BibTex RIS Kaynak Göster

Tüketiciler Açısından Menü Tasarımında Önemli Kriterlerin Belirlenmesi

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 4, - , 04.09.2015

Öz

Bilinçlenen ve dışarıda yeme-içme alışkanlığı edinen insanlar sayesinde yiyecek içecek sektörüne verilen önem artmıştır. Tüm bu gelişmeler işletmelerde hazırlanan menülerin önemini arttırmıştır. Beslenme bilincinin artması ile menünün planlanması ve tasarlanması daha da önem kazanmaya başlamıştır. Bu araştırmanın amacı; tüketiciler açısından menü tasarımında önemli olan kriterlerin belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesinde öğrenim gören 2133 öğrenci oluşturmaktadır. Evrenin tamamına ulaşmak güç olacağı için örneklem hesaplama yolu tercih edilmiştir ve 287 öğrenciye anket tekniği kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın verileri SPSS 16.0 İstatistik paket programına aktarılarak analiz edilmiştir. Kategorik değişkenler sayı ve yüzde olarak, sürekli değişkenler ortalama ± SD olarak sunulmuştur. Tanımlayıcı özelliklere göre menü tasarımına verilen önemin değerlendirilmesinde ikiden fazla grubun karşılaştırıldığı durumda “tek yönlü Varyans analizi (one way ANOVA)”, iki grubun karşılaştırıldığı durumlarda ise “bağımsız gruplarda t-testi” kullanılmıştır. Tüm analizlerde istatistiksel anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak belirlenmiştir. Araştırma sonucunda tüketicilerin menü tasarımına ilişkin algı puanları cinsiyet ve bölümlerine göre değerlendirildiğinde gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık görülmüştür (p<0,05). Tüketicilerin menü tasarımına ilişkin algı puanları doğum yeri değişkenine göre değerlendirildiğinde ise gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık görülmemiştir(p>0,05).

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülistan Sezgi Bu kişi benim

Menekşe Cömert Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Sezgi, G., & Cömert, M. (2015). Tüketiciler Açısından Menü Tasarımında Önemli Kriterlerin Belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4).
AMA Sezgi G, Cömert M. Tüketiciler Açısından Menü Tasarımında Önemli Kriterlerin Belirlenmesi. ASBİDER. Eylül 2015;2(4).
Chicago Sezgi, Gülistan, ve Menekşe Cömert. “Tüketiciler Açısından Menü Tasarımında Önemli Kriterlerin Belirlenmesi”. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 2, sy. 4 (Eylül 2015).
EndNote Sezgi G, Cömert M (01 Eylül 2015) Tüketiciler Açısından Menü Tasarımında Önemli Kriterlerin Belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 2 4
IEEE G. Sezgi ve M. Cömert, “Tüketiciler Açısından Menü Tasarımında Önemli Kriterlerin Belirlenmesi”, ASBİDER, c. 2, sy. 4, 2015.
ISNAD Sezgi, Gülistan - Cömert, Menekşe. “Tüketiciler Açısından Menü Tasarımında Önemli Kriterlerin Belirlenmesi”. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 2/4 (Eylül 2015).
JAMA Sezgi G, Cömert M. Tüketiciler Açısından Menü Tasarımında Önemli Kriterlerin Belirlenmesi. ASBİDER. 2015;2.
MLA Sezgi, Gülistan ve Menekşe Cömert. “Tüketiciler Açısından Menü Tasarımında Önemli Kriterlerin Belirlenmesi”. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 2, sy. 4, 2015.
Vancouver Sezgi G, Cömert M. Tüketiciler Açısından Menü Tasarımında Önemli Kriterlerin Belirlenmesi. ASBİDER. 2015;2(4).