BibTex RIS Kaynak Göster

THE OBLIGATIONS OF PUBLIC INSTITUTIONS ON PERFORMANCE AUDITING AND ASSESSMENT IN TURKEY

Yıl 2018, Cilt: 10 Sayı: 1, 35 - 55, 01.01.2018

Öz

Performance management which contributes to the determination of public and
private sector organizations' goals in regard to the future and its prioritization, to
integrate the organization’s targets with employees’ targets, to achieve of job
satisfication within organization, to help employees to realize their current
potential, to improvement of human resource development and organizational
productivity has undergone a significant change and transformation by losing its
meaning in the framework of classical management principles. Basic performance
evaluation criterias of classical management approach, such as benefit-cost
analysis, profit and productivity have lost their validity and performance
evaluation and auditing practices based on participation, flexibility, risk-taking,
innovation, quality, customer satisfaction have started to gain importance.
Performance auditing, which means the evaluation of the effectiveness, efficiency,
economy and productivity of the planning, implementation and control stages of
activities and transactions carried out in all stages of the management of
organization, with the law on Public Financal Management and Control No.
5018 brought important regulations on performance by putting an end to the
debates on financal control of institutions. The law has led to a new dimension of
performance auditing and assessment in Turkey since the law gave public
institutions to do performance analysis.The study will primarily focus on the concept of ‘performance’ and then deal the
purposes of performance in public and private organizations. In addition,
performance auditing and performance assessment which are the important
factors of performance management system will be discussed. Subsequently,
evaluations will be made for the implementation of Public Financal Management
and Control No. 5018 which brings important changes in performance
implementations of public institutions

TÜRKİYE’DE KAMU KURULUŞLARININ PERFORMANSI DENETLEME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLULUĞU

Yıl 2018, Cilt: 10 Sayı: 1, 35 - 55, 01.01.2018

Öz

Kamu ve özel sektör örgütlerinin vizyonları doğrultusunda geleceğe yönelik
hedeflerinin belirlenmesine ve önceliklendirilmesine, örgütün hedeflerinin iş
gören hedefleriyle bütünleştirilmesine, örgüt içerisinde iş tatminin
gerçekleşmesine, çalışanların kendi mevcut potansiyelinin farkına varmasına,
insan kaynağının kariyer gelişiminin sağlanmasına ve örgütsel verimliliğin
artmasına katkıda bulunan performans yönetimi klasik yönetim ilkeleri
çerçevesindeki anlamını yitirerek önemli bir değişim ve dönüşüm içerisine
girmiştir. Klasik yönetim anlayışının temel performans değerlendirme kriterleri
olan fayda-maliyet analizi, kâr ve verimlilik gibi unsurlar geçerliliğini yitirerek
katılımcılık, esneklik, risk alma, yenilikçilik, kalite, müşteri memnuniyeti esaslı
performans değerlendirme ve denetleme uygulamaları önem kazanmaya
başlamıştır.
Örgüt yönetiminin bütün kademelerinde gerçekleştirilen faaliyet ve işlemlerin
planlanması, uygulanması ve kontrolü aşamalarındaki etkililiğin, etkinliğin,
ekonomikliğin ve verimliliğin değerlendirilmesi anlamına gelen performans
denetimi Türkiye’de uygulama bulan 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol
Kanunu ile kurumların mali denetimi konusunda yaşanan tartışmalara son
vererek performans konusunda önemli düzenlemeleri beraberinde getirmiştir.Kanun, kamu kurumlarına performans analizi yapma görevi vererek Türkiye’de
performans konusunun yeni boyutlar kazanmasına neden olmuştur.
Çalışmada öncelikle performans kavramından ve uygulanmasındaki amaçlardan
hareketle performans yönetiminin önemli sacayakları olan performans denetimine
ve performans değerlendirmesine yer verilecektir. Akabinde ise Türkiye’de kamu
kurumlarında performans uygulamaları bakımından önemli değişimlerin
yaşanmasına neden olan 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunun
uygulanmasına yönelik değerlendirmelerde bulunulacaktır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA59AR46HM
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

M. Akif Özer Bu kişi benim

İbrahim İrdem Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özer, M. A., & İrdem, İ. (2018). TÜRKİYE’DE KAMU KURULUŞLARININ PERFORMANSI DENETLEME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLULUĞU. Hukuk Ve İktisat Araştırmaları Dergisi, 10(1), 35-55.
AMA Özer MA, İrdem İ. TÜRKİYE’DE KAMU KURULUŞLARININ PERFORMANSI DENETLEME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLULUĞU. Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi. Ocak 2018;10(1):35-55.
Chicago Özer, M. Akif, ve İbrahim İrdem. “TÜRKİYE’DE KAMU KURULUŞLARININ PERFORMANSI DENETLEME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLULUĞU”. Hukuk Ve İktisat Araştırmaları Dergisi 10, sy. 1 (Ocak 2018): 35-55.
EndNote Özer MA, İrdem İ (01 Ocak 2018) TÜRKİYE’DE KAMU KURULUŞLARININ PERFORMANSI DENETLEME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLULUĞU. Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi 10 1 35–55.
IEEE M. A. Özer ve İ. İrdem, “TÜRKİYE’DE KAMU KURULUŞLARININ PERFORMANSI DENETLEME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLULUĞU”, Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi, c. 10, sy. 1, ss. 35–55, 2018.
ISNAD Özer, M. Akif - İrdem, İbrahim. “TÜRKİYE’DE KAMU KURULUŞLARININ PERFORMANSI DENETLEME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLULUĞU”. Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi 10/1 (Ocak 2018), 35-55.
JAMA Özer MA, İrdem İ. TÜRKİYE’DE KAMU KURULUŞLARININ PERFORMANSI DENETLEME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLULUĞU. Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi. 2018;10:35–55.
MLA Özer, M. Akif ve İbrahim İrdem. “TÜRKİYE’DE KAMU KURULUŞLARININ PERFORMANSI DENETLEME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLULUĞU”. Hukuk Ve İktisat Araştırmaları Dergisi, c. 10, sy. 1, 2018, ss. 35-55.
Vancouver Özer MA, İrdem İ. TÜRKİYE’DE KAMU KURULUŞLARININ PERFORMANSI DENETLEME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLULUĞU. Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi. 2018;10(1):35-5.