Abstract
Aim:To establish a randomized controlled trial protocol to evaluate the effectiveness of a Web-based mental health literacy training intervention on RSO knowledge, help-seeking behavior, and stigma attitudes in adolescent students.
Design: It is a randomized controlled experimental study with pre-test, post-test, follow-up, control group.
Methods: The dependent variables are adolescent knowledge level, attitudes towards seeking psychological help, and mean scores of self-stigma towards seeking help, and the independent variable is web-based education. Participants will be randomly assigned to the control or intervention group. Outcome measures include adolescent knowledge, attitudes, and behavior. Students will be retested after four weeks and three months. The educational content of the six modules will include short animated lesson videos and audio presentations. Opinions of field experts will be obtained for the developed educational content. 100 students will be recruited from a middle and high school. The experimental group will receive a web-based MHL educational intervention, while the control group will not receive any intervention. Data for the study will be collected using the Demographic Data Collection Form, Child and Adolescent Mental Health Literacy Scale (CAMHLS), Attitudes Towards Seeking Psychological Help Scale-Short Form (SPHS-S) and Self-Stigma About Seeking/Getting Psychological Help Scale (SSOSH). Data will be collected at pre-test (t0), 4-week post-test (t2), and 8-week post-test (t3) time points. Repeated measures two-way analysis of variance will be used in data analyses.
Conclusion: The unique value of this project will be that the concept of mental health literacy has never been examined before in our society and that a tested teaching material will be prepared and presented to all adolescents, and therefore to families and society, to improve literacy skills.
Web based education mental health literacy adolescent school nurse study protocol
Amaç: Ergen öğrencilerde Web tabanlı ruh sağlığı okuryazarlığı eğitim girişiminin RSO bilgi düzeyi, yardım arama davranışı ve damgalama tutumu üzerindeki etkinliğini değerlendirecek randomize kontrollü bir deneme protokolü oluşturmak.
Tasarım: Ön-test, son-test, izlemsel, kontrol gruplu randomize kontrollü deneysel olarak tasarlanan bir çalışmadır
Yöntem: Bağımlı değişkenler ergen bilgi düzeyi, psikolojik yardım aramaya yönelik tutumlar ve yardım aramada kendini damgalama puan ortalamaları, bağımsız değişken web tabanlı eğitimdir. Katılımcılar randomize olarak kontrol veya müdahale grubuna atanacaktır. Sonuç ölçümleri ergen bilgi, tutum ve davranışını içerir. Öğrenciler dört hafta ve üç ay sonra tekrar test edilecektir. Altı modülün eğitim içeriği kısa animasyonlu ders videoları ve sesli sunumları içerecektir. Geliştirilen eğitim içeriği için alan uzmanlarından görüş alınacaktır. Katılacak 100 öğrenci bir ortaokul ve liseden alınacaktır. Deney grubu web tabanlı MHL eğitim müdahalesi alırken, kontrol grubu herhangi bir müdahale almayacaktır. Çalışmanın verileri Demografik Veri Toplama Formu, Çocuk ve Adölesan Ruh Sağlığı Okuryazarlığı Ölçeği (RSOÖ), Psikolojik Yardım Aramaya Yönelik Tutum Ölçeği-Kısa Form (PYTÖ-K) ve Psikolojik Yardım Arama/Alma Hakkında Kendini Damgalama Ölçeği (PYAKDÖ) kullanılarak toplanacaktır. Veriler ön test (t0), 4 haftalık son test (t2) ve 8 haftalık son test (t3) zaman noktalarında toplanacaktır. Veri analizlerinde tekrarlı ölçümler iki yönlü varyans analizi kullanılacaktır.
Sonuç: Bu projenin özgün değeri, ruh sağlığı okuryazarlığı kavramının toplumumuzda daha önce hiç incelenmemiş olması ve tüm ergenlere, dolayısıyla ailelere ve topluma, okuryazarlık becerilerini geliştirecek denenmiş bir öğretim materyali hazırlanıp sunulması olacaktır.
web tabanlı eğitim adölesan ruh sağlığı okuryazarlığı okul hemşiresi çalışma protokolü
Tüm okullardan etik onay alındı. İl Milli Eğitim Müdürlüğü, öğretmenler, öğrenciler ve ailelerin okulları bilgilendirildi (bilgilendirilmiş onam). 50 öğrenci girişim grubuna, 50 öğrenci kontrol grubuna katılmayı kabul etti. Müdahale girişim grubu öğrencilerine uygulandı.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Halk Sağlığı Hemşireliği |
Bölüm | Araştırma Protokolü |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 13 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 17 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 26 Sayı: 3 |