Amaç: Araştırma, hemşirelik bölümü birinci sınıfda öğrenim gören öğrencilerin klinik uygulamaya ilişkin
görüşlerinin, memnuniyet düzeyinin ve algıladığı stresin değerlendirilmesi amacı ile tanımlayıcı olarak yapıldı.
Yöntem: Araştırma, araştırmaya katılmayı kabul eden 107 öğrenci ile yapıldı. Veriler, anket formu ve
Hemşirelik Öğrencileri İçin Algılanan Stres Ölçeği kullanılarak 14-17 Mayıs 2018 tarihinde toplandı. Elde edilen
veriler bilgisayar ortamında frekans ve yüzde hesaplamaları, ortalama±standart sapma ya da medyan (Q1-Q3) ve
korelasyon analizleri ile değerlendirildi.
Bulgular: Öğrenciler İçin Algılanan Stres Ölçeği toplam puan ortalaması 51,64+20,89 bulundu. Öğrencilerin
en çok stres yaşadıkları durumun 15,29+6,26 ile “Hastaya bakım verirken yaşanan stres” alt boyutunda olduğu
tespit edildi. Hemşirelik Öğrencileri İçin Algılanan Stres Ölçeği toplam puanı ile Klinik Uygulamadan
Memnuniyet Düzeyi arasında negatif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki bulundu (r: -0,397; p=0,001). Klinik
Uygulamadan Memnuniyet Düzeyi ile “Mesleki Bilgi ve Beceri Eksikliğinden Kaynaklanan Stres” alt boyutu
arasında orta düzeyde, diğer alt boyutlarda düşük düzeyde, negatif yönde anlamlı bir ilişki bulundu (p˂0,05).
Sonuç: Elde edilen bulgulardan klinik uygulamada öğrencilerin orta şiddette stres algıladığı, en çok hastaya
bakım verirken stres yaşadığı, mesleki bilgi ve beceri eksikliğinden kaynaklanan stres arttıkça klinik
uygulamadan memnuniyet düzeyinin azaldığı belirlendi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 3 |