Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teachers’ Opinions about Provincial Education Auditors' Roles of Leadership, Management and Guidance

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 44 - 60, 20.12.2016
https://doi.org/10.22596/2016.0101.44.60

Öz

The purpose of this study is to determine teachers' opinions related to education auditors’ level of realizing roles in guidance and leadership and management. Within the context of the study, It was investigated whether teachers ‘opinions differ according to seniority, educational level and branch. The sample of the study was composed of 250 teachers who volunteered to fill surveys in Malatya-Doğanşehir during 2012-2013 academic year. The data were analyzed by mean, standard deviation and Anova. According to teachers' opinions, education auditors’ levels of role realization are partly appropriate in guidance and leadership and management. Also, there was found statistically significant differences between the teacher perceptions in terms of faculty, gender, seniority and branch variables.

İl Eğitim Denetmenlerinin Liderlik, Yöneticilik ve Rehberlik Rollerine İlişkin Öğretmen Görüşleri

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 44 - 60, 20.12.2016
https://doi.org/10.22596/2016.0101.44.60

Öz

Bu araştırmanın amacı, il
eğitim denetmenlerinin yöneticilik, liderlik ve rehberlik görevlerinde rol davranışlarına
ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Ayrıca öğretmenlerin görüşleri
arasında cinsiyet, mezun olunan okul ve mesleki kıdem göre anlamlı bir
farklılık olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla 2012–2013 öğretim
yılı Malatya ili Doğanşehir ilçesinde bulunan tüm  
okullarda görev yapan 250 öğretmene anket uygulanmıştır.
Elde edilen verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma ve tek
yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre eğitim denetmenlerinin
yöneticilik, liderlik ve rehberlik görevlerinde rol davranışlarını
gerçekleştirme düzeylerinin kısmen uygun olduğu görülmüştür. Araştırmanın sonucunda,
il eğitim denetmenlerinin öğrenme-öğretme süreçleri ve yönetim görevlerinde
göstermesi gereken davranışlarının etkililik düzeyleri hakkında cinsiyet, mezun
olunan fakülte, kıdem ve branş değişkenlerine bağlı anlamlı farklılıklar olduğu
belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Kaya

Refik Balay

Ayşegül Taşdemir

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kaya, A., Balay, R., & Taşdemir, A. (2016). İl Eğitim Denetmenlerinin Liderlik, Yöneticilik ve Rehberlik Rollerine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Harran Maarif Dergisi, 1(1), 44-60. https://doi.org/10.22596/2016.0101.44.60