BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM ÖRGÜTLERİNİN ETKİLİLİĞİNİN ARTTIRILMASINDA YEREL YÖNETİMLER: ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 2, 71 - 84, 01.09.2015

Öz

Bu çalışmada, eğitim örgütlerinin etkililiğinin arttırılmasında yerel yönetimlerin öneminin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu çalışma için nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Elazığ Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması Anabilim Dalında tezsiz yüksek lisans yapan 22 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Veri toplamak için hazırlanan üç adet açık uçlu soru görüşleri alınmak üzere öğretmenlere sorulmuştur. Elde edilen verilerin analizinde nitel araştırmaları çözümlemede kullanılan içerik analiz yöntemi uygulanmış ve ifadelerin benzerliğine göre gruplandırmalar yapılarak temalar oluşturulmuştur. Okul yöneticilerinin görüşlerinden elde edilen sonuçlara göre; yerel yönetimlerin ekonomik desteği ile eğitim kalitesinin ve motivasyonun artacağını, hedeflere kolay ulaşılacağını, başarının artacağını, fırsat eşitliğinin oluşacağını, topluma faydalı bireyler yetişeceğini, verimim artacağını, öğrenci kalitesinin yükseleceğini belirtmişlerdir

Local Authorities in Increasing the Effeciency of Educational Organizations: Elazıg City Example

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 2, 71 - 84, 01.09.2015

Öz

In this study, it is aimed to reveal the importance of local governments to
increase the effectiveness of educational organizations. For this study,
phenomenological research design that is one of qualitative methods was used. The
study group of the research consists of 22 school administrators doing a master’s
degree at Elazıg Fırat University, Institute of Educational Sciences, the Department
of Management, Inspection and Planning of Education. Three open-ended questions
prepared for data collection were addressed to school administrators. In order to
analyse the obtained data, the content-analysis method that is used for analysis of
qualitative researches was applied and the expressions were grouped and hence the
themes were created. In each theme, the school administrators’ opinions which
attract attention were directly stated by quotations. According to the results
obtained from the school administrators’ opinions; they stated that the quality of
education and motivation with the economic support of the local governments will
increase, easy to achieve the objectives, success will increase, consist of equal
opportunities, individuals beneficial to society will grow, to increase efficiencies and
quality of students will rise.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA99DE39GV
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mukadder. Boydak Özan Bu kişi benim

Hakan. Polat Bu kişi benim

Seda. Gündüzalp Bu kişi benim

Zübeyde. Yaraş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Boydak Özan, M., Polat, H., Gündüzalp, S., Yaraş, Z. (2015). EĞİTİM ÖRGÜTLERİNİN ETKİLİLİĞİNİN ARTTIRILMASINDA YEREL YÖNETİMLER: ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi, 2(2), 71-84.
AMA Boydak Özan M, Polat H, Gündüzalp S, Yaraş Z. EĞİTİM ÖRGÜTLERİNİN ETKİLİLİĞİNİN ARTTIRILMASINDA YEREL YÖNETİMLER: ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi. Eylül 2015;2(2):71-84.
Chicago Boydak Özan, Mukadder., Hakan. Polat, Seda. Gündüzalp, ve Zübeyde. Yaraş. “EĞİTİM ÖRGÜTLERİNİN ETKİLİLİĞİNİN ARTTIRILMASINDA YEREL YÖNETİMLER: ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ”. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi 2, sy. 2 (Eylül 2015): 71-84.
EndNote Boydak Özan M, Polat H, Gündüzalp S, Yaraş Z (01 Eylül 2015) EĞİTİM ÖRGÜTLERİNİN ETKİLİLİĞİNİN ARTTIRILMASINDA YEREL YÖNETİMLER: ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi 2 2 71–84.
IEEE M. Boydak Özan, H. Polat, S. Gündüzalp, ve Z. Yaraş, “EĞİTİM ÖRGÜTLERİNİN ETKİLİLİĞİNİN ARTTIRILMASINDA YEREL YÖNETİMLER: ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ”, Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi, c. 2, sy. 2, ss. 71–84, 2015.
ISNAD Boydak Özan, Mukadder. vd. “EĞİTİM ÖRGÜTLERİNİN ETKİLİLİĞİNİN ARTTIRILMASINDA YEREL YÖNETİMLER: ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ”. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi 2/2 (Eylül 2015), 71-84.
JAMA Boydak Özan M, Polat H, Gündüzalp S, Yaraş Z. EĞİTİM ÖRGÜTLERİNİN ETKİLİLİĞİNİN ARTTIRILMASINDA YEREL YÖNETİMLER: ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi. 2015;2:71–84.
MLA Boydak Özan, Mukadder. vd. “EĞİTİM ÖRGÜTLERİNİN ETKİLİLİĞİNİN ARTTIRILMASINDA YEREL YÖNETİMLER: ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ”. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi, c. 2, sy. 2, 2015, ss. 71-84.
Vancouver Boydak Özan M, Polat H, Gündüzalp S, Yaraş Z. EĞİTİM ÖRGÜTLERİNİN ETKİLİLİĞİNİN ARTTIRILMASINDA YEREL YÖNETİMLER: ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi. 2015;2(2):71-84.