Derleme
PDF Zotero Mendeley EndNote BibTex Kaynak Göster

Tüketici Davranışları Bağlamında Müşteri Muhasebesi

Yıl 2018, Cilt 5, Sayı 14, 609 - 624, 07.09.2018

Öz

Müşteri muhasebesi işletmenin kârlılığı, yönetim hedeflerini gerçekleştirebilmesi, sürekliliğin sağlanması için gereklidir. Pazarda rekabet gücünü sürekli kılmak isteyen her işletme müşteri muhasebesi için gerekli tüm bilgileri sağlıklı şekilde edinmeli ve stratejisini bu bilgilere göre belirlemelidir. Bu çalışmada, işletmeler için müşteri muhasebesinin gerekliliği düşünülerek tüketici davranışları bağlamında ele alınmıştır. Tüketici davranışları bağlamında müşteri muhasebesi, iktisadi insan teorisi, müşterinin işletmeye ve ürüne olan bağlılığı, müşteri kârlılık analizi, müşteri değeri ve muhasebe bilgi sistemi kalitatif ve kantitatif yöntemler düşünülerek incelenmiştir. Sonuç olarak müşteri muhasebesinin sadece müşteri kârlılığından oluşmadığı ve bu nedenle de her işletmenin müşteri muhasebe sistemi için kendi stratejisini oluşturması gerektiği sonuçlarına varılmıştır.      

Kaynakça

  • Arndt, J. (1967). Word of Mouth Advertising: A Review of the Literature, New York: Advertising Research Foundation.
  • Backhaus, J. G. (2012). Handbook of the History of Economic Thought: Insights on the Founders of Modern Economics, Springer Science & Business Media.
  • Baker, M. J. (2001). Marketing: Critical Perspectives on Business and Management, Taylor & Francis Group: Routledge.
  • Barnes, C., Blake, H., Pinder, D. (2009). Creating and Delivering Your Value Proposition: Managing Customer Experience for Profit, Kogan Page Publishers.
  • Batra, R., Myers, J. G., Aaker, D. A. (2006). Advertising Management, Pearson Education India.
  • Bellack, A. S., Hersen, M., Kazdin, A. E. (1990). Behavior Modification and Therapy, 2nd ed., Plenum Press.
  • Buckley, K. W. (1989). Mechanical Man: John Broadus Watson and the Beginnings of Behaviorism, The Guilford Press, New York.
  • Campbell, H. F., Brown, R. P. C. (2003). Benefit-Cost Analysis: Financial and Economic Appraisal Using Spreadsheets, Cambridge University Press.
  • Cochran, C. (2006). Becoming a Customer-focused Organization, Paton Professional.
  • Collica, R. S. (2011). Customer Segmentation and Clustering Using SAS Enterprise Miner, Second Edition, SAS.
  • Cravens, D. W., Greenley, G., Piercy, N. F., Slater, S. (1997). Integrating Contemporary Strategic Management Perspectives, Long Range Planning, 30 (4), 493-506.
  • Day, G. S. (1994), The Capabilities of Market-Driven Organizations, Journal of Marketing, 58 (4), 37-52.
  • Diclemente, D. F., Hantula, D. A. (2003). Applied Behavioral Economics And Consumer Choice, Journal of Economic Psychology, 24 (5), 589–602.
  • Doligalski, T. (2015). Internet-Based Customer Value Management: Developing Customer Relationships Online, Springer.
  • Drury, C. (2004). Management and Cost Accounting, Thomson Learning EMEA.
  • Duman, H.. (2012). Stratejik Yönetim Aracı Olarak Müşteri Muhasebesi, Nobel.
  • Engel, F. J., Blackwell, R. D., Kollat, D. T. (1978). Consumer Behaviour, Hinsdale, 3. Baskı, Dryden Press.
  • Fishburn, P. C. (1968). Utility Theory, Management Science, Theory Series, 14 (5), 335-378.
  • Fishburn, P. C. (1970). Utility Theory for Decision Making, RAC.
  • Gardner, R. (2004). The Process-focused Organization: A Transition Strategy for Success, ASQ Quality Press.
  • Gelınas, U., Dull, R. (2008). Accounting Information Systems, South- Western Cengage Learning
  • Gossen, H. H. (1983). The Laws of Human Relations and the Rules of Human Action Derived Therefrom, (Çev. Rudolph C. Blitz), MIT Press.
  • Gupta, S., Lehmann, D. (2005). Managing Customers as Investments: The Strategic Value of Customers in the Long Run, Pearson Education.
  • Hax, A. C. (2010). The Delta Model: Reinventing Your Business Strategy, Springer.
  • Howard, J. A., Ostlund, L. E. (1973). Buyer Behavior: Theoretical and Empirical Foundations, Alfred A. Knopf.
  • Howard, J. Anderson, S., Jagdish N. (1969). The Theory of Buyer Behaviour, Wiley Marketing Series.
  • Kahneman, D., Tversky, A. (1979). Prospect Theory: An Analysis of Decision under Risk, Econometrica, 47 (2), 263-291.
  • Kaplan, S. Robert, Norton, David P. (1996). The Balanced Scorecard: Translating Strategy Into Action, Harvard Business Press.
  • Kazmi, S. H. H. (2007). Marketing Management, Excel Books.
  • Khalifa, A. S. (2004). Customer Value: A Review of Recent Literature and An Integrative Configuration, Management Decision, 42 (5), 645-666.
  • Kumar, V. (2008). Customer Lifetime Value: The Path to Profitability, Now Publishers Inc.
  • Kumar, V., Shah, D. (2015). Handbook of Research on Customer Equity in Marketing, Edward Elgar Publishing.
  • Kurtuldu, H. S. (2005). Konfeksiyon Sektöründe Müşteri Sadakatine Etki Eden Faktörler, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20 (2): 109-120.
  • Leibenstein, H. (1977). Beyond Economic Man: Economics, Politics, and the Population Problem, Population and Development Review, 3 (3), 183-199.
  • Malekian, R. (2009). Customer Loyalty: Cost vs. Benefits - A Quantitative Approach, Shareholder Value Consultants, Inc.
  • Mill, J. S. (1844). Essays on Some Unsettled Questions of Political Economy, John W. Parker.
  • Møller, C. (1996). A Complaint is a Gift: Using Customer Feedback as a Strategic Tool, Berrett-Koehler Publishers.
  • Neuhausen, B. S., Schlank, R. (2007). CCH Accounting for Business Combinations, Goodwill, and Other Intangible Assets, CCH.
  • Negishi, T. (1989). History of Economic Theory, Elsevier.
  • Nguyen, B., Simkin, L., Canhoto, A. I. (2015). The Dark Side of CRM: Customers, Relationships and Management, Routledge.
  • Nıeto- Rodrıguez, A. (2012). The Focused Organization: How Concentrating on a Few Key Initiatives Can Dramatically Improve Strategy Execution, Gower Publishing, Ltd.
  • Orlando, K., Frueh, D., D’ Angelo, P., Dean, L. (2011). SAN Storage Performance Management Using Tivoli Storage Productivity Center, IBM Redbooks.
  • Pell, J., Staveren, I. V. (2009). Handbook of Economics, EE.
  • Persky, J. (1995). Retrospectives: The Ethology of Homo Economicus, The Journal of Economic Perspectives, 9 (2), 221-231.
  • Platon (1999). Devlet (çev. S. Eyüboğlu- M. A. Cimcoz), Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul.
  • Pride, W. M., Ferrell, O. C. (2014). Marketing, South- Western Cengage Learning.
  • Schechter, L. (1984), A Normative Conception of Value, Progressive Grocer, Executive Report, 12-14.
  • Sheth, J. N. (2011). Models of Buyer Behavior: Conceptual, Quantitative, and Empirical, Maketing Classics.
  • Simon, H. A. (1997). Models of Bounded Rationality, Vol. 3, The MIT Press, Massachusetts.
  • Sirohi, N., Mclaughlin, E. W., Wittink, D. R. (1998), A model of consumer perceptions and store loyalty intentions for a supermarket retailer, Journal of retailing, 74 (2), 223-245.
  • Slater S. F. (1997). Developing A Customer Value-Based Theory of The Firm, Journal of the Academy of Marketing Science, 25 (2), 162-167.
  • Smith, M. C., Wertheimer, A. I. (1996). Social and Behavioral Aspects of Pharmaceutical Care, CRC Press.
  • Tacy, J. A. (2006). Accounting Workbook For Dummies, Wiley Publishing.
  • Watson, J. B. (1913). Psychology as the Behaviorist Views it, Psychological Review, 20 (2), 158-177
  • Watson, J. B. (1994). Psychology as the Behaviorist Views it, Psychological Review, 101 (2), 248-253
  • Watson, J. B., Tolman, E. C., Titchener, E. B., Lashley, K. S., Thorndike, E. L. (2009). Behaviorism: Classic Studies, IAP.
  • Weinstein, A., Johnson, W. C. (1999). Designing and Delivering Superior Customer Value: Concepts, Cases, and Applications, CRC Press.
  • Woodall, T. (2003), Conceptualising 'Value for the Customer': An Attributional, Structural and Dispositional Analysis, Academy of Marketing Science Review, 2003 (12), 1-41
  • Vavra, T. G. (2002). Customer Satisfaction Measurement Simplified: A Step-by-step Guide for ISO 9001:2000 Certification, ASQ Quality Press.
  • Veblen, T. (1994). The Theory of The Leisure Class, Dover- Thrift Editions.
  • Zeithaml, V. A. (1988). Consumer Perceptions of Price, Quality and Value: A Means- End Model and Synthesis of Evidence, Journal of Marketing, 52, 2-22.
  • Zerbe Jr., R. O., Bellas, A. S. (2006). Primer for Benefit-cost Analysis, Edward Elgar Publishing.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fahri Özsungur (Sorumlu Yazar)
0000-0001-6567-766X
Türkiye

Yayımlanma Tarihi 7 Eylül 2018
Yayınlandığı Sayı Yıl 2018, Cilt 5, Sayı 14

Kaynak Göster

Bibtex @derleme { gusbd407439, journal = {Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {2148-8924}, eissn = {2148-8924}, address = {}, publisher = {Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi}, year = {2018}, volume = {5}, pages = {609 - 624}, doi = {}, title = {Tüketici Davranışları Bağlamında Müşteri Muhasebesi}, key = {cite}, author = {Özsungur, Fahri} }
APA Özsungur, F. (2018). Tüketici Davranışları Bağlamında Müşteri Muhasebesi . Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 5 (14) , 609-624 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gusbd/issue/39212/407439
MLA Özsungur, F. "Tüketici Davranışları Bağlamında Müşteri Muhasebesi" . Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 5 (2018 ): 609-624 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/gusbd/issue/39212/407439>
Chicago Özsungur, F. "Tüketici Davranışları Bağlamında Müşteri Muhasebesi". Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 5 (2018 ): 609-624
RIS TY - JOUR T1 - Tüketici Davranışları Bağlamında Müşteri Muhasebesi AU - Fahri Özsungur Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 609 EP - 624 VL - 5 IS - 14 SN - 2148-8924-2148-8924 M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Tüketici Davranışları Bağlamında Müşteri Muhasebesi %A Fahri Özsungur %T Tüketici Davranışları Bağlamında Müşteri Muhasebesi %D 2018 %J Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi %P 2148-8924-2148-8924 %V 5 %N 14 %R %U
ISNAD Özsungur, Fahri . "Tüketici Davranışları Bağlamında Müşteri Muhasebesi". Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 5 / 14 (Eylül 2018): 609-624 .
AMA Özsungur F. Tüketici Davranışları Bağlamında Müşteri Muhasebesi. GUJSS. 2018; 5(14): 609-624.
Vancouver Özsungur F. Tüketici Davranışları Bağlamında Müşteri Muhasebesi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2018; 5(14): 609-624.
IEEE F. Özsungur , "Tüketici Davranışları Bağlamında Müşteri Muhasebesi", Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 5, sayı. 14, ss. 609-624, Eyl. 2018