Sağlık hizmetlerinde küreselleşme göstergeleri sağlık ürün ve hizmetlerinde uluslararası ticaretin ve sınır ötesi hasta
akışıyla çarpıcı bir şekilde artmasıyla belirginleştiği belirtilebilir. Son yıllarda sağlık turizminin kitlesel bir fenomen
haline gelmekte olduğu ve küresel bir boyut kazandığı söylenebilir. Gelişmiş ülkelerin sakinleri, sağlıkları ile
gelişmelere daha meyilli ve kendi fiziksel, zihinsel ve duygusal güçlerinin ve esenliklerinin korunmasında uzun bir
zaman ve para miktarı harcayabilir olduğu belirtilebilir. Sağlık turizmi ürünlerinin diğer turizm ürünleriyle birleşimi
giderek daha popüler hale gelmiştir. Turistlerin en kısa sürede çok fazla deneyime sahip olmayı ve birçok unutulmaz
deneyimle evlerine geri dönmek niyetinde olduklarından bahsedilebilir. Bu çalışmada sağlık turizmi, uluslararası
pazarlama temelinde incelenmiş olup literatürde yer alan çalışmalardan oluşan bir derleme yapılmaya çalışılmıştır.
Özellikle Türkiye’nin sağlık turizmi alanında uluslararası sağlık turizmini nasıl algıladığı ve gelişmeye açık olan bu
turizm türüne ne kadar önem verdiği araştırılmaya çalışılmıştır. Bu noktadan hareketle Türkiye’nin uluslararası
pazarlama açısından sağlık turizmi kavramına yaklaşımı sonucunda ne gibi faaliyetlere ve düşüncelere ihtiyacı
olduğu açıklanmaya çalışılmış ve uluslararası sağlık turizmine ağırlık veren ülkelerle rekabet edebilme kriterleri ifade
edilmeye çalışılmıştır.
It can be stated that the indicators of globalization in healthcare have become evident with the dramatic increase in
international trade and cross-border patient flow in healthcare products and services. It can be said that health
tourism has become a mass phenomenon and has gained a global dimension in recent years. It can be noted that
residents of developed countries are more prone to health and improvements, and can spend a long amount of time
and money in maintaining their own physical, mental and emotional strengths and well-being. The combination of
health tourism products with other tourism products has become increasingly popular. It can be mentioned that the
tourists intend to have a lot of experience as soon as possible and return home with many unforgettable experiences.
In this study, health tourism has been examined on the basis of international marketing, and a compilation of studies
in the literature has been attempted. In particular, it has been tried to investigate how Turkey perceives international
health tourism in the field of health tourism and how much importance it attaches to this type of tourism that is
open to development. From this point of view, it has been tried to explain what kind of activities and ideas Turkey
needs as a result of its approach to the concept of health tourism in terms of international marketing, and it has
been tried to express the criteria for competing with countries that focus on international health tourism.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Hitit Ekonomi ve Politika Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.