Bu çalışmada dahiliye kliniğinde yatan hastaların özbakım gereksinimlerinin karşılanması konusunda hemşirelerin kendi rollerine bakış açısını öğrenmek amacıyla yapılmıştır. Çalışma nitel bir araştırma olup, bir Eğitim ve Araştırma Hastanesinin dahiliye kliniğinde çalışan altı hemşire ile klinik sorumlu hemşire odasında 40 dk süren derinlemesine görüşme yapılmıştır. Veriler kişisel bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak ses kayıt cihazına kayıt edilmiş değerlendirilirken döküm ve içerik analizi kullanılmış ve sonrasında raporlandırılmıştır. Üç ana tema ve alt temalar bulunmuş olup bunlar; hemşirelerde algılanan özbakım ve bakım tanımları, özbakımı engelleyen görüşler, özbakımı destekleyen görüşler şeklindedir. Bu çalışmanın sonucunda; hasta bakımındaki kalite verimliliği arttırmak için hemşire iş gücü planlamasının doğru yapılması, hemşirelik bakım planlarının elektronik ortama kaydının sağlanması hizmetiçi eğitimlerin arttırılması ve oryantasyon eğitimlerinin yapılması, öğrenci eğitiminde uygulama saatlerinin yeterli, etkin ve klinik ile uyumlu gitmesi, hemşire bakımında kalite ve verimliliğin bir göstergesi olan hasta ve yakınının memnuniyetinin arttırılması için hastaların bilgi eksikliğinin giderilmesi ve hemşire iş doyumunun arttırılması gerektiği tespit edilmiştir.
This study was conducted to learn the nurses' perspective on their own roles in meeting the self-care needs of the patients in the internal medicine clinic. The study is a qualitative research and an in-depth interview lasting 40 minutes was conducted with six nurses working in the internal medicine clinic of a Training and Research Hospital in the clinic responsible nurse room. The data were recorded on a voice recorder using a personal information form and a semi-structured interview form, while the transcript and content analysis were used and then reported. Three main themes and sub-themes were found; The definitions of self-care and care perceived by nurses, views that prevent self-care, and views that support self-care. As a result of this study; In order to increase quality efficiency in patient care, correct nurse workforce planning, recording of nursing care plans in electronic environment, increasing in-service training and orientation training, adequate, effective and clinically compatible practice hours in student education, patient, which is an indicator of quality and efficiency in nursing care. It has been determined that in order to increase the satisfaction of patients and their relatives, it is necessary to eliminate the lack of knowledge of the patients and to increase the job satisfaction of nurses.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 16 Kasım 2021 |
Kabul Tarihi | 24 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |