Kişinin üyesi olduğu toplumun diğer üyelerince de tanınması ve toplum açısından ortak bir payda oluşturmasıyla bir ikon olarak nitelendirilebilecek Barbie, özel bir şirket tavrına, ideal kadın vücudu algısına, popüler kültürün moda kraliçeliğine ve son elli yılda dünya çapında fenomen olan bir markaya işaret etmektedir. Çalışmada bu yönleriyle Barbie ekseninde “modern” ve “postmodern” üzerine bir inceleme yapılması hedeflenmiştir. Öncelikle Barbie’nin Avrupa merkezcilik ve kültürel rölativizm bağlamında geçirdiği değişim ele alınmıştır. Daha sonra sekülerizmin bir örneği olarak gösterilebilecekken, nasıl dindarlaştırıldığı ve kapitalizmin bir ürünü olma özelliğini koruyarak, globalizasyondan glokalizasyona Barbie’de nelerin değiştiği incelenmiştir. Son olarak, Barbie’nin son zamanlarda geçirdiği değişimlerin, Barbie’ye feminist bakışça getirilen eleştirileri bertaraf edip edemeyeceği değerlendirilmiştir.
D ue to her recognition widely shared by with other member of one’s society, Barbie can be called as an icon. Besides Barbie refers to a specific corporate attitude, a perceived ideal of the female form, a fashion queen of pop culture, and a phenomenon brand that has exploded throughout the world in the last fifty years. This paper reviews “modern” and “postmodern” referring to Barbie with all of these qualifications. Firstly Barbie’s revolution was examined in the context of Eurocentrism and cultural relativism. It has been later discussed that while Barbie could be shown as an example of secularism, how she was turned to be religious. Moreover the changes of Barbie occurred from globalization to glocalization were examined. Finally Barbie’s these last changes will whether or not eliminate feminist critics about Barbie was evaluated
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Çeviriler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1 |