Çalışmanın amacı, iş hayatındaki tükenmişlik sendromunu teorik çerçevede kısaca ele almak ve konuyla ilgili literatürü gözden geçirmektir. Tükenmişlik; özellikle insanlar ile iletişimin yoğun olduğu meslek gruplarında işgücünü etkileyen, başta hizmet kalitesi olmak üzere ciddi ekonomik kayıplara yol açabilen, bireyin iç kaynaklarının tükenebilmesi ve işini gereği gibi yerine getirememesi durumudur.
Literatürde, konuyla ilgili yapılan çalışmaların genelde hizmetler sektörünün sağlık, eğitim, finans ve güvenlik meslek gruplarında yapıldığı ve 2000’li yıllarda yoğunlaştığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 4 |