Bu araştırmanın amacı İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Okulun Parasal Kaynaklarını Yönetme Yeterlikleri'ne ilişkin yönetici ve öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini 2009–2010 öğretim yılında, Ordu ili merkezi ve 18 ilçe merkezinde bulunan resmi ilköğretim okullarında çalışmakta olan tüm ilköğretim okulu yöneticileri ve öğretmenleri, örneklemini ise Ordu İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nden alınan ilköğretim okulu öğretmen ve yönetici listesinden tarafsız olarak seçilen 121 yönetici ve 444 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada “Tarama Modeli” kullanılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Okulun Parasal Kaynaklarını Yönetme Yeterlikleri Anketi ile toplanmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, dağılımın homojenliği için Shapiro Wilk uyum iyiliği testi uygulanmış ve istatistiksel olarak anlamlı farkın olup olmadığı bağımsız grup sayısı iki olduğunda Mann Whitney U testi, ikiden fazla bağımsız grup olma durumunda Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. p<0,05 için tüm sonuçlar istatistiksel olarak anlamlı kabul edilmiştir. Verilerin anailzi sonucunda, ilköğretim okulu yöneticilerinin ilköğretim okulu öğretmenlerine göre, okul maliyesi kuram ve ilkelerinde uzmanlık, parasal kaynak sağlamada iç ve dış sistemlerle ilişki kurma ve ekonomi ve muhasebe bilgisi düzeyleri yönünden daha fazla olumlu düşündükleri bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 2 |