Günümüz tüketicileri, artık çevre ve insan hayvan sağlığına zarar vermeyen enerjileri ve kaynak israfını önleyen, çevreyi koruyan, doğa dostu ürünleri tercih etmektedir. Çevre problemlerindeki artışlara tepki olarak yeşil tüketici olarak adlandırılan günümüz tüketicileri, artık insan, hayvan ve bitkilerin sağlığına ve çevreye zarar veren ürünlerden satın almama güçlerini kullanarak bu konudaki duyarlılıklarını gösterebilmektedirler. Yine, çevreye verdiği tahribatın farkında olan bu tüketiciler; yaşam tarzlarını değiştirebilmekte, bunu satın alma davranışlarına da yansıtmaktadırlar. Bu gelişimi fark eden işletmeler de, bunu bir fırsat bilerek duru-mu avantaja çevirme ve rekabet avantajı elde etme stratejisini benimsemişlerdir. Yapılan bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin yeşil pazarlama ve çevre farkındalık düzeyleri belirlenmeye çalışılmış, öğrencilerin çevre konusunda karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunların çözüm önerileri geliştirilmeye çalışılmıştır. Bunun için öğrencilerin farkındalık düzeylerini belirlemek üzere bir anket formu hazırlanmış ve bu anket vasıtasıyla araştırma için gerekli veriler toplanmıştır. Elazığ, Fırat Üniver-sitesinde öğrenim görmekte olan öğrencilerden rastgele örnekleme yöntemiyle seçilen 306 öğrenciden elde edilen verilere göre; öğrencilerin büyük çoğunluğu ha-yatta kalabilmek için doğayla uyum içerisinde yaşamak gerektiğini, doğal kaynak-ların tasarruflu kullanılması ve kirletilmemesi gerektiğini, ülkemizdeki çevre kir-liliğini önleyici tedbirlerin yeterli olmadığını düşünmektedir.
Today's consumers prefer environmentally friendly products, which protect the environment and human beings, which prevent harmful energy and resource con-sumption. Today's consumers, who respond to increases in environmental problems and are called green consumers, can now show their sensitivity to the health of people, animals and plants and by using their power to not buy products that damage the environment. Again, these consumers who are aware of the destruction they give to the environment; They can change their lifestyle and reflect this on their purchasing behavior. Businesses that recognize this development have adopted the strategy of turning the situation into advantage and getting competitive advantage knowing this opportunity. In this study, it was tried to determine the levels of green marketing and environmental awareness of the university students and tried to de-velop the students' environmental problems and suggestions for solution of these problems. For this, a questionnaire form was prepared to determine the level of awareness of the students and the necessary data for the research were collected through this questionnaire. According to this data obtained from 306 students studying at Elazığ, Firat University; Most of the students think that living in har-mony with nature in order to be able to survive, conservation of natural resources should not be used and polluted, and measures to prevent environmental pollution in our country are not enough.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 2 |