GÜEFD dergisine gönderilen çalışmaların aşağıda maddeler halinde verilen şartları sağlaması gerekmektedir. Bu maddeleri sağlamayan çalışmalar yazarlara geri gönderilecektir.
1. Gönderilen çalışmalar daha önceden yayımlanmamış ya da başka bir dergiye değerlendirilmek üzere gönderilmemiş olması gerekmektedir.
2. Dergiye gönderilen çalışmalar Microsof Word formatında olmalıdır.
3. Dergiye Türkçe dilinde yüklenen çalışmalar için Genişletilmiş İngilizce Özet istenmektedir.
***Yazarlar Türkçe çalışmaların İngilizce uzun özetlerini (Extended Abstract) kaynakça başlığının altına, örnek şablonda yer aldığı gibi göndermelidirler. İngilizce versiyonun dil kontrolü (proofreading) yazarın sorumluluğundadır. Dil açısından yetersiz olan makaleler dil geçerliği sağlanana kadar yayımlanmayacaktır.
4. Gönderilen makalelerde maksimum 12000 karakter sınırlaması bulunmaktadır.
5. Sisteme yüklenen aday makaleyle birlikte intihal raporu da yüklenmelidir. Benzerlik oranı kaynakça hariç %20'den düşük olmalıdır. Raporda başka bir filtre uygulanmamalıdır. Benzerlik oranı yüksek aday makaleler, editör kontrolü sonrasında yazara iade edilir.
6. Gönderilen çalışmalar aşağıdaki yazım kurallarına uygun olmalıdır.
7. Makale yazım kurallarına buradan ulaşabilirsiniz.
Genel Sayfa Düzeni
Sayfa yapısı “dikey”, A4 (210 ´ 297 mm) normundaki beyaz kâğıda, kenar boşlukları, “üst 1 cm, alt 2cm, sağ ve sol 1,5 cm” olacak şekilde ayarlanmalıdır. Metnin genel dizilimi “iki yana yaslı” olarak ayarlanmalı, metin yazı tipi “Georgia” olarak seçilmelidir.
Özet
Makalenin özeti, “Georgia” metin fontu, 9 punto, tek satır aralığı ve paragraf önce 0 ve sonra 6 nk boşluk eklenilerek yazılmalıdır. Özet 150 ile 200 kelime arasında olmalıdır. Özet bölümünde makalenin amacı, kullanılan yöntemi, ulaşılan temel bulgular, sonuç ve önerileri açık bir şekilde belirtilmelidir. Makalede en az 3 en fazla 5 arası anahtar kelime (Key Words) verilmelidir. Anahtar kelimeler genelden özele doğru sıralanmalıdır.
Makale Ana Metni
Makalenin ana metninde yer alan paragrafların ilk satırı 1,00 cm girintili, paragraf öncesinde 0 ve sonrasında 3 nk aralıklı ve 1,15 aralıklı olarak yazılmalıdır. Metin fontu(biçimi) “Georgia” ve puntosu (büyüklüğü) 11 olmalıdır. Paragraf iki yana yaslı şekilde biçimlendirilmelidir. Makale metni ilgili çalışmanın/araştırmanın özlü anlatımı olup gerektiğinde birtakım numaralandırılmış alt bölümlerden oluşabilir. Örneğin; Giriş, Yöntem, Bulgular, Tartışma, Sonuç ve Öneriler. Makale yazımında, okuyucunun, çalışmanın her aşamasını anlama ve değerlendirmesine imkân tanıyacak bir anlatım ve plâna uyulmalıdır. Metin yazarı anlatımında olabildiğince sade, anlaşılabilir olmalıdır. Gereksiz tekrarlardan, desteklenmemiş ifadelerden kaçınmalı; yargı veya kesinlik içeren ifadeler mutlaka verilere ya da referanslara dayandırılmalıdır. Makalenin ilgili tüm alt bölümlerinde akademik yazım ilkelerine dikkat edilmelidir. Araştırma kapsamında elde edilen veriler bir bütünlük içinde yansıtılmalıdır.
Yazım Esasları
Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi’ne gönderilecek makaleler APA 7'ya uygun olarak hazırlanmalıdır.
Kaynakça
Kaynaklar için yeni bir sayfadan başlanmalı ve APA 7 yazım biçimine uygun olarak yazılmalıdır. Aşağıda kaynakça gösterim örneğine yer verilmiştir.
Kaynakça Gösterim Örnekleri
1. Doi Numaralı Dergi makalesi
Grady, J. S., Her, M., Moreno, G., Perez, C., & Yelinek, J. (2019). Emotions in storybooks: A comparison of storybooks that represent ethnic and racial groups in the United States. Psychology of Popular Media Culture, 8(3), 207–217. https://doi.org/10.1037/ppm0000185
2. Doi Numarası Olmayan Dergi Makalesi
Asar, R. ve Çelikten, Y. (2016). Shadowing a woman administrator: A Turkish case. Universal Journal of Management, 4(11), 607-614.
3. Popüler Dergi Makalesi
Özbaşaran-Dede, N. (2008, Kasım). Küresel iklim savaşçıları: Solucanlar. Bi¬lim ve Teknik, 492, 11-13.
4. Tek yazarlı kitap
Balcı, A. (2005). Açıklamalı eğitim yönetimi terimleri sözlüğü. Tek Ağaç.
5. Çok yazarlı kitap
Başaran, İ. E. ve Çınkır, Ş. (2011). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ekinoks Yayınevi.
6. Editörlü kitap
Kesharwani, P. (Ed.). (2020). Nanotechnology based approaches for tuberculosis treatment. Academic Press.
7. Editörlü kitapta bölüm
Dönmez, B. (2013). Motivasyon. S. Özdemir (Ed.), Eğitim yönetiminde kuram ve uygulama içinde (s. 185-229). Pegem Akademi.
8. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi
Teyfur, M. (2011). İlköğretim okul yöneticilerinin uyguladıkları yönetim biçimlerine ilişkin algıları ve velilere göre okul yöneticilerinin yönetim becerilerinin değerlendirilmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Atatürk Üniversitesi.
9. Yayımlanmamış Doktora Tezi
Zorlu, K. (2009). İşletmelerin demokratik yönetim sürecinde karşılaştığı sorunlar ve bir uygulama [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Kırıkkale Üniversitesi.
10. Ansiklopedi veya Sözlük
Sadie, S. (Ed.). (1980). The new Grove dictionary of music and musicians (6th ed., Vols. 1-20). MacMillan.
11. Gazete
Hitts, P. J. (16 Şubat 1999. In forecasting their emotions, most people flunk out. New York Times. http://www.nytimes.com
12. Bildiri
Karadağ, E. ve Öney, A. (2006, Eylül). Okul yöneticilerinin stres düzeyleri¬nin öğretmenlerinin stres düzeylerine etkisinin incelenmesi. 14. Ulusal Psikoloji Kongresi’nde sunulan bildiri. Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü, Ankara.
Kaynakça listesine ilişkin detaylı bilgilere aşağıdaki linklerden ulaşılabilirsiniz:
• https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/27710
• https://owl.purdue.edu/owl/research_and_citation/apa_style/apa_formatting_and_style_guide/index.html
Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Giresun University Journal of Faculty of Education)