Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Akran Zorbalığını Önlemede Hemşirenin Rolü / Role of Nurse in Peer Bullying Prevention

Yıl 2018, , 95 - 101, 11.02.2018
https://doi.org/10.17681/hsp.335312

Öz

Akran
zorbalığı okullarda her geçen gün artan, kısa ve uzun dönemde insan sağlığını
olumsuz yönde etkileyen bir halk sağlığı sorunu olarak tanımlanmaktadır. Akran
zorbalığı, güçlünün zayıf üzerinde kasıtlı ve sürekli olarak fiziksel, sözel,
davranışsal güç kullanmasıdır. Bu durum, öğrenciler için ciddi bir travma olup,
etkileri okul dönemi ile sınırlı kalmayıp yaşam boyu sürmekte ve toplum
sağlığını da olumsuz etkilemektedir. Akran zorbalığı sadece öğrencileri değil
aileleri, öğretmenleri ve okul yöneticilerini de olumsuz etkiler. Akran
zorbalığının önlenmesi; eğitim ve toplumun tüm paydaşlarını (öğrenci, öğretmen,
yönetici, veli, hemşire, sivil toplum örgütleri) içine alan, etkili
politikaların geliştirilmesi ile mümkündür. Toplumda; her çocuğun güvenilir bir
ortamda eğitim, öğretim alma ve yaşam hakkı olduğu gibi temel insani değerler
ve farklılıklara saygı duyma konusunda bilinç kazandırılması önemlidir. Bu
yazıda akran zorbalığının tanımı, zorbalığın çocuk sağlığı ve akademik başarıya
etkileri ve akran zorbalığını önleme ve müdahale programlarının
geliştirilmesinde, halk sağlığı ve okul hemşiresinin rolleri ele alınacaktır.

Kaynakça

  • 1 Pells K, MJ. Ogando P. Revollo E. Experiences of peer bullying among adolescents and associated effects on young adult outcomes: longitudinal evidence from ethiopia, ındia, peru and viet nam, ınnocenti discussion paper, UNICEF Office of Research – Innocenti, Florence. 2016. p.10-17. 2. Shetgiri R. Bullying and victimization among children. Advances in Pediatrics 2013;60(1):33–51.
  • 2 Shetgiri R. Bullying and victimization among children. Advances in Pediatrics 2013;60(1):33–51
  • 3. Göker R. Okullarda akran zorbalığı [Peer bullying in schools]. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi [Journal of Human Sciences] 2009;(2):511-37.

Role of Nurse in Peer Bullying Prevention

Yıl 2018, , 95 - 101, 11.02.2018
https://doi.org/10.17681/hsp.335312

Öz

Peer bullying is
defined as a problem of public health that affects human health negatively in
the short and long term, increasing day by day in schools. Peer bullying is the
use of force by intentionally and constantly physical, verbal, behavioral power
over the weak. This situation is a serious trauma for the students and the
effects are not only limited to the school period but also life-long and also
affect the public health negatively. Peer bullying negatively affects not only
the students but also their parents, teachers and school administrators. Peer
bullying can be prevented by the development of effective policies that include
education and the community's stakeholders (students, teachers, administrators,
parents, nurses, non-governmental organizations). In society; it is important
that every child receive education, training,  
in a reliable environment, and given awareness
of respect for basic human values and differences as well as the right to life.
In this article will focus;
  the
definition of peer bullying, the effects of bullying on children's health and
academic achievement; and the role of public health and school nurses in the
development of prevention and intervention programs for peer violence

Kaynakça

  • 1 Pells K, MJ. Ogando P. Revollo E. Experiences of peer bullying among adolescents and associated effects on young adult outcomes: longitudinal evidence from ethiopia, ındia, peru and viet nam, ınnocenti discussion paper, UNICEF Office of Research – Innocenti, Florence. 2016. p.10-17. 2. Shetgiri R. Bullying and victimization among children. Advances in Pediatrics 2013;60(1):33–51.
  • 2 Shetgiri R. Bullying and victimization among children. Advances in Pediatrics 2013;60(1):33–51
  • 3. Göker R. Okullarda akran zorbalığı [Peer bullying in schools]. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi [Journal of Human Sciences] 2009;(2):511-37.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm DERLEME YAZILARI
Yazarlar

Gülümser Dolgun 0000-0003-2988-9280

Yayımlanma Tarihi 11 Şubat 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Dolgun, G. (2018). Akran Zorbalığını Önlemede Hemşirenin Rolü / Role of Nurse in Peer Bullying Prevention. Sağlık Bilimleri Ve Meslekleri Dergisi, 5(1), 95-101. https://doi.org/10.17681/hsp.335312
AMA Dolgun G. Akran Zorbalığını Önlemede Hemşirenin Rolü / Role of Nurse in Peer Bullying Prevention. HSP. Şubat 2018;5(1):95-101. doi:10.17681/hsp.335312
Chicago Dolgun, Gülümser. “Akran Zorbalığını Önlemede Hemşirenin Rolü / Role of Nurse in Peer Bullying Prevention”. Sağlık Bilimleri Ve Meslekleri Dergisi 5, sy. 1 (Şubat 2018): 95-101. https://doi.org/10.17681/hsp.335312.
EndNote Dolgun G (01 Şubat 2018) Akran Zorbalığını Önlemede Hemşirenin Rolü / Role of Nurse in Peer Bullying Prevention. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi 5 1 95–101.
IEEE G. Dolgun, “Akran Zorbalığını Önlemede Hemşirenin Rolü / Role of Nurse in Peer Bullying Prevention”, HSP, c. 5, sy. 1, ss. 95–101, 2018, doi: 10.17681/hsp.335312.
ISNAD Dolgun, Gülümser. “Akran Zorbalığını Önlemede Hemşirenin Rolü / Role of Nurse in Peer Bullying Prevention”. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi 5/1 (Şubat 2018), 95-101. https://doi.org/10.17681/hsp.335312.
JAMA Dolgun G. Akran Zorbalığını Önlemede Hemşirenin Rolü / Role of Nurse in Peer Bullying Prevention. HSP. 2018;5:95–101.
MLA Dolgun, Gülümser. “Akran Zorbalığını Önlemede Hemşirenin Rolü / Role of Nurse in Peer Bullying Prevention”. Sağlık Bilimleri Ve Meslekleri Dergisi, c. 5, sy. 1, 2018, ss. 95-101, doi:10.17681/hsp.335312.
Vancouver Dolgun G. Akran Zorbalığını Önlemede Hemşirenin Rolü / Role of Nurse in Peer Bullying Prevention. HSP. 2018;5(1):95-101.