Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelik Öğrencilerinin Akıllı Telefon Kullanım Özelliklerinin Belirlenmesi

Yıl 2019, , 8 - 16, 10.02.2019
https://doi.org/10.17681/hsp.380004

Öz

Giriş: Bu çalışmada, hemşirelik öğrencilerinin akıllı telefon kullanım
özelliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı
tipte olan araştırma; Mayıs 2015 tarihinde, Trakya Üniversitesi, Sağlık
Bilimleri Fakültesi Hemşirelik bölümünde öğrenim gören 298 hemşirelik öğrencisi
ile yürütüldü. Araştırma verileri; araştırmacılar tarafından geliştirilen
“Anket Formu” ile toplandı. Araştırmanın verileri sayı, yüzde, ki-kare ve
korelasyon analizi ile değerlendirildi. Bulgular: Öğrencilerin
yaşları 20.6 ± 1.6 ve %91.9’u kız ve %93.6’sının akıllı telefonu vardı.
Öğrencilerin günlük interneti kullanma süresi 318.98 ± 233.08 dakika idi.
Öğrencilerin %68.5’i teorik derste, %65.4’ü klinik uygulamalarda akıllı
telefonlarını kullanmakta idi. Öğrenciler akıllı telefonlarını bir saatlik
teorik derste 17.84 ± 33.30 dakika, 8 saatlik klinik uygulama sırasında ise
52.48 ± 65.46 dakika kullanmakta idi. Öğrencilerin %56’sı akıllı telefon
kullanımının bireysel ilişkileri zayıflattığını ifade etti.
Öğrencilerin sınıfları ile teorik derslerde ve klinik uygulamalarda akıllı
telefon kullanım amaçları arasında fark bulundu (p<0.05).
Öğrencilerin yaşları ile günlük internete bağlanma süreleri arasında
negatif yönde korelasyon, klinik uygulamalarda akıllı telefon kullanım süreleri
arasında pozitif yönde korelasyon vardı (p<0.05). Sonuç: Bu
çalışma akıllı telefon kullanımının hemşirelik öğrencileri arasında yaygın
olduğu, öğrencilerin eğitimlerinde akıllı telefonlardan yararlandıkları ancak
ders saatleri içerisinde ders dışı amaçlarla kullandıkları, bu durumun ders
performans ve başarılarını olumsuz etkilediği saptandı.

Kaynakça

  • Hinton S, Hjorth L. Understanding Social Media. London, England and Thousand Oaks 2013, CA: Sage.
  • Kim S, Zeelim-Hovav A. The impact of smart phone usability on group task performance in a university environment: Media Synchronicity Perspective. International Conference on Information Resources Management 2011, http://aisel.aisnet.org/confirm2011.
  • Deloitte. The state of the global mobile consumer; Connectivity is core. London, May-June 2012, 1-23. Retrived May 2, 2015, from http://www.lriti.org/dttl_TMT_MobileConsumer_Final_171212.pdf.
  • Binark M. Yeni medya çalışmalarında yeni sorular ve yöntem sorunu. Yeni Medya Çalışmaları. (Der.) Mutlu Binark, Ankara, 200721-44.
  • Türkiye İstatistik Kurumu, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu 2015. Erişim: 8.05.2015. http://www.tuik.gov.tr/Start.do.
  • Aldhaban F. Exploring the adoption of smartphone technology: Literature Review, 2012 Proceedings of PICMET ’12. Technology Management for Emerging Technologies, July 29, 2012-August 2, 2012, Vancouver, Canada, 2758-2770.
  • International Data Corporation. Worldwide Smartphone 2012-2016 Forecast Update. 2012, Retrieved January 15, 2015, from http://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=235193#.UP-6bR26fSk.
  • Von Muhlen M, Ohno-Machado L. Reviewing social media use by clinicians. Journal of The American Medical Informatics Association 2012;19(1):777-781. doi:10.1136/amiajnl-2012-000990.
  • Kung YM, Oh S. Characteristics of nurses who use social media. Computers Informatics Nursing 2014;32(2):64–72. doi: 10.1097/CIN.0000000000000033.
  • Journal of Pioneering Medical Sciences Blogs. Effects of Social Media on Nursing. 2013, July 30. Retrived May 5, 2015, from http://blogs.jpmsonline.com/2013/07/30/effects-of-social-media-on-nursing/.
  • Pitt M, Bennett J. Workforce ownership of space in a space sharing environment. Journal of Facilities Management 2008;6(4):290-302. http://dx.doi.org/10.1108/14725960810908154.
  • Cho S, Lee E. Distraction by smartphone use during clinical practice and opinions about smartphone restriction policies: A cross-sectional descriptive study of nursing students. Nurse Educ Today 2016;40:128–133. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2016.02.021.
  • Ahn SY, Kim YJ. The Influence of Smart phone use and stress on quality of sleep among nursing students. Indian Journal of Science and Technology 2015;8(35):1-6.
  • David P, Kim JH, Brickman JS, Ran W, Curtis CM. Mobile phone distraction while studying. New Media & Society 2015;17(10):1661-1679.
  • Ardıç Çobaner A, Işık T. Hemşireler arasında sosyal medya kullanımının yarar ve risklerinin tıp etiği bağlamında tartışılması [Discussing the benefits and risks of social media use among nurses in the context of medical ethics]. Türkiye Biyoetik Dergisi [Turkish Journal of Bioethics] 2014;1(1):137-148.
  • Nursing and Midwifery Board of Ireland. Guidance to nurses and midwives on social media and social networking 2013, June. Retrived May 14, 2015, from https://www.nmbi.ie/Standards-Guidance/More-Standards-Guidance/Social-Media-Social-Networking.
  • Kheokao J, Siriwanij W, Yingrengreung S, Krirkgulthorn T. Media use of nursing students in Thailand. 4th International Symposium on Emerging Trends and Technologies in Libraries and Information Services 2015;1:123-127.
  • Fidancıoğlu H, Beydağ KD, Gök Özer F, Kızılkaya M. Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin internet kullanımına yönelik görüşleri [Unıversıty School For Health Scıences Students' Opınıons About Internet Usıng]. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanat Dergisi 2009;2(1):3-9.
  • Munene AG, Nyaribo YM. Effect of social media pertication in the workplace on employee productivity. International Journal of Advances in Management and Economics 2013;2(2):141-150.
  • Özdemir S. Sosyal medyanın örgüt içi iletişimdeki rolü. Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü 2014, Isparta, Türkiye.
  • Çakır F, Demir N. Üniversite öğrencilerinin akıllı telefon satın alma tercihlerini belirlemeye yönelik bir araştırma [A Study on Determining Preferences of University Students’ Purchasing Smartphone]. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2014;29(1):213-243.
  • Ersun A, Şahin Köze B, Muslu G, Beytut D, Başbakkal Z, Conk Z. Hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinde internet kullanımı ile sosyal destek sistemi arasındaki ilişkinin incelenmesi [Investigation of The Relation Between The Use of Internet Among Nursing Students and Social Support Systems]. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2012;20(2):86-92.
  • Korkmaz M, Kılıç B, Demiray E, Gürkan A, Hablemitoğlu Ş, Yücel AS, Kırık AM. Hemşirelerin sosyal medya kullanımı ve yaptıkları işe karşı algı düzeyinin uygulamalı bir örneği [An applied study: Nurses’ use of social media and the level of their perceptions concerning their jobs]. Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi [International Peer-Reviewed Journal of Humanities and Academıc Siınence] 2014;4(13):59-84. doi: 10.17368/UHBAB.2015139476.
  • Sandholzer M, Deutsch T, Frese T, Winter A. Predictors of students’ self-reported adoption of a smartphone application for medical education in general practice. BMC Medical Education 2015;15(1):91. doi: 10.1186/s12909-015-0377-3.
  • Çoşansu G. Verilerin analizi ve yorumlanması. İçinde Hemşirelikte araştırma, süreç, uygulama ve kritik (2.Baskı, sy.235-279) 2015, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
  • Gümüş İ, Örgev C. Önlisans öğrencilerinin akıllı cep telefon kullanmalarının başarı ve harcama düzeylerine olası etkileri üzerine bir çalışma. ISCAT/Akademik Platform, 2015, April 10:310-315. http://www.iscat.info/Content/Pages/AcceptedPapers.aspx. Erişim tarihi: 15.12.2016.
  • Uğur NC, Turan AH. Üniversite öğrencilerinin mobil uygulamaları kabulü ve kullanımı: Sakarya Üniversitesi örneği [College students' acceptance and usage of mobile applications: Sakarya University case]. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi 2015;6(2):63-79. doi: 10.5505/iuyd.2015.50469.
  • Willemse I, Waller G, Süss D, Genner S, Huber AL. JAMES: Jugend, Aktivitäten, Medien-Erhebung Schweiz [JAMES: Youth, Activity, Media-Data Switzerland], Zürich: Zürcher Hochschule für angewandte Wissenschaften, Ergebnisbericht zur JAMES-Studie 2012, 1-59.
  • Cho M. The Relationships among Smart phone use motivations, addiction, and self-control in nursing students. Journal of Digital Convergence 2017;12(5):311-323.
  • Tüysüz C, Balaman F, Atalar T. Eğitim fakültesi öğrencilerin internet kullanım amaçlarının belirlenmesi [Determining education faculty students’ internet usage purpose]. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi [Batman University Journal of Life Sciences] 2012;1(1):251-260.
  • Mok JY, Choi SW, Kim DJ, Choi JS, Lee J, Ahn H, Choi EJ, Song WY. Latent class analysis on internet and smartphone addiction in college students. Neuropsychiatric Disease And Treatment 2013;10(1):817–828. http://dx.doi.org/10.2147/NDT.S59293.
  • Kim TH, Kang MS. Type analysis and countermeasures of side effects of using smart phone. Journal of The Korea Institute of Information and Communication Engineering 2013;17(12):2984–2994.
  • Korea Internet and Security Agency. Research on The Mobile Internet Use. Seoul. Korea Internet and Security Agency 2013. Retrived April 20, 2015, from http://www.kisa.or.kr/eng/usefulreport/surveyReport_View.jsp?cPage=2&p_No=262&b_No=262&d_No=57&ST=&SV=.
  • Kwon M, Kin DJ, Cho H, Yang S. The smartphone addiction scale: development and validation of a short version for adolescents. PLoS One 2013;8(12):e83558. Retrived June 4, 2015, from http://journals.plos.org/plosone/search q=The+smartphone+addiction+scale%3A+development+and+validation+of+a+short+version+for+adolescents&filterJournals=PLoSONE.
  • Aslan A, Tutgun Ünal Ü. Eğitim fakültesi öğrencilerinin cep telefonu kullanım alışkanlıkları ve amaçlarının incelenmesi. International Journal of Human Sciences 2013;10(1):182-200.
  • Alam SS, Hashim N, Ahmad M, Wel C, Nor S, Omar N. Negative and positive impact of internet addiction on young adults: Empericial Study in Malaysia. Journal of Intangible Capital 2014;10 (3): 619-638. http://dx.doi.org/10.3926/ic.452.
  • Şahin C. An analysis of internet addiction levels of individuals according to various variables. The Turkish Online Journal of Educational Technology 2011, October 4;10 (4):60-66. Erişim: 12.04 2015. http://www.tojet.net/.

The Determination of The Usage Characteristic of Smartphones in Nursing Students

Yıl 2019, , 8 - 16, 10.02.2019
https://doi.org/10.17681/hsp.380004

Öz

Objective: This study was conducted to determine the usage features of smartphones in nursing students. Material and Methods: This descriptive study was conducted with 298 students at Trakya University, Faculty of Health Sciences, Department of Nursing, in May 2015. Data were collected by “Survey Form” which developed by the researchers. Data was analyzed frenquency, percentage, chi-square and correlation analysis. Results: The age of students was 20.6 ± 1.6, 91.9% of the students are girls, 93.6% of students had smartphone. Students use internet 318.98 ± 233.08 minutes in a day and 68.5% of students were using their smartphones during theoretical courses, 65.4% of students were using during clinical practices. Students were using smartphones 17.84 ± 33.30 minutes during one-hour lectures and 52.48 ± 65.46 minutes during the eight-hour clinical practice. In addition, 56.0% of students stated that smartphone using decrease personal relations. There was a difference between the classes of students and the usage aim of smartphones in theoretical courses and in clinical practice (p<0.05). It was found a negative correlation between age of students and daily internet usage time (p<0.05). It was found a positive correlation between age of students and smartphone usage time during clinical practices. Conclusion: This study was showed smartphone using common among nursing students, students benefit from smartphones for education but students use smartphones for curricular purposes during the courses and this case negatively affects their performance and success.

Kaynakça

  • Hinton S, Hjorth L. Understanding Social Media. London, England and Thousand Oaks 2013, CA: Sage.
  • Kim S, Zeelim-Hovav A. The impact of smart phone usability on group task performance in a university environment: Media Synchronicity Perspective. International Conference on Information Resources Management 2011, http://aisel.aisnet.org/confirm2011.
  • Deloitte. The state of the global mobile consumer; Connectivity is core. London, May-June 2012, 1-23. Retrived May 2, 2015, from http://www.lriti.org/dttl_TMT_MobileConsumer_Final_171212.pdf.
  • Binark M. Yeni medya çalışmalarında yeni sorular ve yöntem sorunu. Yeni Medya Çalışmaları. (Der.) Mutlu Binark, Ankara, 200721-44.
  • Türkiye İstatistik Kurumu, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu 2015. Erişim: 8.05.2015. http://www.tuik.gov.tr/Start.do.
  • Aldhaban F. Exploring the adoption of smartphone technology: Literature Review, 2012 Proceedings of PICMET ’12. Technology Management for Emerging Technologies, July 29, 2012-August 2, 2012, Vancouver, Canada, 2758-2770.
  • International Data Corporation. Worldwide Smartphone 2012-2016 Forecast Update. 2012, Retrieved January 15, 2015, from http://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=235193#.UP-6bR26fSk.
  • Von Muhlen M, Ohno-Machado L. Reviewing social media use by clinicians. Journal of The American Medical Informatics Association 2012;19(1):777-781. doi:10.1136/amiajnl-2012-000990.
  • Kung YM, Oh S. Characteristics of nurses who use social media. Computers Informatics Nursing 2014;32(2):64–72. doi: 10.1097/CIN.0000000000000033.
  • Journal of Pioneering Medical Sciences Blogs. Effects of Social Media on Nursing. 2013, July 30. Retrived May 5, 2015, from http://blogs.jpmsonline.com/2013/07/30/effects-of-social-media-on-nursing/.
  • Pitt M, Bennett J. Workforce ownership of space in a space sharing environment. Journal of Facilities Management 2008;6(4):290-302. http://dx.doi.org/10.1108/14725960810908154.
  • Cho S, Lee E. Distraction by smartphone use during clinical practice and opinions about smartphone restriction policies: A cross-sectional descriptive study of nursing students. Nurse Educ Today 2016;40:128–133. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2016.02.021.
  • Ahn SY, Kim YJ. The Influence of Smart phone use and stress on quality of sleep among nursing students. Indian Journal of Science and Technology 2015;8(35):1-6.
  • David P, Kim JH, Brickman JS, Ran W, Curtis CM. Mobile phone distraction while studying. New Media & Society 2015;17(10):1661-1679.
  • Ardıç Çobaner A, Işık T. Hemşireler arasında sosyal medya kullanımının yarar ve risklerinin tıp etiği bağlamında tartışılması [Discussing the benefits and risks of social media use among nurses in the context of medical ethics]. Türkiye Biyoetik Dergisi [Turkish Journal of Bioethics] 2014;1(1):137-148.
  • Nursing and Midwifery Board of Ireland. Guidance to nurses and midwives on social media and social networking 2013, June. Retrived May 14, 2015, from https://www.nmbi.ie/Standards-Guidance/More-Standards-Guidance/Social-Media-Social-Networking.
  • Kheokao J, Siriwanij W, Yingrengreung S, Krirkgulthorn T. Media use of nursing students in Thailand. 4th International Symposium on Emerging Trends and Technologies in Libraries and Information Services 2015;1:123-127.
  • Fidancıoğlu H, Beydağ KD, Gök Özer F, Kızılkaya M. Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin internet kullanımına yönelik görüşleri [Unıversıty School For Health Scıences Students' Opınıons About Internet Usıng]. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanat Dergisi 2009;2(1):3-9.
  • Munene AG, Nyaribo YM. Effect of social media pertication in the workplace on employee productivity. International Journal of Advances in Management and Economics 2013;2(2):141-150.
  • Özdemir S. Sosyal medyanın örgüt içi iletişimdeki rolü. Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü 2014, Isparta, Türkiye.
  • Çakır F, Demir N. Üniversite öğrencilerinin akıllı telefon satın alma tercihlerini belirlemeye yönelik bir araştırma [A Study on Determining Preferences of University Students’ Purchasing Smartphone]. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2014;29(1):213-243.
  • Ersun A, Şahin Köze B, Muslu G, Beytut D, Başbakkal Z, Conk Z. Hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinde internet kullanımı ile sosyal destek sistemi arasındaki ilişkinin incelenmesi [Investigation of The Relation Between The Use of Internet Among Nursing Students and Social Support Systems]. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2012;20(2):86-92.
  • Korkmaz M, Kılıç B, Demiray E, Gürkan A, Hablemitoğlu Ş, Yücel AS, Kırık AM. Hemşirelerin sosyal medya kullanımı ve yaptıkları işe karşı algı düzeyinin uygulamalı bir örneği [An applied study: Nurses’ use of social media and the level of their perceptions concerning their jobs]. Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi [International Peer-Reviewed Journal of Humanities and Academıc Siınence] 2014;4(13):59-84. doi: 10.17368/UHBAB.2015139476.
  • Sandholzer M, Deutsch T, Frese T, Winter A. Predictors of students’ self-reported adoption of a smartphone application for medical education in general practice. BMC Medical Education 2015;15(1):91. doi: 10.1186/s12909-015-0377-3.
  • Çoşansu G. Verilerin analizi ve yorumlanması. İçinde Hemşirelikte araştırma, süreç, uygulama ve kritik (2.Baskı, sy.235-279) 2015, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
  • Gümüş İ, Örgev C. Önlisans öğrencilerinin akıllı cep telefon kullanmalarının başarı ve harcama düzeylerine olası etkileri üzerine bir çalışma. ISCAT/Akademik Platform, 2015, April 10:310-315. http://www.iscat.info/Content/Pages/AcceptedPapers.aspx. Erişim tarihi: 15.12.2016.
  • Uğur NC, Turan AH. Üniversite öğrencilerinin mobil uygulamaları kabulü ve kullanımı: Sakarya Üniversitesi örneği [College students' acceptance and usage of mobile applications: Sakarya University case]. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi 2015;6(2):63-79. doi: 10.5505/iuyd.2015.50469.
  • Willemse I, Waller G, Süss D, Genner S, Huber AL. JAMES: Jugend, Aktivitäten, Medien-Erhebung Schweiz [JAMES: Youth, Activity, Media-Data Switzerland], Zürich: Zürcher Hochschule für angewandte Wissenschaften, Ergebnisbericht zur JAMES-Studie 2012, 1-59.
  • Cho M. The Relationships among Smart phone use motivations, addiction, and self-control in nursing students. Journal of Digital Convergence 2017;12(5):311-323.
  • Tüysüz C, Balaman F, Atalar T. Eğitim fakültesi öğrencilerin internet kullanım amaçlarının belirlenmesi [Determining education faculty students’ internet usage purpose]. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi [Batman University Journal of Life Sciences] 2012;1(1):251-260.
  • Mok JY, Choi SW, Kim DJ, Choi JS, Lee J, Ahn H, Choi EJ, Song WY. Latent class analysis on internet and smartphone addiction in college students. Neuropsychiatric Disease And Treatment 2013;10(1):817–828. http://dx.doi.org/10.2147/NDT.S59293.
  • Kim TH, Kang MS. Type analysis and countermeasures of side effects of using smart phone. Journal of The Korea Institute of Information and Communication Engineering 2013;17(12):2984–2994.
  • Korea Internet and Security Agency. Research on The Mobile Internet Use. Seoul. Korea Internet and Security Agency 2013. Retrived April 20, 2015, from http://www.kisa.or.kr/eng/usefulreport/surveyReport_View.jsp?cPage=2&p_No=262&b_No=262&d_No=57&ST=&SV=.
  • Kwon M, Kin DJ, Cho H, Yang S. The smartphone addiction scale: development and validation of a short version for adolescents. PLoS One 2013;8(12):e83558. Retrived June 4, 2015, from http://journals.plos.org/plosone/search q=The+smartphone+addiction+scale%3A+development+and+validation+of+a+short+version+for+adolescents&filterJournals=PLoSONE.
  • Aslan A, Tutgun Ünal Ü. Eğitim fakültesi öğrencilerinin cep telefonu kullanım alışkanlıkları ve amaçlarının incelenmesi. International Journal of Human Sciences 2013;10(1):182-200.
  • Alam SS, Hashim N, Ahmad M, Wel C, Nor S, Omar N. Negative and positive impact of internet addiction on young adults: Empericial Study in Malaysia. Journal of Intangible Capital 2014;10 (3): 619-638. http://dx.doi.org/10.3926/ic.452.
  • Şahin C. An analysis of internet addiction levels of individuals according to various variables. The Turkish Online Journal of Educational Technology 2011, October 4;10 (4):60-66. Erişim: 12.04 2015. http://www.tojet.net/.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm ARAŞTIRMA YAZILARI
Yazarlar

Remziye Semerci 0000-0003-1999-9179

Melahat Akgün Kostak 0000-0003-0507-9638

Yayımlanma Tarihi 10 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Semerci, R., & Akgün Kostak, M. (2019). Hemşirelik Öğrencilerinin Akıllı Telefon Kullanım Özelliklerinin Belirlenmesi. Sağlık Bilimleri Ve Meslekleri Dergisi, 6(1), 8-16. https://doi.org/10.17681/hsp.380004
AMA Semerci R, Akgün Kostak M. Hemşirelik Öğrencilerinin Akıllı Telefon Kullanım Özelliklerinin Belirlenmesi. HSP. Şubat 2019;6(1):8-16. doi:10.17681/hsp.380004
Chicago Semerci, Remziye, ve Melahat Akgün Kostak. “Hemşirelik Öğrencilerinin Akıllı Telefon Kullanım Özelliklerinin Belirlenmesi”. Sağlık Bilimleri Ve Meslekleri Dergisi 6, sy. 1 (Şubat 2019): 8-16. https://doi.org/10.17681/hsp.380004.
EndNote Semerci R, Akgün Kostak M (01 Şubat 2019) Hemşirelik Öğrencilerinin Akıllı Telefon Kullanım Özelliklerinin Belirlenmesi. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi 6 1 8–16.
IEEE R. Semerci ve M. Akgün Kostak, “Hemşirelik Öğrencilerinin Akıllı Telefon Kullanım Özelliklerinin Belirlenmesi”, HSP, c. 6, sy. 1, ss. 8–16, 2019, doi: 10.17681/hsp.380004.
ISNAD Semerci, Remziye - Akgün Kostak, Melahat. “Hemşirelik Öğrencilerinin Akıllı Telefon Kullanım Özelliklerinin Belirlenmesi”. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi 6/1 (Şubat 2019), 8-16. https://doi.org/10.17681/hsp.380004.
JAMA Semerci R, Akgün Kostak M. Hemşirelik Öğrencilerinin Akıllı Telefon Kullanım Özelliklerinin Belirlenmesi. HSP. 2019;6:8–16.
MLA Semerci, Remziye ve Melahat Akgün Kostak. “Hemşirelik Öğrencilerinin Akıllı Telefon Kullanım Özelliklerinin Belirlenmesi”. Sağlık Bilimleri Ve Meslekleri Dergisi, c. 6, sy. 1, 2019, ss. 8-16, doi:10.17681/hsp.380004.
Vancouver Semerci R, Akgün Kostak M. Hemşirelik Öğrencilerinin Akıllı Telefon Kullanım Özelliklerinin Belirlenmesi. HSP. 2019;6(1):8-16.