Purpose: The aim of this study was to develop a scale which evaluates the Quality of Life of children with Attention DeŞ cit/Hyperactivity Disorder AD/HD at home and at school. Material-Method: The data were obtained from 79 children aged 8-12, who were monitored for at least 6 months upon the diagnosis of AD/HD. Out of this sample %83 was male and %74,7 was on medication. Scala consisting of 30 items was developped via face to face discussions with children and families. The test re-test reliability of the scale was r=.98 for school and r=.90 for home, Cronbach alfa score was .80 at school and .76 was at home. The item total score reliability ranged between r=.27-.81 for school and r=.35-.64 for home. Factor analysis displayed, 3 sub-dimensions with 10 items in each dimension being cognitive, social and psychological. Results:The level of validity and reliability of AD/HD-QOLS was found to be high across school and home
Attention deŞ cit/hyperactivity disorder AD/HD Scale development Quality of life
Amaç: Bu çalıșma; Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu DE/HB olan 8-12 yaș grubu çocukların evde ve okuldaki yașam kalitesini değerlendiren bir ölçek YKÖ geliștirmek amacıyla gerçekleștirildi. Gereç-Yöntem: Veriler, DE/HB tanısıyla en az 6 ay süre ayaktan izlenen, ek psikiyatrik tanı almamıș, organik hastalığı bulunmayan, çalıșmaya katılmaya istekli, 79 çocuktan elde edildi. Çocukların %83’ü erkek, %74,7’si ilaç kullanmakta idi. Son șekli 30 maddeden olușan ölçek çocuklarla yüz yüze görüșülerek dolduruldu. Veriler; t testi, Pearson momentler çarpımı korelasyonu, faktör analizi, Cronbach alfa, tek yönlü varyans analizi ile değerlendirildi. Ölçeğin test-tekrar test güvenirliği okulda r=,98 evde r=,90, Cronbach alfa okulda, 80 evde, 76, madde toplam puan güvenirliği okulda r=,27 - ,81, evde r=,35 - ,64 arasında bulundu. Faktör analizinde; bilișsel, sosyal, psikolojik olarak 10’ar maddelik 3 alt boyut elde edildi. Sonuç: Ölçeğin okul ve ev formunun geçerlik ve güvenirlik düzeyi yüksek bulundu. Okulda yașam kalitesinin eve göre daha fazla olumsuz etkilendiği belirlendi
Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu DE/HB Yașam Kalitesi Ölçek geliștirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 7 Sayı: 1 |