Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HELAL KAVRAMININ EĞİTİMDE YERİ VAR MIDIR?

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 1, 37 - 42, 30.06.2021
https://doi.org/10.51973/head.915056

Öz

Eğitim, insanın düşünce ve davranışlarını kültüre uygun hale getirme işidir. Öğretim, bu faaliyetin bilgi kısmını oluşturur. Ancak öğretimin varlığını borçlu olduğu yer, kültürdür. Öğretimin her alt alanı, kültür düşüncesine göre anlam ve mana kazanır. Seküler eğitimin insanı anlam ve mana açısından itibarsızlaştırması, kültürün hayatın dışına atılmasıyla olmuştur. Kültürün önemli bir kavramı helal kavramıdır. Bu çalışmada, eğitim ve öğretime dair düşünce ve kazanımların helalle ilişkisi kurulmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Alatlı, A. (3 Ocak 2015)). Her yasal hak helal değildir. https://www.yenisafak.com/hayat/her-yasal-hak-hel%C3%A2l-degildir-2056951 Son erişim tarihi: 02.02.2021
  • Çelebi, A. (2013). İslam’da eğitim öğretim tarihi (A. Yıldırım, Çev.). İstanbul: Damla Yayınları.
  • Demirci, K. (1998). Helal. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi içinde (17.cilt s.173-175). İstanbul: Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi.
  • İllich, I. (2019). Okulsuz toplum. (Çev: M. Özay, Çev.). İstanbul: Şule Yayınları.
  • Koca, F. (1998). Helal. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi içinde (17.cilt s.175-178). İstanbul: Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi
  • Kurt, A.O. (2010). Yahudilikte koşer ve koşer ekonomisi. C.Ü. ilahiyat Fakültesi Dergisi, XIV-2, 103-149.

DOES THE CONCEPT OF HALAL HAVE A PLACE IN EDUCATION?

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 1, 37 - 42, 30.06.2021
https://doi.org/10.51973/head.915056

Öz

Education is the study of adapting human thoughts and behaviors to culture. Teaching forms the knowledge part of this activity. But where teaching owes its existence is culture. Each subfield of teaching gains meaning according to thought of culture. Secular education has discredited people in terms of meaning by excluding culture from real life. An important concept of culture is the concept of halal. In this study, it has been tried to establish a relationship between the ideas and gains about education, and halal.

Kaynakça

  • Alatlı, A. (3 Ocak 2015)). Her yasal hak helal değildir. https://www.yenisafak.com/hayat/her-yasal-hak-hel%C3%A2l-degildir-2056951 Son erişim tarihi: 02.02.2021
  • Çelebi, A. (2013). İslam’da eğitim öğretim tarihi (A. Yıldırım, Çev.). İstanbul: Damla Yayınları.
  • Demirci, K. (1998). Helal. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi içinde (17.cilt s.173-175). İstanbul: Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi.
  • İllich, I. (2019). Okulsuz toplum. (Çev: M. Özay, Çev.). İstanbul: Şule Yayınları.
  • Koca, F. (1998). Helal. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi içinde (17.cilt s.175-178). İstanbul: Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi
  • Kurt, A.O. (2010). Yahudilikte koşer ve koşer ekonomisi. C.Ü. ilahiyat Fakültesi Dergisi, XIV-2, 103-149.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İsmail Aydoğan 0000-0002-5447-4741

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aydoğan, İ. (2021). HELAL KAVRAMININ EĞİTİMDE YERİ VAR MIDIR?. Helal Ve Etik Araştırmalar Dergisi, 3(1), 37-42. https://doi.org/10.51973/head.915056

Dizinler ve Platformlar / Indexes and Platforms

22294    22295