İnternetin
kullanılmaya başlandığı ilk yıllarda kullanıcılar interneti sadece bilgi ve
enformasyon sorgulama ve araştırma için kullanıyorlardı. Fakat günümüzde
kullanıcıların günlük ihtiyaçlarını sanal dünyada giderebilmelerine imkân veren
çok çeşitli internet hizmetleri bulunmaktadır. Bu noktadaki en önemli yük
e-ticaret sayfalarına düşmektedir. Bu çalışmada, e-ticaret kavramı ve
Türkiye’de aktif halde hizmet sunan e-ticaret sitelerinin kullanılabilirliğinin
iyileştirilmesi konusu ele alınmıştır. E-ticaret sitelerinin
kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi için gerçekleştirilen bu nicel
çalışmada veriler anket yolu ile toplanmıştır. Araştırmanın örneklemi amaçsal
örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari
Bilimler Fakültesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümünde İnsan Bilgisayar
Etkileşimi (İBE) dersini daha önce başarı ile tamamlamış 88 kişi araştırmanın
örneklemini oluşturmaktadır. Katılımcıların Türkiye’de en çok kullanılan farklı
alanlardaki üç e-ticaret sitesini incelemesinden elde edilen enformasyon ve
veriler ışığında E-Ticaret Sitelerinin Kullanılabilirlik Düzeyini Belirleme
Anketi geliştirilmiştir. Genel bir değerlendirme yapıldığında kullanıcılara
kişiselleştirme sağlanmasının e-ticaret web sayfalarının kullanılabilirlik
düzeyleri üzerinde büyük önem taşıdığı sonucuna varılabilir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 12 |