Amaç: Her bireyin farklı şekilde öğrendiği görüşünden hareketle öğrencilerin öğrenme stilleri
konusunda bilgi sahibi olunması, onlara yönelik hangi eğitim faaliyetlerinin yapılacağı, bu
faaliyetlerde nelere yer verileceği ve öğrencilere göre bu aktivitelerin nasıl düzenleneceğini
planlamada eğitimcilere rehberlik etmektedir. Bu araştırma İstanbul Üniversitesi, Sağlık
Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümündeki öğrencilerin öğrenme
tercihlerini belirlemek ve bu tercihlerin cinsiyet ve sınıf göre farklılaşıp farklılaşmadığını
belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Gereç ve Yöntem: Çalışmaya 2015-2016 eğitim öğretim yılında öğrenim görmekte olan,
toplam 80 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü öğrencisi katılmıştır. Araştırma verilerinin
toplanmasında, VARK Öğrenme Tercihleri Envanteri kullanılmıştır. VARK Öğrenme
Tercihleri Envanteri, toplam 13 anket sorusundan oluşmaktadır. Birey birden fazla seçeneği
işaretleyebilmekte ya da seçeneklerden hiçbirini uygun bulmuyorsa soruyu boş
bırakabilmektedir. Sorulara verilen cevaplar Visual (görsel), Aural (işitsel), Read-write
(okuma-yazma) ve Kinesthetic (kinestetik) olma durumlarına göre puanlanarak kategorize
edildi. Sonuçlar SPSS programının 21.0 versiyonunda analiz edildi.
Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerden 57’si kadındı. Sırasıyla 1.,2.,3. ve 4. sınıf
öğrencilerinin dağılımları 16, 21, 20 ve 21 şeklinde idi. Birinci sınıfların kinestetik, 2. ve 3.
sınıfların işitsel ve kinestetik ve 4. sınıfların ise işitsel kategorilerde yoğunlaştığı görüldü.
Cinsiyete göre tercihlere bakıldığında sadece kinestetik öğrenme tercihinin erkeklerde
kadınlara göre anlamlı olarak daha fazla olduğu saptanmıştır(p<0,05). Sınıflar arasında
öğrenme tercihleri bakımından bir fark olmadığı bulunmuştur (p>0,05).
Sonuç: Öğrencilerin sahip oldukları öğrenme stili tercihleri, öğrencilerin derslere
yaklaşımlarını, öğrenme için harcadıkları çabayı ve sonuç olarak başarılarını etkilemektedir.
Araştırmadan elde edilen bulguların, fizyoterapist yetiştiren kurumlarda çalışan
öğretimelemanlarının, öğrencilerin hangi öğrenme stiline sahip olduklarını araştırmaları
vetespit ettikleri öğrenme stillerine uygun olan öğretim yöntem ve materyallerinin kullanımı
bakımından yol gösterici olabileceğini düşünmekteyiz.
Anahtar Kelimeler: Öğrenme tercihleri, Eğitim, Fizyoterapi, Sağlık Bilimleri
Bölüm | Sözel Bildiri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Mart 2017 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 II. Ulusal Sağlık Bilimleri Kongre Kitabı |