Amaç: Bu çalışma, evli bireylerin sosyal platform kullanma durumu ve evlilik ilişkilerine/beklentilerine sosyal medyanın nasıl bir etki gösterdiğini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: 15-49 yaş arasındaki 400 evli bireyin dâhil edildiği, tanımlayıcı ve ilişki arayıcı türde yapılan çalışmanın örneklemi G Power 3.1 programı ile bir birimlik fark, %95 güç, α = 0.05 hata payı dikkate alınarak hesaplanmıştır. Veriler tanıtıcı bilgi formu, Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği -Yetişkin Formu ve Evlilik Rol Beklentileri Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizi ve değerlendirilmesinde SPSS 25 programı kullanılmıştır. Normal dağlım gösteren verilerin değerlendirilmesinde t-testi, Tek Yönlü Varyans Analizi; normal dağılım göstermeyen verilerin değerlendirilmesinde Kruskall Wallis, Mann Whitney-U kullanılmıştır. İstatistiksel anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak kabul edilmiştir.
Bulgular: Araştırma sonucunda, sosyal medya bağımlılığı ölçeği yetişkin formunda puan ortalamasının orta seviyede olduğu belirlenmiştir. Evlilik rol beklentileri ölçeğinde ise, eşitlikçi faktör alt boyut puan ortalamasının geleneksel faktör alt boyut puan ortalamasına göre daha yüksek olduğu saptanmıştır.
Sonuç: Sosyal medya bağımlılığının, kişilerin eşitlikçi rol beklentisini negatif düzeyde etkilerken, sosyal medya kullanımı ile ilgili eşinden eleştiri almanın geleneksel rol beklentisini artırdığı belirlenmiştir. Ayrıca, evlilik rol beklentisinin, cinsiyet, eğitim seviyesi, evlilik süresi, tanışma süresi ve yaşayan çocuk sayısından etkilendiği bulunmuştur.
Aim: The aim of this study was to determine the effect of social media on the platform usage status of married social individuals and their marriage thoughts/expectations.
Material and Methods: One unit difference, 95% power, α = 0.05 margin of error was calculated with the G Power 3.1 program, which included 400 married individuals between the ages of 15-49, who came from here and were structured in a relationship-seeking type. Data were collected using the introductory information formula, Social Media Addiction Scale - Adult Form and Marriage Role Expectations Scale. SPSS 25 program was used in the analysis and evaluation of the data. t-test for evaluating normally distributed data, One-Way Analysis of Variance; Kruskall Wallis, Mann Whitney-U used. Statistical consumption level was accepted as p<0.05. As a result of the research, it was determined that the average of the social media expenditure estimation evaluation score was at the medium level.
Findings: The perception that the average of the egalitarian factor sub-dimension score is higher than the average of the traditional factor sub-dimension score in marriage role expectations. While the destruction of social media negatively affects people's expectation of mitigating roles, it is aimed that receiving criticism from one's spouse regarding social media use does not increase traditional role expectation.
Conclusion:In addition, it was found that marital role expectancy was affected by gender, education level, duration of marriage, dating time and living child life.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 25 Sayı: 3 |