Amaç: Bu çalışmanın amacı, hemşirelerin hizmetkâr liderlik algılarının
çalışan performansı üzerindeki etkisini araştırmaktır. Çalışmanın bir diğer
amacı ise, hemşirelerin hizmetkâr liderlik ve çalışan performansına yönelik
algılarını sosyo-demografik değişkenler açısından incelemektir. Yöntem: Çalışma, tanımlayıcı türde bir
araştırmadır. Çalışmanın evrenini İstanbul’da faaliyet göstermekte olan bir
devlet hastanesinde görev yapmakta olan tüm hemşireler oluşturmaktadır.
Araştırmada örneklem seçilmemiş, bütün hemşirelere ulaşılmaya çalışılmış ancak
toplam 137 kişiden veri elde edilmiştir. Araştırmada katılımcıların hizmetkâr
liderlik algılarını ölçmek için Hizmetkâr Liderlik Ölçeği kullanılırken,
performanslarını ölçmek için Çalışan Performansı Ölçeği kullanılmıştır.
Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, Mann Whitney U testi, Kruskal
Wallis testi, korelasyon analizi ve regresyon analizi kullanılmıştır. Bulgular: Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, katılımcıların hizmetkâr liderlik ve çalışan performansına ilişkin
puanlarının, görevlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar
gösterdiği belirlenmiştir (p<0,05). Regresyon analizi sonucuna göre ise,
hizmetkâr liderlik çalışan performansı üzerindeki toplam varyansın %51,2’sini
açıklamaktadır. Sonuç: Elde edilen sonuçlar, hemşirelerin
performansını artırmasında liderlerinin, hizmetkâr liderlik özelliklerinin
önemli olduğunu ortaya koymaktadır.
Aim: This study aims to
investigate of the impact of
nurses’ perceptions of servant leadership on employee performance. Another aim of the
study is to examine the servant leadership and employee performance perceptions
of nurses in terms of socio-demographic variables. Method: This research
is a descriptive research.
The universe of this study covers whole nurses who serve in a public hospital
in Istanbul. In the study, sampling method was not applied, the whole nurses
was tried to be reached, but the data were obtained from total 137
participants. While the Servant Leadership Scale
was used to measure the servant leadership perceptions of participants, Employee Performance Scale was used to
measure performance in the study.
Descriptive statistics, Mann Whitney U test, Kruskal Wallis test, correlation
analysis and regression analysis were used in the analysis of the data. Results: According to the results
derived from the study, the participants’ scores on servant leadership and
employee performance showed statistically significant difference in line with
their duties (p<0.05). As a result of the regression analysis, servant leadership explains the 51.2% of
total variance on employee
performance. Conclusion: The results show that the servant leadership qualities
of the leaders are important in increasing the performance of the nurses.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | ARAŞTIRMA YAZILARI |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 1 |