Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

The Importance of Corporate Social Responsıbılıty in Hospitals

Yıl 2017, , 136 - 141, 11.06.2017
https://doi.org/10.17681/hsp-dergisi.281993

Öz

Social responsibility is a concept in which
corporations can meet its main goals of accomplishing a particular public effort
or of increasing shareholders’ profits, but at the same time fulfilling other
important objectives namely with public benefits. Corporate social
responsibility (CSR), has become an important subject which should be taken into
consideration with the based on voluntariness in the whole production processes
of all enterprises producing commodities and service. Like other organizations
in the society, health sector and its corporations, with the mission of
providing healthcare services, should engage in the social activities and take
its social responsibility. In this context, activities carried out on CSR by
hospitals show an increasing trend in the health sector as well. The
fulfillment of hospitals' social responsibilities requires not only compliance
with general ethical principles or legislation, but also voluntary activities
of collecting usefulness. The purpose of this compilation is to clarify the
place and importance of CSR in the health sector by looking at the historical
development and benefits of CSR.

Kaynakça

  • 1. Lantos G.M. Boundaries of strategic corporate social responsibility. Journal of Consumer Marketing 2001; 18(7): 596.
  • 2. Aktan C.C. Kurumsal sosyal sorumluluk düşüncesinin ortaya çıkışı ve gelişimi. In: Kurumsal Sosyal Sorumluluk. 4. Baskı. İstanbul: İgiad Yayınları; 2007. p.11-60.
  • 3. Carroll A.B. The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stakeholders. Business Horizons 1991; 7(8): 40-44.
  • 4. Torlak Ö. Tüketicilerin kurumsal sosyal sorumluluk çabalarını algılamaları. Kurumsal Sosyal Sorumluluk. 4. Baskı. İstanbul: İgiad Yayınları; 2007. p. 85.
  • 5. Lawrence A.T., Weber J. How CSR began. Business & Society - Stakeholders, Ethics and Public Policy. Edition 12. New York: McGraw- Hill Companies; 2008. p.47-59.
  • 6. Crane A., Matten D., Spence L.J. What is CSR? Concepts and theories. Corporate Social Responsibility. Edition 1. New York: Routledge London & New York; 2008. p.56.
  • 7. Demir S. Türkiye’de kurumsal sosyal sorumluluk anlayışının gelişimi ve Unilever örneği (Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale, 2009. s. 16.
  • 8. Carroll A.B. Corporate social responsibility, evolution of a definitional construct. Business & Society 1999; 38(3): 268- 295.
  • 9. Carroll A.B., Shabana K.M. The business case for corporate social responsibility: A review of concepts, research and practice. International Journal of Management Reviews 2010: 87.
  • 10. Cozannet N., Rieper H., Gurgoz Y. Corporate social responsibility in Turkey: Overview and perspectives. Working Paper 2007; No:55: 9.
  • 11. Güngör C.R. Kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarının işletmeye olan katkıları (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul, 2010. s. 31.
  • 12. Aktan C.C., Börü D. Kurumsal sosyal sorumluluk düşüncesinin ortaya çıkışı ve gelişimi. In: Kurumsal Sosyal Sorumluluk. 4. Baskı. İstanbul: İgiad Yayınları; 2007. p. 28-29.
  • 13. Fioravante P.L. Corporate philanthropy: A strategic marketing consideration. Journal of Applied Business and Economics 2010; 11(3): 189-206.
  • 14. Aupperle K., Carroll A., Hatfield J. An empirical examination of relationship between corporate social responsibility and profitability. Academy of Management Journal 1985; 28(2): 446.
  • 15. Becker-Olsen K.L., Cudmore B.A., Hill, R.P. The impact of perceived corporate social responsibility on consumer behavior. Journal of Business Research 2006; 59: 46-53.
  • 16. Thomas G., Nowak M. Corporate social responsibility: A definition 1. Curtin University of Technology Working Paper Series 2006; No: 62: 11.
  • 17. Özyaral O., Yarar O., Tükel A. Sağlık kuruluşlarında kurumsal sosyal sorumluluk, sürdürülebilir kalkınma ve finansal boyutları. VII. Ulusal Sağlık Kuruluşları Yönetimi Kongresi 21-24 Mayıs 2009. p. 26.
  • 18. Luetkenhorst W. Corporate social responsibility and development agenda: Should SMEs care? Working paper 2004; No:13: 164.
  • 19. Özdemir G. Özel sektörün kurumsal sosyal sorumluluk anlayışı: Türkiye’deki ilk 10 şirket üzerine bir inceleme. STEP Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çalışması. TÜSEV 2005. Erişim Tarihi: 01.12.2016. <http://www.step.org.tr/images/UserFiles/Image/dokumanlar/STEPSonYanRaporlar/STEP%20Kurumsal%20Sosyal%20Sorumluluk%20Calismasi.pdf>
  • 20. Aydemir, E. Hastanelerde kurumsal sosyal sorumluluk raporlaması: Bir vak’a çalışması (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2012.
  • 21. Deloitte Center for Energy Solutions. Her şirket bir enerji şirketidir, Deloitte Türkiye 2011. p.2.
  • 22. Siemens A.Ş. Yeşil+ hastaneler. 2011. Erişim Tarihi: 02.12.2016 <http://www.siemens.com.tr/i/AssetS/saglik/yesil_hastaneler/Binder_yesil.pdf>

Hastanelerde Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Önemi

Yıl 2017, , 136 - 141, 11.06.2017
https://doi.org/10.17681/hsp-dergisi.281993

Öz

Sosyal sorumluluk, kurumların belirli bir kamusal
çabayı gerçekleştirmek veya paydaşların kârlarını arttırmak için temel
hedeflerini yerine getirebileceği, ancak aynı zamanda diğer önemli hedefleri de
yerine getirerek, içinde yaşadıkları toplumun memnuniyetine yönelik faaliyet
gösterdikleri bir kavramdır. Kurumsal sosyal sorumluluk (KSS), mal ve hizmet
üreten tüm kurumların üretimlerinin bütün süreçlerinde gönüllülük esasıyla göz
önünde bulundurması gereken önemli olan bir konu haline gelmiştir. Toplumdaki
diğer organizasyonlar gibi sağlık sektörü ve kurumları da sağlık hizmetleri
sunma misyonuyla sosyal faaliyetlerde bulunmalı ve toplumsal sorumluluk
almalıdır. Bu bağlamda sağlık sektöründe de hastanelerin KSS konusunda
yaptıkları faaliyetler artış göstermektedir. Hastanelerin sosyal
sorumluluklarını yerine getirmeleri sadece genel etik ilkelere ya da yasalara
uygun davranmalarını değil, topluma faydalı gönüllü faaliyetlerde bulunmalarını
gerektirmektedir.
Bu derlemenin amacı KSS’nin tarihsel
gelişimine ve faydalarına bakılarak, KSS’nin sağlık sektöründeki ve özellikle
hastanelerdeki yeri ve önemi konusuna açıklık getirmektir. 




Kaynakça

  • 1. Lantos G.M. Boundaries of strategic corporate social responsibility. Journal of Consumer Marketing 2001; 18(7): 596.
  • 2. Aktan C.C. Kurumsal sosyal sorumluluk düşüncesinin ortaya çıkışı ve gelişimi. In: Kurumsal Sosyal Sorumluluk. 4. Baskı. İstanbul: İgiad Yayınları; 2007. p.11-60.
  • 3. Carroll A.B. The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stakeholders. Business Horizons 1991; 7(8): 40-44.
  • 4. Torlak Ö. Tüketicilerin kurumsal sosyal sorumluluk çabalarını algılamaları. Kurumsal Sosyal Sorumluluk. 4. Baskı. İstanbul: İgiad Yayınları; 2007. p. 85.
  • 5. Lawrence A.T., Weber J. How CSR began. Business & Society - Stakeholders, Ethics and Public Policy. Edition 12. New York: McGraw- Hill Companies; 2008. p.47-59.
  • 6. Crane A., Matten D., Spence L.J. What is CSR? Concepts and theories. Corporate Social Responsibility. Edition 1. New York: Routledge London & New York; 2008. p.56.
  • 7. Demir S. Türkiye’de kurumsal sosyal sorumluluk anlayışının gelişimi ve Unilever örneği (Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale, 2009. s. 16.
  • 8. Carroll A.B. Corporate social responsibility, evolution of a definitional construct. Business & Society 1999; 38(3): 268- 295.
  • 9. Carroll A.B., Shabana K.M. The business case for corporate social responsibility: A review of concepts, research and practice. International Journal of Management Reviews 2010: 87.
  • 10. Cozannet N., Rieper H., Gurgoz Y. Corporate social responsibility in Turkey: Overview and perspectives. Working Paper 2007; No:55: 9.
  • 11. Güngör C.R. Kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarının işletmeye olan katkıları (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul, 2010. s. 31.
  • 12. Aktan C.C., Börü D. Kurumsal sosyal sorumluluk düşüncesinin ortaya çıkışı ve gelişimi. In: Kurumsal Sosyal Sorumluluk. 4. Baskı. İstanbul: İgiad Yayınları; 2007. p. 28-29.
  • 13. Fioravante P.L. Corporate philanthropy: A strategic marketing consideration. Journal of Applied Business and Economics 2010; 11(3): 189-206.
  • 14. Aupperle K., Carroll A., Hatfield J. An empirical examination of relationship between corporate social responsibility and profitability. Academy of Management Journal 1985; 28(2): 446.
  • 15. Becker-Olsen K.L., Cudmore B.A., Hill, R.P. The impact of perceived corporate social responsibility on consumer behavior. Journal of Business Research 2006; 59: 46-53.
  • 16. Thomas G., Nowak M. Corporate social responsibility: A definition 1. Curtin University of Technology Working Paper Series 2006; No: 62: 11.
  • 17. Özyaral O., Yarar O., Tükel A. Sağlık kuruluşlarında kurumsal sosyal sorumluluk, sürdürülebilir kalkınma ve finansal boyutları. VII. Ulusal Sağlık Kuruluşları Yönetimi Kongresi 21-24 Mayıs 2009. p. 26.
  • 18. Luetkenhorst W. Corporate social responsibility and development agenda: Should SMEs care? Working paper 2004; No:13: 164.
  • 19. Özdemir G. Özel sektörün kurumsal sosyal sorumluluk anlayışı: Türkiye’deki ilk 10 şirket üzerine bir inceleme. STEP Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çalışması. TÜSEV 2005. Erişim Tarihi: 01.12.2016. <http://www.step.org.tr/images/UserFiles/Image/dokumanlar/STEPSonYanRaporlar/STEP%20Kurumsal%20Sosyal%20Sorumluluk%20Calismasi.pdf>
  • 20. Aydemir, E. Hastanelerde kurumsal sosyal sorumluluk raporlaması: Bir vak’a çalışması (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2012.
  • 21. Deloitte Center for Energy Solutions. Her şirket bir enerji şirketidir, Deloitte Türkiye 2011. p.2.
  • 22. Siemens A.Ş. Yeşil+ hastaneler. 2011. Erişim Tarihi: 02.12.2016 <http://www.siemens.com.tr/i/AssetS/saglik/yesil_hastaneler/Binder_yesil.pdf>
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm DERLEME YAZILARI
Yazarlar

Ebru Aydemir Gedük

Yayımlanma Tarihi 11 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Aydemir Gedük, E. (2017). Hastanelerde Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Önemi. Sağlık Bilimleri Ve Meslekleri Dergisi, 4(2), 136-141. https://doi.org/10.17681/hsp-dergisi.281993
AMA Aydemir Gedük E. Hastanelerde Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Önemi. HSP. Haziran 2017;4(2):136-141. doi:10.17681/hsp-dergisi.281993
Chicago Aydemir Gedük, Ebru. “Hastanelerde Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Önemi”. Sağlık Bilimleri Ve Meslekleri Dergisi 4, sy. 2 (Haziran 2017): 136-41. https://doi.org/10.17681/hsp-dergisi.281993.
EndNote Aydemir Gedük E (01 Haziran 2017) Hastanelerde Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Önemi. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi 4 2 136–141.
IEEE E. Aydemir Gedük, “Hastanelerde Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Önemi”, HSP, c. 4, sy. 2, ss. 136–141, 2017, doi: 10.17681/hsp-dergisi.281993.
ISNAD Aydemir Gedük, Ebru. “Hastanelerde Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Önemi”. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi 4/2 (Haziran 2017), 136-141. https://doi.org/10.17681/hsp-dergisi.281993.
JAMA Aydemir Gedük E. Hastanelerde Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Önemi. HSP. 2017;4:136–141.
MLA Aydemir Gedük, Ebru. “Hastanelerde Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Önemi”. Sağlık Bilimleri Ve Meslekleri Dergisi, c. 4, sy. 2, 2017, ss. 136-41, doi:10.17681/hsp-dergisi.281993.
Vancouver Aydemir Gedük E. Hastanelerde Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Önemi. HSP. 2017;4(2):136-41.