The aim of this study is to analyse the impact of the project "Sevgi Evleri Sanatla Renkleniyor: Mekânlarlar Hayatla Buluşuyor" on students' compassionate love and social sensitivity levels and to reveal the potential positive effects of artistic and educational activities carried out through this project on students' empathy skills and social responsibility awareness. 28 volunteer pre-service teachers studying at the Faculty of Education of Harran University drew thematic visuals and coloured them together with the children in the “sevgi evleri” (childhouse where children in need of protection)" in Sanlıurfa District of Karakopru Province. In the study, after the first week of theoretical information, creative drama, and art therapy were used to interact with the children and drawings were made in a 6-week period. Pearson correlation analysis was used to analyse quantitative data and descriptive analysis technique was used to analyse qualitative data. The pre-service teachers who participated in the study stated that they had positive experiences in serving the community, increasing the level of sensitive love, and contributing to personal development. This study successfully served the purpose their level of sensitive love, social responsibility and improving the quality of life of children. It can be used as a guide for similar studies in the future and has the potential for further positive impact by focusing on the needs of society.
Community Service Course Outdoor Learning Art Education Childhouse
22282
Bu çalışmanın amacı, "Sevgi Evleri Sanatla Renkleniyor: Mekânlar Hayatla Buluşuyor" projesinin öğrencilerin duyarlı sevgilerine ve sosyal duyarlılık düzeylerine etkisini analiz etmek ve bu proje aracılığıyla gerçekleştirilen sanatsal ve eğitim odaklı aktivitelerin, öğrencilerin empati kurma yetenekleri ile toplumsal sorumluluk bilinçleri üzerindeki potansiyel pozitif etkilerini ortaya koymaktır. Harran Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde okuyan 28 gönüllü öğretmen adayı, Şanlıurfa İli Karaköprü İlçesi'ndeki Sevgi Evleri'nde belirlenen tematik görselleri çizmiş ve bu çizimleri çocuklarla birlikte renklendirmiştir. Araştırmada, teorik bilgilerin verildiği ilk haftadan sonra 6 haftalık bir süreçte yaratıcı drama ve sanat terapisi kullanılarak çocuklarla etkileşimde bulunulmuş ve çizimler yapılmıştır. Nicel verilerin analizi için Pearson Korelasyon analizi ve nitel verilerin analizi için betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmen adayları, topluma hizmet etme, duyarlı sevgi düzeyini artırma ve kişisel gelişime katkı sağlama konularında olumlu deneyimler yaşadıklarını belirtmişlerdir. Bu çalışma, toplumsal sorumluluk duygusunu artırma ve çocukların yaşam kalitesini iyileştirme amacına başarıyla hizmet etmiştir. Gelecekte benzer çalışmalar için bir rehber olarak kullanılabilir ve toplumun ihtiyaçlarına odaklanarak daha fazla olumlu etki potansiyeli taşımaktadır.
Topluma Hizmet Dersi Okuldışı Öğrenme Ortamları Sanat Eğitimi Sevgi Evleri
BU YAYIN HARRAN ÜNİVERİSTESİ BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ BİRİMİ TARAFINDAN DESTEKLENMİŞTİR.
HARRAN ÜNİVERSİTESİ
22282
HARRAN ÜNİVERİSTESİ BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ BİRİMİNE TEŞEKKÜR EDERİZ.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 22282 |
Erken Görünüm Tarihi | 2 Mayıs 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 20 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 1 |