BibTex RIS Kaynak Göster

Online Alışveriş Sitelerinde E-Hizmet Kalitesinin Ölçümüne Yönelik Bir Araştırma

Yıl 2012, Cilt: 4 Sayı: 1, 77 - 86, 01.06.2012

Öz

Kaynakça

  • Gwo-Guang Lee ve Hsiu-Fen Lin. “Customer perceptions of e-service quality in online shopping”, International Journal of Retail & Distribution Management. 33:2, 2005, 161-176.
  • Hürriyet Ekonomi (2012). Kadınlar e-ticarette ‘cirit’ attı kartla 546 milyar lira harcandı, http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/printnews.aspx?DocID=19884136, 02.2012] İndirme Tarihi:
  • Kayabaşı, Aydın. “Elektronik (online) Alışverişte Lojistik Faaliyetlere Yönelik Müşteri Şikayetlerinin Analizi ve Bir Alan Araştırması”, İşletme Araştırmaları Dergisi, 2:2, 2010, 21
  • Khalid Al-Momani ve Nor Azila Mohd. Noor. “E- Service Quality, Ease of Use, Usability and Enjoyment as Antecedents of E-CRM Performance: An Empirical Investigation in Jordan Mobile Phone Services”, The Asian Journal of Technology Management. 2:2, December , 11-25. Tatlıdil, H.;“Faktör Analizi Ders Notları”, Pamukkale Üniversitesi Ekonomi Yaz Seminerleri, Tsao, Wen-Chin ve Tseng, Ya-Ling, “ The Impact of Electronic Service Quality on Online Shopping Behaviour”, Total Quality Management& Business Excellence, 22:9, 2011, 1007
  • Turan, Aykut Hamit. “İnternet Alışverişi Tüketici Davranışını Belirleyen Etmenler: Planlı Davranış Teorisi (TPB) ile Ampirik Bir Test”, Doğuş Üniversitesi Dergisi. 12:1, 2011, 128
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2011). Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması Nisan http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=8572. [İndirme Tarihi: 20.02.2012] . Mart Dönemi Sonuçları,
  • Xi Zhang ve Yu Tang, Customer Perceived E-service Quality in Online Shopping, Department of Business Administration of and Social Sciences, Master’s Thesis, 2006, 5-6.

ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNDE E-HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2012, Cilt: 4 Sayı: 1, 77 - 86, 01.06.2012

Öz

Her geçen gün ivme kazanan bilgi ve iletişim teknolojisindeki gelişmeler interneti günlük hayatın vazgeçilmezleri arasına sokmuştur. Önceleri haberleşme aracı olarak kullanılan internet gün geçtikçe hayatın her alanında yer almaya başlamıştır. Bu da sektörler arasındaki rekabetin elektronik ortama taşınmasına yol açmıştır. Web ortamında müşterilerine hizmet veren firmaları rakiplerine göre bir adım öne çıkaran en önemli faktörlerden biri de hizmet kalitesidir. Elektronik ticaretin giderek yaygınlaşması, geleneksel hizmet kalitesinin yanında elektronik hizmet kalitesinin de önem kazanmasına yol açmıştır. Bu çalışmada e-ticaret kavramı üzerinde durulmuş, ardından anket yöntemiyle web siteleri üzerinden alışveriş yapan tüketicilerden elde edilen veriler analiz edilerek e- tüketicilerin e-hizmet kalitesi boyutlarını algıları değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Gwo-Guang Lee ve Hsiu-Fen Lin. “Customer perceptions of e-service quality in online shopping”, International Journal of Retail & Distribution Management. 33:2, 2005, 161-176.
  • Hürriyet Ekonomi (2012). Kadınlar e-ticarette ‘cirit’ attı kartla 546 milyar lira harcandı, http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/printnews.aspx?DocID=19884136, 02.2012] İndirme Tarihi:
  • Kayabaşı, Aydın. “Elektronik (online) Alışverişte Lojistik Faaliyetlere Yönelik Müşteri Şikayetlerinin Analizi ve Bir Alan Araştırması”, İşletme Araştırmaları Dergisi, 2:2, 2010, 21
  • Khalid Al-Momani ve Nor Azila Mohd. Noor. “E- Service Quality, Ease of Use, Usability and Enjoyment as Antecedents of E-CRM Performance: An Empirical Investigation in Jordan Mobile Phone Services”, The Asian Journal of Technology Management. 2:2, December , 11-25. Tatlıdil, H.;“Faktör Analizi Ders Notları”, Pamukkale Üniversitesi Ekonomi Yaz Seminerleri, Tsao, Wen-Chin ve Tseng, Ya-Ling, “ The Impact of Electronic Service Quality on Online Shopping Behaviour”, Total Quality Management& Business Excellence, 22:9, 2011, 1007
  • Turan, Aykut Hamit. “İnternet Alışverişi Tüketici Davranışını Belirleyen Etmenler: Planlı Davranış Teorisi (TPB) ile Ampirik Bir Test”, Doğuş Üniversitesi Dergisi. 12:1, 2011, 128
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2011). Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması Nisan http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=8572. [İndirme Tarihi: 20.02.2012] . Mart Dönemi Sonuçları,
  • Xi Zhang ve Yu Tang, Customer Perceived E-service Quality in Online Shopping, Department of Business Administration of and Social Sciences, Master’s Thesis, 2006, 5-6.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Duygu Talih Bu kişi benim

Tülay Demiralay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Talih, D., & Demiralay, T. (2012). ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNDE E-HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Hukuk Ve İktisat Araştırmaları Dergisi, 4(1), 77-86.
AMA Talih D, Demiralay T. ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNDE E-HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi. Haziran 2012;4(1):77-86.
Chicago Talih, Duygu, ve Tülay Demiralay. “ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNDE E-HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Hukuk Ve İktisat Araştırmaları Dergisi 4, sy. 1 (Haziran 2012): 77-86.
EndNote Talih D, Demiralay T (01 Haziran 2012) ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNDE E-HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi 4 1 77–86.
IEEE D. Talih ve T. Demiralay, “ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNDE E-HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”, Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi, c. 4, sy. 1, ss. 77–86, 2012.
ISNAD Talih, Duygu - Demiralay, Tülay. “ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNDE E-HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi 4/1 (Haziran 2012), 77-86.
JAMA Talih D, Demiralay T. ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNDE E-HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi. 2012;4:77–86.
MLA Talih, Duygu ve Tülay Demiralay. “ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNDE E-HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Hukuk Ve İktisat Araştırmaları Dergisi, c. 4, sy. 1, 2012, ss. 77-86.
Vancouver Talih D, Demiralay T. ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNDE E-HİZMET KALİTESİNİN ÖLÇÜMÜNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi. 2012;4(1):77-86.