Amaç: Bu çalışma hemşirelerin mentorluk uygulamasına ilişkin görüş ve deneyimlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Araştırmaya katılmaya gönüllü 81 hemşire çalışmanın örneklemini oluşturdu. Veriler katılımcıların sosyodemografik özellikleri ve mentorluk uygulamasına ilişkin özelliklerini belirlemeye yönelik oluşturulan anket formu ile toplanmıştır. Veriler SPSS 22.0 paket programında analiz edilmiştir.
Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 32.5±7.23’dir. Hemşirelerin %53.1’inin cerrahi, %32.1’inin dahili, ve %14.8’inin yoğun bakım birimlerinde çalıştığı saptanmıştır. Hemşirelerin %87.7’sinin daha önceden mentorluk deneyimi olmadığı belirlenmiştir. Daha önce görevli olarak mentorluk yapan hemşirelerin %60’ının tekrar mentorluk yapmak istediği belirlenmiştir. Hemşireler, mentor hemşireleri sınırlayan faktörler arasında en çok iş yükü fazlalığı (%48.1) olduğunu belirtmiştir. Hemşirelerin %74.1’i mentor hemşirelik uygulamasını yararlı bulduğunu belirtmiştir. Hemşireler, mentor hemşirelerin öğrencileri uygulama yaparken cesaretlendirme (%95.1), uygulama becerilerini gözlemleme (%91.4), rol model olma (%93.8), öğrenci ile klinik hemşireleri arasında etkili iletişimi sağlamadan (% 95.1) sorumlu olduklarını belirtmişlerdir.
Sonuç: Hemşireler iş yükü ve öğrenci sayısı fazlalığı ile bilgi eksikliğinin mentor hemşireleri sınırlayan faktörler olduğunu belirtmiştir. Hemşirelerin mentorluk konusunda bir eğitime katılmak istedikleri belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 23 Sayı: 1,2,3 |