Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

SAĞLIK HİZMETLERİ PAZARLAMASINDA REKLAM VE SOSYAL MEDYANIN ROLÜ

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 27 - 37, 05.12.2016

Öz

Sağlık hizmetleri
pazarlaması kavramı 1990’lı yıllardan beri hızlı gelişme sürecinde olup, son
yıllarda daha da önem kazanmıştır. Sektördeki kurum ve firmalar, artan rekabet
ve hasta beklentileri sebebi ile sosyal medya ve diğer medya iletişim
araçlarını kullanma eğilimi göstermeye başlamışlardır. Bu durum sağlık sektörü
firmalarının tutundurma çalışmaları yapmalarına ve bu yönde yatırım yaparak
sektördeki kurumsal ve finansal hedeflerine ulaşmak için çabalamalarına neden
olmuştur. Bu çalışmada sosyal pazarlama ve sosyal medya gibi kavramlar ile bu
kavramların sağlık sektöründeki rolü ve hukuksal boyutu ele alınmıştır. Yapılan
çalışmada Sağlık hizmetlerinde reklam ve medyanın kullanımı, hangi sosyal medya
araçlarının daha yaygın olarak kullanıldığı ve insanlar üzerindeki etkilerinin
değerlendirilmesi amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • Andreasen, A. R. (2002). Marketing Social Marketing in theSocialChangeMarketplace.Journal of PublicPolicy& Marketing. 21(1), s. 3-13.
  • Avşar, B. Z, Elden M. (2004).Reklam ve reklam mevzuatı. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, Bilkent - Ankara. s.11-25.
  • Ersoy, V., Güler, A., Giritlioğlu, H. (2008). Sağlık hizmeti sunumunda reklam ve tanıtım.Ankara Türk Tabipleri Birliği Yayınları. s. 3-27.
  • Güler, E. (2006).Sağlık Sektöründeki mal ve Hizmetler İçin Yapılan Reklamların Hukuksal Boyutunun Türkiye’deki Durumu. M.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi.İstanbul.
  • Gülhan, Y.(2000).Sağlıkta Tanıtım İhlalleri ve Yasal Durum.Modern Hastane Yönetimi. Cilt 4 (1), s. 18-21.
  • Hümeriç, P. (2009). Sosyal Pazarlama Yöntemi Olarak Karşılıklı Yarar Odaklı Sponsorluk (Neden İlişkili Pazarlama) Uygulamalarının Tutumlar Üzerine Etkisi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. (Doktora Tezi).İstanbul.
  • Irgaz, M. (2002). Reklam Kavramı ve Sağlık Hizmetlerinde Reklam Olgusunun incelenmesi. M.Ü. Sağlık Eğitim Fakültesi. İstanbul (Lisans Bitirme Tezi).
  • Kotler, P., Zaltman, G. (1971). Social Marketing: An ApproachtoPlannedSocialChange. Journal of Marketing. 35(3), s.3-12.
  • Kahraman, M. (2010). Sosyal Medya 101.Mediacat, s.15.İstanbul.
  • Öner, Ö. D. (2001).Diş Hekimlerinin Diş Hekimliği Hizmetinde Rekabet ve Reklama Yönelik Değerlendirmeleri. M.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Özgülbaş, N.,Malhan, S. (2000). Sağlık Kuruluşlarında Pazarlama. Modern Hastane Yönetimi. cilt 4,sayı 2, s.15-19.
  • Tengilimoğlu, D. (2000). Sağlık hizmetlerinde reklam serbest olmalı mı? Yönetim.İstanbul Üniversitesi İşletme İktisadı Enstitüsü Dergisi. 11 s. 7-15.
  • Tengilimoğlu, D.(2011). Sağlık Hizmetleri Pazarlaması.Siyasal Kitapevi. Ankara s.239-241.
  • Toker, F. (1999). Sağlık Hizmetleri Yönetimini Diğer Yönetimlerden Ayıran Temel Özellikler. Modern Hastane Yönetimi. Cilt: 3, Sayı: 6. s. 10-15.
  • Yerebakan, M. (2000). Özel Hastaneler Araştırması Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri. İstanbul Ticaret Odası Yayın No:2000-26.s.46-48 İstanbul.
Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 27 - 37, 05.12.2016

Öz

Kaynakça

  • Andreasen, A. R. (2002). Marketing Social Marketing in theSocialChangeMarketplace.Journal of PublicPolicy& Marketing. 21(1), s. 3-13.
  • Avşar, B. Z, Elden M. (2004).Reklam ve reklam mevzuatı. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, Bilkent - Ankara. s.11-25.
  • Ersoy, V., Güler, A., Giritlioğlu, H. (2008). Sağlık hizmeti sunumunda reklam ve tanıtım.Ankara Türk Tabipleri Birliği Yayınları. s. 3-27.
  • Güler, E. (2006).Sağlık Sektöründeki mal ve Hizmetler İçin Yapılan Reklamların Hukuksal Boyutunun Türkiye’deki Durumu. M.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi.İstanbul.
  • Gülhan, Y.(2000).Sağlıkta Tanıtım İhlalleri ve Yasal Durum.Modern Hastane Yönetimi. Cilt 4 (1), s. 18-21.
  • Hümeriç, P. (2009). Sosyal Pazarlama Yöntemi Olarak Karşılıklı Yarar Odaklı Sponsorluk (Neden İlişkili Pazarlama) Uygulamalarının Tutumlar Üzerine Etkisi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. (Doktora Tezi).İstanbul.
  • Irgaz, M. (2002). Reklam Kavramı ve Sağlık Hizmetlerinde Reklam Olgusunun incelenmesi. M.Ü. Sağlık Eğitim Fakültesi. İstanbul (Lisans Bitirme Tezi).
  • Kotler, P., Zaltman, G. (1971). Social Marketing: An ApproachtoPlannedSocialChange. Journal of Marketing. 35(3), s.3-12.
  • Kahraman, M. (2010). Sosyal Medya 101.Mediacat, s.15.İstanbul.
  • Öner, Ö. D. (2001).Diş Hekimlerinin Diş Hekimliği Hizmetinde Rekabet ve Reklama Yönelik Değerlendirmeleri. M.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Özgülbaş, N.,Malhan, S. (2000). Sağlık Kuruluşlarında Pazarlama. Modern Hastane Yönetimi. cilt 4,sayı 2, s.15-19.
  • Tengilimoğlu, D. (2000). Sağlık hizmetlerinde reklam serbest olmalı mı? Yönetim.İstanbul Üniversitesi İşletme İktisadı Enstitüsü Dergisi. 11 s. 7-15.
  • Tengilimoğlu, D.(2011). Sağlık Hizmetleri Pazarlaması.Siyasal Kitapevi. Ankara s.239-241.
  • Toker, F. (1999). Sağlık Hizmetleri Yönetimini Diğer Yönetimlerden Ayıran Temel Özellikler. Modern Hastane Yönetimi. Cilt: 3, Sayı: 6. s. 10-15.
  • Yerebakan, M. (2000). Özel Hastaneler Araştırması Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri. İstanbul Ticaret Odası Yayın No:2000-26.s.46-48 İstanbul.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Derleme
Yazarlar

Kemal Temel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 5 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 5 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Temel, K. (2016). SAĞLIK HİZMETLERİ PAZARLAMASINDA REKLAM VE SOSYAL MEDYANIN ROLÜ. Hastane Öncesi Dergisi, 1(2), 27-37.