Bir toplumu ve o toplumun düzenini eleştirmenin en iyi araçlarından birisi, onun hukuk sistemini
eleştirmekten geçmektedir. Bu bağlamda Türkiye’de hukuk eğitimi, hukuk sisteminin kendisi gibi
en çok tartışılan sorun alanlarından birisi olarak güncelliğini korumaktadır. Bu çalışmayla hukuk eğitiminde disiplinlerarası bir yaklaşımın gerekliliğini “Hukuk ve Edebiyat” dersi üzerinden tartışmak
amaçlanmaktadır. Bu nedenle önce Türkiye’de hukuk eğitiminin genel özellikleri anlatılacak, daha
sonra Hukuk ve Edebiyat dersinin bir hukuk fakültesi dersi olup olamayacağı tartışılacaktır. Esasında
dünya üniversitelerinin müfredatlarında uzun bir süredir yer alan Hukuk ve Edebiyat dersi, Türkiye’deki hukuk fakültelerinin müfredatlarında yeni yeni yer almaya başlamıştır. Ders genellikle edebiyattaki
hukuk ve hukuktaki edebiyat yaklaşımları ile yürütülmektedir. Bu dersin hukuk fakültesi müfredatına
dâhil edilmesinin nedeni, hukuk fakültesi öğrencilerine farklı bakış açılarının varlığını disiplinlerarası
bir yaklaşımla gösterebilmektir.
Hukuk Hukuk eğitimi Hukuk ve Edebiyat dersi disiplinlerarası yaklaşım müfredat
The best way of examining a society and its system is to examine the legal system of that given society. Within in this concept legal education is an actual problem as legal system in Turkey. It is aimed that discussing necessity of interdisciplinary approach to legal education with in the frame of “Law and Literature” courses in this article. For this reason first main characteristics of legal education in Turkey will be explained then it will be discussed whether “Law and Literature” could be considered as a law school course. As a matter of fact that this course has been a part of curricula at many law schools and it is recently considered as a certain course at law faculties in Turkey. Law and Literature course has two main idea; law in literature and literature in law. It can be claimed that this course is a part of law curricula since the aim of legal education to gain law student different perspectives on legal issues via interdisciplinary approaches
Law legal education Law and Literature interdisciplinary approach curricula
Diğer ID | JA49ZK58ZG |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 2 |