Bu araştırma, farklı gelir düzeylerine sahip ailelerin tüketim ve tasarruf eğilimlerine etki eden sosyo-kültürel faktörlerin tespitine yönelik olarak gerçekleştirilen, karşılaştırmalı bir alan araştırmasıdır. Bu alan araştırması sonucunda, tüketici davranışlarının farklı gelir düzeylerinde, bazı sosyo-kültürel özellikler nedeniyle değişiklik gösterdiği ortaya çıkmıştır. Ailelerin gelir düzeyleri ile eğitim düzeyleri, meslekleri, yaşları ve tüketim eğilimleri arasında bir ilişki bulunmuş ve ailelerin, toplumda beğenilme ve onaylanma arzularının, onların satın alma davranışlarını etkilediği görülmüştür. Alt gelir düzeyini temsil eden aileler, ucuz olan ve gösteriş özelliği olmayan mallar satın alma eğilimindedirler. Orta ve üst gelir grubundaki ailelerin ise tüketim tarzları birbirine benzerdir. Bu gelir grubundaki aileler sembolik ve gösteriş özelliği olan malları daha çok tercih etmektedirler
This research is a comparative field work that is prepared in order to determine the social and cultural factors on consumption and savings tendencies of different families who have different income levels. At the end of this field work, it is seen that consumer behaviours differentiate between various income levels because of different social and cultural characteristics. A relation found between the income levels of families and their education levels, jobs, ages and consumption tendencies and ıt is seen that families’ desires about being admired and approved in the society effect their behaviours to purchase. People who represent the lower income level tend to buy cheap and poor-looking goods. There is a similarity between the upper and the middle income levels about consumption styles. Families In this level income prefer to buy more symbolic and ostentatious goods
Diğer ID | JA89RG65TJ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 2 |