Son yıllarda hastanelerde görev yapan çocuk gelişimci sayısının ve görev çeşitliliğinin artması,
çalışma kapsam ve koşullarının daha detaylı incelenmesi ve tanımlanması gereksinimini
doğurmuştur. Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de kamu ve üniversite hastanelerinde görev yapan
çocuk gelişimcilerin çalışma kapsam ve koşullarının incelenmesidir. Araştırmanın çalışma
grubunu, 18 ilde 35 farklı hastanede çalışan ve gönüllü olarak araştırmaya katılmayı kabul eden
62 çocuk gelişimci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar
tarafından hazırlanan anket formu kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, çalışma grubunun
yarısının (%50,0) hastanelerin çocuk gelişim ünitelerinde, gelişimsel değerlendirme ve izlem
hizmeti sunmakta olduğu; buna karşın daha az sayıda çocuk gelişimcinin yatarak tedavi
görmekte olan çocuklara yönelik destek hizmetler sunduğu belirlenmiştir. Çocuk gelişimcilerin
on yedi farklı uzmanlık alanına sahip sağlık personeli ile çalıştığı ve en sık çalışılan sağlık
personelinin pediatrist (%32,3) olduğu bilgisine ulaşılmıştır. Çocuk gelişimcilerin %69,4’ünün
gelişimsel değerlendirmede en sık kullandıkları aracın tarama özelliği taşıyan araçlardan biri
olduğu tespit edilmiştir. Çocuk gelişimcilerin görevlerini yapmalarını kolaylaştıran etmenler,
farklı uzmanlık dallarındaki hekimlerin çocuk gelişimcilerin görev tanımını bilmesi (%40,2) ve
meslektaşıyla birlikte çalışma (%16,1) iken; zorlaştıran etmenler, fiziksel koşulların yetersizliği
(%25,8) ve görev tanımının bilinmemesi (%16,1) olarak bildirilmiştir. Araştırma sonuçları,
Türkiye’de hastanelerde görev yapan çocuk gelişimcilerin çalışma kapsam ve koşullarının
hastanelerdeki gereksinimlere göre çeşitlilik gösterdiğini; disiplinlerarası iletişimin artmakla
birlikte, interdisipliner ve transdisipliner çalışma politikalarının geliştirilmesine ihtiyaç olduğunu
ortaya koymaktadır.
Sağlık personeli çocuk gelişimci hastane çalışma kapsam ve koşulları
Bölüm | Sözel Bildiri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Mart 2017 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 II. Ulusal Sağlık Bilimleri Kongre Kitabı |