Finansal
hizmet sağlayıcı konumundaki yatırım kuruluşlarıyla yatırımcılar arasındaki sözleşmesel
ilişkide adilliğin sağlanması bakımından yatırımcılara önerilebilecek en iyi
finansal ürünü tavsiye etmek, ortaya çıkabilecek hatalı uygulamalar neticesinde
yatırımcıların mağduriyetlerini hızlı bir biçimde gidermek, her bir yatırım
hizmetine ilişkin sözleşmede açıklığı sağlama, yatırımcıların taleplerini
karşılarken esneklik, empati ve denk bir karşılığın alınması esasının göz
önünde tutulması önem arz eder. Yatırım kuruluşlarınca anılan prensiplere
uyulmaması ise, yatırımcı şikayetlerinin temelini oluşturacaktır. Sermaye
piyasası uyuşmazlıklarında müşterilerin genel olarak şikâyetlerinin yerindelik (suitability) iddialarından
kaynaklandığını söylemek mümkündür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hukuk |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 1 |