BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye İçin Bir Eğitim Hukuku Teorisinin Gerekliliği

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 2, 25 - 38, 01.12.2012

Öz

Çalışma Türkiyede eğitim hukukuna ilişkin genel bir teorinin gerekliliğini tartışmaktadır. Eğitim hukuku yalnızca eğitime ilişkin yürürlükteki yasal metinlerin incelenmesi ve yorumlanmasını ifade etmez. Özellikle farklı kademelere ilişkin olsa dahi tüm eğitim alanına yönelik genel kavramların ilkesel düzeyde düzenlenmesi ve eğitim hukukuna ilişkin karmaşık sorunların kendine özgü ilkeler doğrultusunda ele alınması gerekmektedir. Eğitim hukuku disiplinler arası bir anlayışa sahiptir ve çoğu durumda teknik hukuki bakış açısı yeterli olmamaktadır.

Kaynakça

  • AKYÜZ, Emine, Eğitim Hukuku, Ankara Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Araştırmaları Merkezi, 1981, Ders Notu.
  • ALGAN, Bülent, Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Hakların Korunması, Ankara, 1. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2007.
  • Alman Federal Anayasa Mahkemesi, BVerfGE 35, 79.
  • ATAY, Mesude, “Okullarda Eğitimin Amacı, Yöntemi ve İçeriği”, Eğitim Hakkı ve Eğitimde Haklar, Uluslararası İnsan Hakları Belgeleri Işığında Ulusal Mevzuatın Değerlendirilmesi, Sabancı Üniversitesi, Yelken Basım, İstanbul Mart 2009.
  • BALTA, Tahsin Bekir, İdare Hukuku I- Genel Konular, Ankara, Ankara Üniversitesi Basımevi, 1970/72.
  • BİLGİN, Hüseyin, SEZER, Yasin, “Not Tespit Davaları”, Türkiye Barolar Birliği Dergisi, Sayı: 81, Yıl: 2009, (s. 1-36). ÇEÇEN, Anıl, “Küresel Emperyalizm Eğitimi Ticarileştiremez”, Gazete Vatan Emek, 21 Mayıs 2011.
  • ÇİFTÇİ, Ahmet, Türk Eğitim Hukuku, Ankara, 1993.
  • Danıştay 10. Dairesi, Esas No: 1982 / 2644, Karar No: 1983 / 106, Tarih: 24/01/1983.
  • Danıştay 10. Dairesi, Esas No: 1991 / 4571, Karar No: 1992 / 2237, Tarih: 26/05/1992. für Praxis, 2. Auflage, C.F. Müller Wissenschaft, 2011. Devlet Personel Başkanlığı Görüşleri, “Vakıf Üniversitesi’nin 217 sayılı KHK kapsamına girip girmediğine ve söz konusu Üniversitede çalışanların statüsünün belirlenmesine ilişkin.”, Tarih: 07.10.2009, Sayı: 17769, erişim adresi: http://www.dpb.gov.tr/ dpbgorusmenu45.html; erişim tarihi: 07.12.2012.
  • Eğitim Hakkı ve Eğitimde Haklar, Uluslararası İnsan Hakları Belgeleri Işığında Ulusal Mevzuatın Değerlendirilmesi, Sabancı Üniversitesi Yayınları, İstanbul, Mart 2009.
  • GÖZLER, Kemal, İdare Hukuku Dersleri, Ekin Kitabevi Yayınları, 5. Baskı, Bursa, Şubat 2007.
  • GÖZLER, Kemal, Hukuka Giriş, Ekin Basım Yayın Dağıtım, 9. Baskı, Bursa, Eylül 2012.
  • GÖZÜBÜYÜK, Şeref A., Yönetim Hukuku, 28. Baskı, Ankara, Turhan Kitabevi, Ekim 2009.
  • GÖZÜBÜYÜK, Şeref A., TAN, Turgut, İdare Hukuku-Genel Esaslar, 4. Baskı, Ankara, Cilt 1, Turhan Kitabevi, Ağustos 2006.
  • GÜL, İbrahim, “Eğitim Hukuku”, 19 Mayıs Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi.
  • GÜNDAY, Metin, İdare Hukuku, İmaj Yayınevi, 10. Baskı, Ankara 2011.
  • İNAL, Kemal, Eğitim ve İktidar-Türkiye’de Ders Kitaplarında Demokratik ve Milliyetçi Değerler, Ütopya Yayınevi, 1. Baskı, Nisan 2004.
  • GÜRİZ, Adnan, Hukuk Başlangıcı, Siyasal Kitabevi, 7. Baskı, Ankara, Eylül 1999.
  • KANT, Immanuel, Eğitim Üzerine-Ruhun Eğitimi-Ahlak Eğitimi-Pratik Eğitim, Çev: Ahmet Aydoğan, Say Yayınları, 1. Baskı, 2007.
  • KARASAR, Niyazi, “Eğitimde Fırsat Eşitliği-Avrupa Eğitim Araştırmaları Merkez Başkanları Üçüncü Kolokyumundan İzlenimler”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt: 12, Sayı: 1, Yıl: 1979, (s. 203-211).
  • KEYMAN, Selahattin, Hukuka Giriş, Yetkin Yayınları, 3. Baskı, Ankara 2005.
  • LINDNER, Josef Franz, “Was ist und weshalb brauchen wir eine Theorie des Bildungsrechts“? ”, Die Öffentliche Verwaltung, Heft 8, 2009, (s. 306-311).
  • Milli Eğitim Mevzuatı için: http://www.meb.gov.tr/mevzuat/.
  • ÖZTÜRK, Nazım, “İktisadi Kalkınmada Eğitimin Rolü”, Sosyo-Ekonomi, Yıl: 1, Sayı: 1, Ocak-Haziran, 2005-1, (s. 27-44).
  • PLESSNER, Helmut (1961), Die Frage nach der conditio humana, Gesammelte Schriften Bd. VIII, hg. von G.Dux, O.Marquard und E.Ströker, Frankfurt / Main 1983.
  • ROSOVSKY, Henry, Üniversite-Bir Dekan Anlatıyor, 18. Baskı, Tübitak Popüler Bilim Kitapları (Çeviren: Süreyya Ersoy), Şubat 2008.
  • SHIMAN, Chaim, “Public Law, Private Law, an Legal Science”, The American Journal of Comperative Law, Vol. 56, No. 3, Special Syposium Issue, Beyond the State: Rethinking Private Law, Summer, 2008, (s. 691-702).
  • TAN, Turgut, “Sınav ve Jüri Değerlendirmelerinin Yargısal Denetimi”, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, Sayı: 1-4, Cilt: 51, Ocak-Aralık 1994, (s. 409-423).
  • TANİLLİ, Server, Nasıl Bir Eğitim İstiyoruz?, Adam Yayınları, 1. Basım, Ekim 2004.
  • THIEME, Werner, Deutsches Hochschulrecht, 2. Auflage, München, 1986.
  • TOMAŠEVSKI, Katarina, “Economic, social and cultural rights” Report submitted by Katarina Tomaševski, Special Rapporteur on the right to education, Mission to Turkey, 3-10 February 2002”, 2002.
  • TOROSLU, Nevzat, EREM, Faruk, Türk Ceza Hukuku Özel Hükümler, 8. Baskı, Savaş Yayınevi, 2000.
  • TUNCAY, Aydın H., İdare Hukuku ve İdari Yargının Bazı Sorunları, Danıştay Yayımı, Ankara, 1972.
  • UNESCO ‘nun başlattığı “Açık Eğitim Kaynakları” girişimi için: files/3214680.pdf.
  • WADEGAONKAR, Damodar, “The Fundamental Principles of Space Law”, The Orbit of Space Law, Stevens & Sons, London, 1984.
  • YAYLA, Ahmet, “Eğitim Kavramının Etik Açıdan Analizi”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: II, Sayı:1, Haziran 2005.
  • Yükseköğretim yasa taslağı önerisi için: http://yeniyasa.yok. gov.tr/files/b494b17ff7566b86ef17f23893baa909.. pdf.
  • ZORALOĞLU, Yunus, “Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Üniversite Giriş Sınavları”, Dosya, Yaz-Güz, 1998, (s. 64-69).

THE NECESSITY OF A GENERAL THEORY OF EDUCATION LAW

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 2, 25 - 38, 01.12.2012

Öz

The article argues the necessity of a general theory of education law in Turkey. The education law does not only refer to the examination and interpretation of the legal rules on education. Especially, even belonging to different categories of education, it is necessary to regulate the general concepts of the whole education field on principal basis and to handle the complex problems according to these distinctive principles of this field. The education law has an inter-disciplinary understanding and in most of the cases the technical legal perspective is not adequate

Kaynakça

  • AKYÜZ, Emine, Eğitim Hukuku, Ankara Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Araştırmaları Merkezi, 1981, Ders Notu.
  • ALGAN, Bülent, Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Hakların Korunması, Ankara, 1. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2007.
  • Alman Federal Anayasa Mahkemesi, BVerfGE 35, 79.
  • ATAY, Mesude, “Okullarda Eğitimin Amacı, Yöntemi ve İçeriği”, Eğitim Hakkı ve Eğitimde Haklar, Uluslararası İnsan Hakları Belgeleri Işığında Ulusal Mevzuatın Değerlendirilmesi, Sabancı Üniversitesi, Yelken Basım, İstanbul Mart 2009.
  • BALTA, Tahsin Bekir, İdare Hukuku I- Genel Konular, Ankara, Ankara Üniversitesi Basımevi, 1970/72.
  • BİLGİN, Hüseyin, SEZER, Yasin, “Not Tespit Davaları”, Türkiye Barolar Birliği Dergisi, Sayı: 81, Yıl: 2009, (s. 1-36). ÇEÇEN, Anıl, “Küresel Emperyalizm Eğitimi Ticarileştiremez”, Gazete Vatan Emek, 21 Mayıs 2011.
  • ÇİFTÇİ, Ahmet, Türk Eğitim Hukuku, Ankara, 1993.
  • Danıştay 10. Dairesi, Esas No: 1982 / 2644, Karar No: 1983 / 106, Tarih: 24/01/1983.
  • Danıştay 10. Dairesi, Esas No: 1991 / 4571, Karar No: 1992 / 2237, Tarih: 26/05/1992. für Praxis, 2. Auflage, C.F. Müller Wissenschaft, 2011. Devlet Personel Başkanlığı Görüşleri, “Vakıf Üniversitesi’nin 217 sayılı KHK kapsamına girip girmediğine ve söz konusu Üniversitede çalışanların statüsünün belirlenmesine ilişkin.”, Tarih: 07.10.2009, Sayı: 17769, erişim adresi: http://www.dpb.gov.tr/ dpbgorusmenu45.html; erişim tarihi: 07.12.2012.
  • Eğitim Hakkı ve Eğitimde Haklar, Uluslararası İnsan Hakları Belgeleri Işığında Ulusal Mevzuatın Değerlendirilmesi, Sabancı Üniversitesi Yayınları, İstanbul, Mart 2009.
  • GÖZLER, Kemal, İdare Hukuku Dersleri, Ekin Kitabevi Yayınları, 5. Baskı, Bursa, Şubat 2007.
  • GÖZLER, Kemal, Hukuka Giriş, Ekin Basım Yayın Dağıtım, 9. Baskı, Bursa, Eylül 2012.
  • GÖZÜBÜYÜK, Şeref A., Yönetim Hukuku, 28. Baskı, Ankara, Turhan Kitabevi, Ekim 2009.
  • GÖZÜBÜYÜK, Şeref A., TAN, Turgut, İdare Hukuku-Genel Esaslar, 4. Baskı, Ankara, Cilt 1, Turhan Kitabevi, Ağustos 2006.
  • GÜL, İbrahim, “Eğitim Hukuku”, 19 Mayıs Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi.
  • GÜNDAY, Metin, İdare Hukuku, İmaj Yayınevi, 10. Baskı, Ankara 2011.
  • İNAL, Kemal, Eğitim ve İktidar-Türkiye’de Ders Kitaplarında Demokratik ve Milliyetçi Değerler, Ütopya Yayınevi, 1. Baskı, Nisan 2004.
  • GÜRİZ, Adnan, Hukuk Başlangıcı, Siyasal Kitabevi, 7. Baskı, Ankara, Eylül 1999.
  • KANT, Immanuel, Eğitim Üzerine-Ruhun Eğitimi-Ahlak Eğitimi-Pratik Eğitim, Çev: Ahmet Aydoğan, Say Yayınları, 1. Baskı, 2007.
  • KARASAR, Niyazi, “Eğitimde Fırsat Eşitliği-Avrupa Eğitim Araştırmaları Merkez Başkanları Üçüncü Kolokyumundan İzlenimler”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt: 12, Sayı: 1, Yıl: 1979, (s. 203-211).
  • KEYMAN, Selahattin, Hukuka Giriş, Yetkin Yayınları, 3. Baskı, Ankara 2005.
  • LINDNER, Josef Franz, “Was ist und weshalb brauchen wir eine Theorie des Bildungsrechts“? ”, Die Öffentliche Verwaltung, Heft 8, 2009, (s. 306-311).
  • Milli Eğitim Mevzuatı için: http://www.meb.gov.tr/mevzuat/.
  • ÖZTÜRK, Nazım, “İktisadi Kalkınmada Eğitimin Rolü”, Sosyo-Ekonomi, Yıl: 1, Sayı: 1, Ocak-Haziran, 2005-1, (s. 27-44).
  • PLESSNER, Helmut (1961), Die Frage nach der conditio humana, Gesammelte Schriften Bd. VIII, hg. von G.Dux, O.Marquard und E.Ströker, Frankfurt / Main 1983.
  • ROSOVSKY, Henry, Üniversite-Bir Dekan Anlatıyor, 18. Baskı, Tübitak Popüler Bilim Kitapları (Çeviren: Süreyya Ersoy), Şubat 2008.
  • SHIMAN, Chaim, “Public Law, Private Law, an Legal Science”, The American Journal of Comperative Law, Vol. 56, No. 3, Special Syposium Issue, Beyond the State: Rethinking Private Law, Summer, 2008, (s. 691-702).
  • TAN, Turgut, “Sınav ve Jüri Değerlendirmelerinin Yargısal Denetimi”, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, Sayı: 1-4, Cilt: 51, Ocak-Aralık 1994, (s. 409-423).
  • TANİLLİ, Server, Nasıl Bir Eğitim İstiyoruz?, Adam Yayınları, 1. Basım, Ekim 2004.
  • THIEME, Werner, Deutsches Hochschulrecht, 2. Auflage, München, 1986.
  • TOMAŠEVSKI, Katarina, “Economic, social and cultural rights” Report submitted by Katarina Tomaševski, Special Rapporteur on the right to education, Mission to Turkey, 3-10 February 2002”, 2002.
  • TOROSLU, Nevzat, EREM, Faruk, Türk Ceza Hukuku Özel Hükümler, 8. Baskı, Savaş Yayınevi, 2000.
  • TUNCAY, Aydın H., İdare Hukuku ve İdari Yargının Bazı Sorunları, Danıştay Yayımı, Ankara, 1972.
  • UNESCO ‘nun başlattığı “Açık Eğitim Kaynakları” girişimi için: files/3214680.pdf.
  • WADEGAONKAR, Damodar, “The Fundamental Principles of Space Law”, The Orbit of Space Law, Stevens & Sons, London, 1984.
  • YAYLA, Ahmet, “Eğitim Kavramının Etik Açıdan Analizi”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: II, Sayı:1, Haziran 2005.
  • Yükseköğretim yasa taslağı önerisi için: http://yeniyasa.yok. gov.tr/files/b494b17ff7566b86ef17f23893baa909.. pdf.
  • ZORALOĞLU, Yunus, “Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Üniversite Giriş Sınavları”, Dosya, Yaz-Güz, 1998, (s. 64-69).
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA32SP79NU
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Bilge Bingöl Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bingöl, B. (2012). Türkiye İçin Bir Eğitim Hukuku Teorisinin Gerekliliği. Hacettepe Hukuk Fakültesi Dergisi, 2(2), 25-38.
AMA Bingöl B. Türkiye İçin Bir Eğitim Hukuku Teorisinin Gerekliliği. Hacettepe HFD. Aralık 2012;2(2):25-38.
Chicago Bingöl, Bilge. “Türkiye İçin Bir Eğitim Hukuku Teorisinin Gerekliliği”. Hacettepe Hukuk Fakültesi Dergisi 2, sy. 2 (Aralık 2012): 25-38.
EndNote Bingöl B (01 Aralık 2012) Türkiye İçin Bir Eğitim Hukuku Teorisinin Gerekliliği. Hacettepe Hukuk Fakültesi Dergisi 2 2 25–38.
IEEE B. Bingöl, “Türkiye İçin Bir Eğitim Hukuku Teorisinin Gerekliliği”, Hacettepe HFD, c. 2, sy. 2, ss. 25–38, 2012.
ISNAD Bingöl, Bilge. “Türkiye İçin Bir Eğitim Hukuku Teorisinin Gerekliliği”. Hacettepe Hukuk Fakültesi Dergisi 2/2 (Aralık 2012), 25-38.
JAMA Bingöl B. Türkiye İçin Bir Eğitim Hukuku Teorisinin Gerekliliği. Hacettepe HFD. 2012;2:25–38.
MLA Bingöl, Bilge. “Türkiye İçin Bir Eğitim Hukuku Teorisinin Gerekliliği”. Hacettepe Hukuk Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 2, 2012, ss. 25-38.
Vancouver Bingöl B. Türkiye İçin Bir Eğitim Hukuku Teorisinin Gerekliliği. Hacettepe HFD. 2012;2(2):25-38.