Başarılı olmak isteyen yönetici; vizyoner, yenilikçi, risk alan ve insanları etkilemek için yeterli güce sahip olma gibi
özelliklerini geliştirmesi gereklidir. Hemşirelikte ise liderlik; yetki ve bilgiyi paylaşma, sorun çözme, analitik
düşünme, ekip çalışması, değişimlere ayak uydurma ve adaletli olmaktır.
Amaç: Sağlık Bilimleri Fakültesinde okuyan öğrencilerin liderlik özelliklerini belirlemek, liderlikle ilgili faktörleri
incelemektir.
Yöntem ve Gereç: Bu çalışmanın evrenini 2015-2016 öğretim yılında Sağlık Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören
ebelik ve hemşirelik bölümü 3. ve 4. sınıf öğrenciler oluştururken, örneklemini ise gönüllülük ilkesine dayalı
olarak çalışmaya dahil olan 287 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplamak amacıyla 13 ifadeden oluşan
"Tanıtıcı Bilgi Formu" ve 32 maddeden oluşan 2003 yılında Dereli tarafından Türkçe geçerlik ve güvenilirliği
yapılan “Liderlik Eğilim Ölçeği” kullanıldı.
Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin %89,9’u kadın, %81,5’i 4. sınıfta okumaktadır. Annelerin %80,8’in
ilköğretim mezunu olduğu görüldü. Liderlik eğiliminin sosyo demografik değişkenlerle ilişki durumuna
bakıldığında ise; annenin eğitim durumu ile insana yönelik liderlik, yapıya yönelik liderlik, dönüşümsel liderlik
ve karizmatik liderlik arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki bulundu. Ayrıca, öğrencilerin okuduğu bölüm ile
yapıya yönelik liderlik puanları arasında anlamlı farklılık olduğu tespit edildi. Diğer değişkenlerle farklılık
olmadığı görüldü Sonuç: Öğrencilerin sahip olunan en önemli liderlik özelliğinin insana yönelik liderlik özelliği olduğu, en düşük
puanı ise dönüşümsel liderlik özelliklerinden aldığı görüldü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 3 |