Purpose; The aim of this study was to determine knowledge and applications of mothers withmentally-handicaps child about self-hygine of their children.Material-Method; This study is conducted as a descriptive style. The sampling size is occured by240 mothers with mentally-handicaps child from 5 schools for mentally handicapped in the Ankara. Data were collected with questionnaire. In the analysis of statistical evaluation, chi-square testand percentage ratio were used.Finding and Results; As a result of this research, it is determined that both mothers and their mentallyhandicaps child were insufficient to develop desirable behaviour about self-hygiene application of theirchildren. The result of more independence of children about self-hygiene of them with education periodshows the importance of education. These results shows that the necessity for education of mothersabout child care and hygine
Amaç; Bu araştırma zihinsel engelli çocuğa sahip olan annelerin çocuklarının kişisel hijyeni hakkındabilgi ve uygulamaların saptamak amacıyla yapılmıştır.Gereç- Yöntem; Bu çalışma tanımlayıcı türde yapılmıştır. Örneklem, Ankara Belediye sınırları içindebulunan 5 öğretilebilir zihinsel engelli okulda öğrenim gören toplam 240 zihinsel engelli öğrencininannelerinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri hazırlanan soru kağıdı aracılığı ile toplanmıştır. Verilerinistatistiksel değerlendirmesinde Kikare testi ve yüzde oranları kullanılmıştır.Bulgular ve Sonuçlar; Bu araştırmada, kişisel hijyen uygulamalarında istendik davranış geliştirmedehem annenin hem de çocuğun yetersiz kaldığı görülmüştür. Kişisel hijyen uygulamalarında çocuklarınbağımsızlık durumunun okul eğitiminin süresinin artması ile yükseldiği sonucu eğitimin önemle elealınmasının gerekliliğini ortaya koymaktadır. Bu sonuçlar, annelerin çocuk bakımı ve hijyen konusundaeğitim gereksinimini göstermektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 1 |