Objective: The study was carried out to determine the effect of the school-based program prepared for elementary school children on children’s physical activity knowledge and behaviors. Method: The study was a one-group quasi-experimental research carried out administrating pretest/post-test to 932 children between seven and 13 years at a public school in a city in the Marmara Region. A physical activity questionnaire was administered to the participants before and after the school-based exercise program. Data were analyzed by χ2 test, McNemar’s test, and Marginal Homogeneity Test. Results: Pre-test rate of the children engaged in regular physical activity was 32.7% n=305 , and post-test rate was 39.4% n=367 . Post-test rate of the children engaged in regular physical activity was significantly higher than pre-test rate p
Amaç: Araştırma, ilköğretim çocuklarına yönelik hazırlanan okul temelli fiziksel etkinlik programının çocukların fiziksel etkinlik bilgi vedavranışlarına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Çalışma Marmara Bölgesi’ndeki bir ilimizdeki bir devletokulunda 7–13 yaşları arasındaki 932 çocuğa ön test-son test uygulanarak yapılan tek gruplu ve yarı deneysel bir araştırmadır. Katılımcılara okul temelli egzersiz programı öncesinde ve sonrasında fizikseletkinlik anketi uygulanmıştır. Veriler ki kare, McNemar ve MarginalHomogeneity Test ile analiz edilmiştir. Bulgular: Ön testte düzenli fiziksel etkinlik yapan çocuk oranı % 32,7 n=305 , son testte % 39,4 n=367 bulunmuştur. Son testte düzenli fiziksel etkinlik yapan çocuk oranı ön testten önemli olarak yüksektir p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 14 Sayı: 2 |