20. Yüzyılın son çeyreğinde neo-liberal politikalar ile birlikte Amerika’da
tüketime dayalı ekonominin teşvik edilmesi, popüler kültürde sanatın da metalaşması,
seri ve teknolojik üretimin ön plana çıkması, orijinalin yerini
çoğaltılabilenin alması, kitle iletişim araçlarının her türlü tüketimi teşvik
etmesi sürecinde reklam grafikleri, reklam mecraları ve grafik tasarım öğeleri,
sanatsal içeriğe ve temsil biçimlerine etki etmiştir. Grafik tasarımın etkileri,
Amerikan neo-ekspresyonizminde sembollerin, grafitinin ve grafik kolajların
kullanılması ile, kendilemede reklam fotoğraflarının ya da reklam grafiklerinin
kullanıması ile, enstelasyonlarda tüketimin mekanlarından esinlenerek, form
arayışında bilgisayar yazılımları, vektör grafikleri ve etkileşimli tasarımlar
ile, sanatın politik söylemlerinde tipografik ifade biçimleri ve popüler kültür
sembolleri ile, aktivist sanatta ise reklam kampanyası niteliğinde olmuştur. Bu
etkilerin incelenmesi, grafik tasarım ve sanatın etkileşimini anlamak ve popüler
grafik imgelerin gelişimini açıklamak açısından önem taşımaktadır.
Bu çalışmanın amacı, 20. Yüzyılın
son çeyreğinde Amerikan sanatında kullanılan grafik öğeleri tespit etmek ve sınıflandırmaktır. Sınıflandırma,
neo-ekspresyonizmde grafik öğeler; kendileme sanatçıları ve reklam grafikleri;
tüketimin estetiği ve orijinalin arayışında grafik formlar; insan-teknoloji etkileşiminde
görsel ifade biçimleri; sanatta politik söylemler şeklinde yapılmıştır.
In the last quarter of the 20th century, along with the
neo-liberal policies in America, consumerism was encouraged. In the process of
commodification of art by the popular culture, serial and technological
production, the reproduction of the original and the promotion of all kinds of
consumption by mass media, advertising graphics, advertising channels and
graphic design elements influenced artistic content and forms of
representation. The effects of graphic design are observed as the use of
symbols, graffiti and graphic collages in American neo-expressionism, the use
of advertising photographs or advertising graphics in appropriation art, the
inspiration of consumption in installations, computer software in the search
for form, vector graphics and interactive designs, typographic expressions in
the political discourse of art and popular culture symbols, and activist art as
an advertising campaign. An examination of these effects is important to understand
the interaction between graphic design and art, and to explain the development
of popular graphic images.
The aim of this study is to identify and classify the
graphic elements used in American art in the last quarter of the 20th century.
Classification was made as, graphic elements in neo-expressionism; artists and
advertising graphics; the aesthetics of consumption and graphic forms in search
of the original; visual expressions in human-technology interaction; political
discourse in art.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |