumları. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Ünver, T. (2021). Öğretmen mesleki öğrenme topluluğu ile kolektif öğretmen yeterliği arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Karabük Üniversitesi.
  • Wang T. (2016). School leadership and professional learning community: case study of two senior high schools in Northeast China. Asia Pacific Journal of Education, 36(2), 202-216.
  • Wiley, S. (2001). Contextual effects of student achievement: School leadership and professional community. Journal of EducationalChange, 2(1), 1-33.
  • Vescio, V., Ross, D., & Adams, A. (2008). A review of research on the impact of professional learning communities on teaching practice and student learning. Teaching and Teacher Education, 24(1) 80-91.
  • Von Gnechten, M. P. (2011). Collaborative practitioner inquiry: Providing leadership and action research for teacher professional development. [Unpublished doctoral dissertation]. Arizona State University.
  • Yıldırım, İ., & Şen, S. (2021). Eğitimde bilimsel araştırmanın temelleri. Şen, S. & Yıldırım, İ. (Editörler), Eğitimde araştırma yöntemleri (2. Basım, ss. 3-21) içinde. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (12. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. K. (2013). Case study research: Design and methods. Sage.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Zuhal Kıyançiçek 0009-0000-4377-9198

Habib Özkan 0000-0002-0167-7342

Erken Görünüm Tarihi 29 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 15 Kasım 2023
Kabul Tarihi 25 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kıyançiçek, Z., & Özkan, H. (2023). Okul Öncesi Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Mesleki Öğrenme Topluluklarına İlişkin Görüşleri. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 134-159.