BibTex RIS Kaynak Göster

REZİDANS DAİRESİ SATIŞINDA MÜŞTERİ TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER ve PAZAR PAYI ANALİZİNDE KONJOİNT YÖNTEMİNİN KULLANIMI

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 2, 65 - 82, 01.12.2015

Öz

Türkiye’de, özellikle İstanbul’da yeni nesil konut sahiplerinin öncelikli konut tercihlerinin başında rezidans daireleri gelmektedir. Bunun nedeni, yoğun bir iş hayatının içerisindeki bu neslin günlük hayatında gereksinim duyduğu birçok özelliği bir arada bulabilmesi, rahat ve daha konforlu bir yaşam sürmesine katkı sağlamasıdır. İnşaat firmaları, özellikle rezidans inşasında, rekabet edebilir bir fiyat ile optimum özellikleri bir arada sunabilme gayreti içerisindedir. Hem daire iç ve dış alanlarının sınırlı olması hem de ekstra özelliklerin ek maliyet getirmesi nedeniyle standart daireye eklenecek özelliklerin seçiminde müşteri tercihlerinin göz önünde bulundurulması önem kazanmaktadır. Bu çalışmada İstanbul’da rezidansdaire seçiminde müşteri tercihlerini etkileyen faktörler Konjoint Analizi kullanılarak incelenmiş, farklı konut alternatiflerinin pazar payları ve mevcut konut alternatifleri üzerindeki yamyamlaştırma etkisi üzerinde durulmuştur

Kaynakça

  • Addelman, Sidney, Kempthorne, Oscar (1961). Orthogonal Main Effect Plans, Aeronautical Research Laboratory Office of Aeronautical Research, Project:7071, Task:70418.
  • Aktaş, Serpil, Akkuş, Özge, Osmanoğlu, Selen (2012). “Çok düzeyli bağımlı değişken modellemesinde koşullu lojit ve konjoint analizlerinin performansları üzerine uygulamalı bir çalışma”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, Yıl:11, Sayı:21, Bahar 2012, s.25-40.
  • Cooper, Robert G. (2001) Winning at New Products: Accelerating the Process from Idea to Launch, 3rd ed., Perseus Books: Reading, M A.
  • Firidin Özgür, E. (2006) Sosyal ve Mekansal Ayrışma Çerçevesinde Yeni Konutlaşma Eğilimleri: Kapalı Siteler İstanbul, Çekmeköy Örneği(*), Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Şehir ve BölgePlanlama, Doktora Tezi.
  • Green, P. and Srinivasan, V. (1978) Conjoint analysis in consumer research: Issues and outlook, Journal of Consumer Research, vol 5, September 1978, s.103–123.
  • Green, Paul, Wind, Yorman (1975). “New Way to Measure Consumers’ Judgments”, Harvard Business Review, August 1975, s.107-117.
  • Gür, Ş.Ö. (2000) Doğu Karadeniz Örneğinde Konut Kültürü, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
  • Gürbüz, Hüseyin, Kaygısız, Zeliha (2004) “Konjoint analizi ve ulaşım sektör pazarı üzerine bir çalışma” Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Y.2004, C.9, S.1, ss.139-148.
  • Kellekci, Ö.L. &Berköz, L. (2006). Konut ve Çevresel Kalite Memnuniyetini Yükselten Faktörler, İTÜ Dergisi/a, Cilt:5, Sayı:2, Kısım:1, 167-178
  • Leigh, Thomas W.,MacKay, David B. And Summers, John O. (1984) “Reliability and Validity of Conjoint Analysis and Self-Explicated Weights: A Comparison”, Journal of Marketing Research, Vol. 21, No. 4 (Nov., 1984) , pp. 456-462.
  • Lilien, Gary L., Rangaswamy, Arvind, De Bruyn, Arnaud (2013), Principles of Marketing Engineering, 2nd Ed. Decision ProInc.
  • Netzer, Oded, Srinavasan, V. (2011) “Adaptive self explication of multi-attribute preferences”, Journal of Marketing Research, February 2011, Vol. 48, Issue 1, Pages 140-156
  • Özkan Töre ve Kozaman Som, Sosyo-Mekânsal Ayrışmada Korunaklı Konut Yerleşmeleri MEGARON 2009;4(3):121-130 Cilt vol. 4 - Sayı no. 3
  • Solomon, Michael (2015). Consumer Behavior: Buying Having Being, Pearson International.

FACTORS INFLUENCING CUSTOMER PREFERENCES ON RESIDENCE SALES and the APPLICATION of CONJOINT TECHNIQUE in MARKET SHARE ANALYSIS

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 2, 65 - 82, 01.12.2015

Öz

In Turkey, especially in Istanbul new generation real estate owners primarily choose residence apartments. This is because, this generation who has a busy worklife may find a combination of many features of daily life together and contribute to a more relax and comfortable life in residence apartments. Construction firms, especially constructing residences are in effort to offer optimum features, with competitive prices. When it is considered both limited inner and outer apartment spaces and cost of each extra feature added to the standard apartment, it is gaining importance to understand customer’s choices. In this study, it is examined the factors influencing customers’ choices in residence apartment selection by using conjoint analysis and it is focused on market shares of different apartment alternatives and cannibalization effect of new alternatives on existing ones

Kaynakça

  • Addelman, Sidney, Kempthorne, Oscar (1961). Orthogonal Main Effect Plans, Aeronautical Research Laboratory Office of Aeronautical Research, Project:7071, Task:70418.
  • Aktaş, Serpil, Akkuş, Özge, Osmanoğlu, Selen (2012). “Çok düzeyli bağımlı değişken modellemesinde koşullu lojit ve konjoint analizlerinin performansları üzerine uygulamalı bir çalışma”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, Yıl:11, Sayı:21, Bahar 2012, s.25-40.
  • Cooper, Robert G. (2001) Winning at New Products: Accelerating the Process from Idea to Launch, 3rd ed., Perseus Books: Reading, M A.
  • Firidin Özgür, E. (2006) Sosyal ve Mekansal Ayrışma Çerçevesinde Yeni Konutlaşma Eğilimleri: Kapalı Siteler İstanbul, Çekmeköy Örneği(*), Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Şehir ve BölgePlanlama, Doktora Tezi.
  • Green, P. and Srinivasan, V. (1978) Conjoint analysis in consumer research: Issues and outlook, Journal of Consumer Research, vol 5, September 1978, s.103–123.
  • Green, Paul, Wind, Yorman (1975). “New Way to Measure Consumers’ Judgments”, Harvard Business Review, August 1975, s.107-117.
  • Gür, Ş.Ö. (2000) Doğu Karadeniz Örneğinde Konut Kültürü, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
  • Gürbüz, Hüseyin, Kaygısız, Zeliha (2004) “Konjoint analizi ve ulaşım sektör pazarı üzerine bir çalışma” Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Y.2004, C.9, S.1, ss.139-148.
  • Kellekci, Ö.L. &Berköz, L. (2006). Konut ve Çevresel Kalite Memnuniyetini Yükselten Faktörler, İTÜ Dergisi/a, Cilt:5, Sayı:2, Kısım:1, 167-178
  • Leigh, Thomas W.,MacKay, David B. And Summers, John O. (1984) “Reliability and Validity of Conjoint Analysis and Self-Explicated Weights: A Comparison”, Journal of Marketing Research, Vol. 21, No. 4 (Nov., 1984) , pp. 456-462.
  • Lilien, Gary L., Rangaswamy, Arvind, De Bruyn, Arnaud (2013), Principles of Marketing Engineering, 2nd Ed. Decision ProInc.
  • Netzer, Oded, Srinavasan, V. (2011) “Adaptive self explication of multi-attribute preferences”, Journal of Marketing Research, February 2011, Vol. 48, Issue 1, Pages 140-156
  • Özkan Töre ve Kozaman Som, Sosyo-Mekânsal Ayrışmada Korunaklı Konut Yerleşmeleri MEGARON 2009;4(3):121-130 Cilt vol. 4 - Sayı no. 3
  • Solomon, Michael (2015). Consumer Behavior: Buying Having Being, Pearson International.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

İlkay Karaduman

Nurgün Komşuoğlu Yılmaz

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karaduman, İ., & Komşuoğlu Yılmaz, N. (2015). REZİDANS DAİRESİ SATIŞINDA MÜŞTERİ TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER ve PAZAR PAYI ANALİZİNDE KONJOİNT YÖNTEMİNİN KULLANIMI. Giresun Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 1(2), 65-82.

Giresun Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi