Türkiye’de, özellikle İstanbul’da yeni nesil konut sahiplerinin öncelikli konut tercihlerinin başında rezidans daireleri gelmektedir. Bunun nedeni, yoğun bir iş hayatının içerisindeki bu neslin günlük hayatında gereksinim duyduğu birçok özelliği bir arada bulabilmesi, rahat ve daha konforlu bir yaşam sürmesine katkı sağlamasıdır. İnşaat firmaları, özellikle rezidans inşasında, rekabet edebilir bir fiyat ile optimum özellikleri bir arada sunabilme gayreti içerisindedir. Hem daire iç ve dış alanlarının sınırlı olması hem de ekstra özelliklerin ek maliyet getirmesi nedeniyle standart daireye eklenecek özelliklerin seçiminde müşteri tercihlerinin göz önünde bulundurulması önem kazanmaktadır. Bu çalışmada İstanbul’da rezidansdaire seçiminde müşteri tercihlerini etkileyen faktörler Konjoint Analizi kullanılarak incelenmiş, farklı konut alternatiflerinin pazar payları ve mevcut konut alternatifleri üzerindeki yamyamlaştırma etkisi üzerinde durulmuştur
In Turkey, especially in Istanbul new generation real estate owners primarily choose residence apartments. This is because, this generation who has a busy worklife may find a combination of many features of daily life together and contribute to a more relax and comfortable life in residence apartments. Construction firms, especially constructing residences are in effort to offer optimum features, with competitive prices. When it is considered both limited inner and outer apartment spaces and cost of each extra feature added to the standard apartment, it is gaining importance to understand customer’s choices. In this study, it is examined the factors influencing customers’ choices in residence apartment selection by using conjoint analysis and it is focused on market shares of different apartment alternatives and cannibalization effect of new alternatives on existing ones
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 2 |