Amaç:
Araştırma,
hemşirelik öğrencilerinin ahlaki duyarlılıklarının belirlenmesi amacıyla
tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Yöntem:
Araştırmanın
evrenini 2015–2016 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Dönemi’nde Adıyaman Üniversitesi
Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü’nde her sınıfın temel meslek derslerine
kayıtlı 322 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmacı tarafından bilgilendirildikten
sonra kendi isteği ile araştırmaya katılmayı kabul eden ve Ahlaki Duyarlılık
Anketini tam olarak dolduran 281 öğrenci araştırma kapsamına dahil edilmiştir. Araştırmada
veriler Tanıtıcı Özellikler Formu ve Ahlaki Duyarlılık Anketi kullanılarak
toplanmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde Mann-Whitney U testi,
Kruskal-Wallis testi, ortalama, minumum, maksimum ve yüzdelik hesaplarından
yararlanılmıştır. Bulgular:
Araştırmadan
elde edilen bulgulara göre hemşirelik öğrencilerin anket puan ortalamalarının 124.20
± 31.40 olduğu saptanmıştır. Ayrıca araştırmada elde edilen sonuçlara göre, ahlaki duyarlılık anketi ile öğrencilerin sınıfları,
sosyo-ekonomik düzeyleri, hemşirelik bölümünden memnuniyetleri, etik dersi alma
ve etikle ilgili yayın takip etme durumları, etik ikilem yaşama durumları
arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır. Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin
ahlaki duyarlılığının artırılması ve dolayısıyla etik sorunları tanıma ve
çözümünün sağlanabilmesi için, mezuniyet öncesi ve sonrası etiğe ilişkin eğitim
programlarının düzenlenmesi önemlidir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | ARAŞTIRMA YAZILARI |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |