Amaç: Bu çalışma hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin veri toplama sürecinde yaşadıkları güçlüklerin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı tipte yapılmıştır.
Yöntem: Çalışmanın örneklemini bir hemşirelik fakültesinin birinci sınıfında öğrenim gören 184 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında Öğrenci Tanıtım Formu ve Veri Toplama Sürecinde Yaşanan Güçlükleri Değerlendirme Formu kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde; tanımlayıcı istatistiksel analizler (Aritmetik Ortalama, standart sapma, sıklık, yüzdelik), kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 19.38±1.16 (min.18, max. 23) olup %69.6’sı kadın, %66.3’ü Anadolu lisesi mezunudur. Araştırma kapsamına alınan öğrencilerin %66.3’ü kullanılan formun veri toplama sürecini kolaylaştırdığını, %97.3’ü hastalardan, %81.0’ı hasta dosyalarından, %79.9’u hasta yakınlarından veri topladığını ifade etmiştir. Veri toplama sürecinde öğrencilerin %52.2’sinin hastadan, %51.1’inin hasta yakınından, %48.4’ünün sağlık personelinden olumsuz tepki almaktan çekindiği belirlenmiştir. Öğrencilerin veri toplamada en çok zorlandıkları alanların sırasıyla cinsellik (%73.4), değer-inanç (%45.7), boşaltım/eliminasyon (%42.4) olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin veri toplamada en az zorlandıkları alanların ise sırasıyla beslenme-metabolik (%57.6), uyku-dinlenme (%44.0), aktivite –egzersiz (%41.3) olduğu belirlenmiştir.
Sonuç: Öğrencilerin klinik uygulamada verileri daha çok hastanın kendisinden topladığı, veri toplamada en çok cinsellik alanında, en az hastanın beslenme-metabolik alanında zorlandıkları sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.