Bu araştırmanın amacı, erken çocukluk döneminde problemli medya kullanımı ile çocukların bağlanma stilleri ve çocuk - ebeveynlerin medya kullanım süreleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma nicel araştırma modellerinden biri olan ilişkisel tarama çalışması olarak yapılandırılmıştır. Araştırmanın katılımcıları Şanlıurfa’nın merkez ilçelerinde beş farklı kurumda okul öncesi eğitimi alan 60-72 ay aralığında 57 çocuk ve ebeveynleridir. Araştırmanın verilerine çocuklara bireysel olarak uygulanan Oyuncak Öykü Tamamlama Testi (OÖTT), ebeveynlerin yanıtladığı Problemli Medya Kullanım Ölçeği (PMKÖ) ve Demografik Bilgi Formu ile ulaşılmıştır. Yapılan analizler sonucunda çocukların problemli medya kullanımı üzerinde; bağlanma stili, çocuk ekran süresi ve ebeveyn ekran süresi değişkenlerinin rolü belirlenmiş, çocukların problemli medya kullanımı üzerinde çocuk ekran süresinin anlamlı bir yordayıcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte araştırmanın sonuçları babaların ekran süresinin annelere göre yüksek düzeyde olmasına dikkat çekmektedir. Bu çalışma, problemli medya kullanımının geçmiş bağlanma deneyimlerinden çok eş zamanlı medya kullanım süresi ile ilişkili olduğuna işaret etmektedir.
okul öncesi bağlanma stilleri problemli medya kullanımı çocuk medya süresi ebeveyn medya süresi
The objective of the research is to investigate the correlation between the screen time of children and their parents, children's attachment styles, and problematic media use in early childhood. The research is structured as a correlational research design, which is one of the quantitative research models. 57 children and their parents, aged 60-72 months, participated in the survey. They were enrolled in preschool education at five different institutions located in the central districts of Şanlıurfa. Attachment Story Completion Task was administered individually to the children, the Problematic Media Use Measure (PMUM) was completed by the parents, and the Demographic Information Form was used to collect the data for the research. The results of the analyses indicated that child screen time is a significant predictor of children's problematic media use. Furthermore, attachment style, child screen time, and parental screen time significantly predicted children’s problematic media use. The study findings highlighted that fathers reported significantly higher screen time than mothers. This research suggests that the current screen time has a stronger connection with problematic media use than attachment experiences.
Early childhood attachment styles problematic media use screen time of children screen time of parents
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 14 Kasım 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 26 Kasım 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 13 Mayıs 2025 |
| Kabul Tarihi | 28 Ağustos 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 2 |