Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FIRAT ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN YARATICILIK DÜZEYLERİ

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 18, 55 - 74, 27.10.2022

Öz

Sanayi devrimi ile bilginin/teknolojinin üretim ve tüketim ömrü kısalmıştır. Dolaysıyla bu süreci doğru şekillendirebilen toplumlar, ekonomide ve sosyal hayatta belirleyici aktörler olmuşlardır. Bu nedenle teknoloji üretimini besleyen veya teknolojinin beslendiği “yaratıcılık” sosyo-ekonomik yapının mihenk taşı haline gelmiştir. Yaratıcılığın temellerinin çok küçük yaşlarda atıldığı düşünüldüğünde okul öncesi öğretmenlerinin önemi de anlaşılmaktadır. Bu doğrultuda çalışmada okul öncesi öğretmen aday adaylarının kendi verileri ışığında ne kadar yaratıcı oldukları ve yaratıcılıkta diğer faktörlerin ne kadar etkili oldukları ortaya konulması amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2017). Yaratıcılık Engellerinin Yaratıcı Drama ile Farklı Edilmesine Yönelik Bir Araştırma, Yaratıcı Drama Dergisi, 12 (1), ss. 87-104.
  • Argun, Y. (2004). Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık ve Eğitimi, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Arıkan, R. (2007). Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama (6. baskı), Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Arnas, A. Y, (2007). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ankara: Kök yayıncılık.
  • Bessis, P.J.H. (1973). Yaratıcılık nedir? (Çev. Dr. Süheyl Gürbaskan), Reklam Yayınları, İstanbul.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (15.baskı), Pegem Akademi, Ankara.
  • Craft, A. (2003). Creative Thinking İn The Early Years Of Education, Early Years: An International Journal of Research and Development, 23(2), ss. 143-154.
  • Çetingöz, D. (2002). Okulöncesi Eğitimi Öğretmenliği Öğrencilerinin Yaratıcı Düşünme Becerilerinin Gelişiminin İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çoban, S. (1999). Yöneticilerin Yaratıcılık Düzeyleri ile Liderlik Tarzları Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2016). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (3.baskı), Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Güngör, İ. (2007). Anadolu Lisesi Öğrencilerinin Yaratıcı Düşünme Düzeylerinin Kişisel Uyum, Sosyal Uyum, Genel Yetenek ve Akademik Başarı ile İlişkisi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Harmanlı, Z. (2002). Yaratıcılık ve Yaratıcılığın Geliştirilmesinde Etkili Olan Başlıca FaktörlerDokuz Eylül Üniversitesi Anaokulu/Anasınıfı Öğretmen El Kitabı, Ya-Pa Yayın Pazarlama, İstanbul.
  • Kale, N. (1994). Eğitim ve Yaratıcılık, Yasadıkça Eğitim Dergisi, 37.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (13. baskı), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Karataş, S. ve Özcan, S. (2010). Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Öğrencilerin Yaratıcı Düşünmelerine ve Proje Geliştirmelerine Etkisi, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1).
  • Mussen, P. H, Cogner J. ve J, Kagan, J. (1963). Child Developmend and Personality, Evanston and London, NewYork: Harper İnternotional Edition, ss. 32-33. Özben, Ş. Ve Argun, Y. (2001). Üniversite Öğrencilerinin Yaratıcılık Düzeyleri İle İlgili Değişkenlerin İncelenmesi. X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler Kitabı içinde (66-78), Cilt 1. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Oktay, A. (1993). Okul Öncesi Eğitim, Eğitim ve Toplum Dergisi, ss. 37-40.
  • Özerbaş, M. A. (2011). Yaratıcı Düşünme Öğrenme Ortamının Akademik Başarı ve Bilgilerin Kalıcılığa Etkisi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), ss. 675-705.
  • Poyraz, H. ve Dere, H. (2000). Okul Öncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Rıza, E. T. (2000). Kalıplaşma ve Yaratıcılık, Yaşadıkça Eğitim, 65, ss. 4-7.
  • San, İ. (1979). Yaratıcılık, İki Düşünme Biçimi ve Çocuğun Yaratıcılık Eğitimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt: 12, Sayı:1-4, Ankara.
  • San, İ. (2004). Sanat ve Eğitim (3. Baskı), Ütopya Yayınları, Ankara.
  • San, İ. ve Güleryüz, H. (2004). Yaratıcı Eğitim ve Çoklu Zekâ Uygulamaları, Artım Yayınları, Ankara.
  • Sungur, N. (1997). Yaratıcı Düşünce. (2.bs), Evrim Yayınevi, İstanbul.
  • TDK. (2022). Yaratıcılık, 19.01.2022 tarihinde https://sozluk.gov.tr/ adresinden erişilmiştir.
  • Torrance E. P. (1995). Why to fly? a philosophy of creativity. New Jersey: Norwood Alex.
  • Tekin, H. (2010). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (20. Baskı, Yargı Yayın Evi, Ankara.
  • Tekin, M. ve Taşğın, Ö. (2008). Orta Öğretimde Öğrenim Gören Spor Yapan ve Yapmayan Öğrencilerin Yaratıcılık ve Çoklu Zekâ Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. C: 2, Sayı: 3, ss. 206-214.
  • Üstündağ, T. (2002). Yaratıcılığa Yolculuk. (2.Bs), Pegem A Yayıncılık, İstanbul.
  • Üstündağ, T. (2003). Yaratıcılığa Yolculuk, (2. Baskı), Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Üstündağ, T. (2011). Yaratıcılığa yolculuk, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (10.baskı), Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yıldız, V., Özkal, N., Çetingöz, D. (2003). “Okul Öncesi Eğitimi Alan ve Almayan 7-8 Yaş Grubu Çocuklarda Yaratıcı Potansiyelin Değerlendirilmesi”, Eğitim Araştırmaları, Sayı: 13, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Yıldız, F. Ü. (2007). Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi, Nobel Yayınevi, Ankara.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Serkan Aksüt Bu kişi benim

Hasan Uzun

Yayımlanma Tarihi 27 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Aksüt, S., & Uzun, H. (2022). FIRAT ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN YARATICILIK DÜZEYLERİ. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi, 9(18), 55-74.
AMA Aksüt S, Uzun H. FIRAT ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN YARATICILIK DÜZEYLERİ. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi. Ekim 2022;9(18):55-74.
Chicago Aksüt, Serkan, ve Hasan Uzun. “FIRAT ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN YARATICILIK DÜZEYLERİ”. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi 9, sy. 18 (Ekim 2022): 55-74.
EndNote Aksüt S, Uzun H (01 Ekim 2022) FIRAT ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN YARATICILIK DÜZEYLERİ. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi 9 18 55–74.
IEEE S. Aksüt ve H. Uzun, “FIRAT ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN YARATICILIK DÜZEYLERİ”, Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi, c. 9, sy. 18, ss. 55–74, 2022.
ISNAD Aksüt, Serkan - Uzun, Hasan. “FIRAT ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN YARATICILIK DÜZEYLERİ”. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi 9/18 (Ekim 2022), 55-74.
JAMA Aksüt S, Uzun H. FIRAT ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN YARATICILIK DÜZEYLERİ. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi. 2022;9:55–74.
MLA Aksüt, Serkan ve Hasan Uzun. “FIRAT ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN YARATICILIK DÜZEYLERİ”. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi, c. 9, sy. 18, 2022, ss. 55-74.
Vancouver Aksüt S, Uzun H. FIRAT ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN YARATICILIK DÜZEYLERİ. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi. 2022;9(18):55-74.